«Βουλιάζει» ο κλάδος των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής- γιώτινγκ, με την πώληση της μαρίνας Αλίμου, όπως τόνισαν τα μέλη του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ Μόνιμου Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου.

Όπως τονίστηκε, με την πώληση της μαρίνας χάνεται η ουσιαστικά μοναδική και κύρια επαγγελματική βάση τουριστικών επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη βιωσιμότητα του κλάδου.

Στο σημείο αυτό τα μέλη του ΣΙΤΕΣΑΠ επεσήμαναν ότι δεν είναι εφοπλιστές αλλά απλοί μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, που αντιμετωπίζουν τα ίδια τουλάχιστον προβλήματα όπως και άλλοι μικροί επιχειρηματίες, και προσπαθούν να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους και τους εργαζομένους τους.

Σύμφωνα με το σύνδεσμο, η Πολιτεία αγνοεί παντελώς το συγκεκριμένο κλάδο, τη στιγμή που, με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιώς, απασχολεί τώρα 180.000 εργαζόμενους, και θα μπορούσε σε μία 10ετία να διπλασιάσει αυτές τις θέσεις.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πάρης Λουτριώτης υπογράμμισε ότι η ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Αλίμου θα «εκτοξεύσει» τα τέλη ελλιμενισμού σε ύψη που θα πλήξει τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων αυτών επιχειρήσεων.

Από 200 ευρώ περίπου που κοστίζει σήμερα στον ιδιοκτήτη ενός τέτοιου σκάφους ο ελλιμενισμός στη μαρίνα Αλίμου, εκτιμάται ότι με την έλευση του ιδιώτη το εν λόγω τέλος θα φτάσει στα 1.000 και πλέον ευρώ, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Λουτριώτης.

Στα κύρια αιτήματα του κλάδου, μεταξύ άλλων, είναι η διατήρηση των υφιστάμενων επαγγελματικών τιμολογίων για τους επαγγελματίες του κλάδου, καθώς εκτιμάται ότι ο πιθανή ιδιωτικοποίηση θα σηματοδοτήσει και την κατάργησή τους.