Εδώ και λίγο καιρό το ανανεωμένο smart fortwo έκανε την εμφάνιση του και στην ελληνική αγορά. Το αυτοκίνητο ορόσημο στην κατηγορία των ξεχωριστών μίνι της σύγχρονης εποχής, αναπόφευκτα έχει να τα βάλει ουσιαστικά με ένα αλλά ιδιαίτερα σκληρό αντίπαλο, το iQ της Toyota.

smart fortwo

Mετά την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του μικρού smart fortwo το 2006, η Mercedes προχώρησε στην αισθητική του ανανέωση, ώστε να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία στην παγκόσμια αγορά. Η αισθητική ανανέωση χάρισε στο fortwo νέο αέρα, διατηρώντας όμως τον ξεχωριστό του χαρακτήρα συνολικά. Αρχικά το fortwo απέκτησε ένα επιπλέον χρώμα αμαξώματος (light green) ματ απόχρωσης, ενώ η ανοικτή έκδοση απέκτησε επιπλέον δύο νέα χρώματα οροφής (κόκκινη και μπλε). Έτσι, τα χρώματα αμαξώματος φτάνουν πλέον τα 7, με τους καθρέφτες, την εμπρόσθια γρίλια και την τάπα του καυσίμου να μπορούν να βαφτούν στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ ο κλωβός Tridion με τη σειρά του μπορεί να βαφτεί πλέον και σε λευκό χρώμα (το μαύρο και το ασημί παραμένουν). Σε σχέση με τον προκάτοχό του, το ανανεωμένο smart fortwo απέκτησε νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα, που προαιρετικά μπορεί να φιλοξενήσει στη θέση των προβολέων ομίχλης συστοιχία LED φώτων ημέρας, ενώ διαθέτει ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών σε 3 νέα σχέδια.
Στο εσωτερικό του το ανανεωμένο smart fortwo είναι ανασχεδιασμένο αισθητικά στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων, διαθέτοντας νέους πλευρικούς αεραγωγούς και νέο τιμόνι τριών ακτίνων. Οι χώροι παραμένουν ως είχαν, με το αποκλειστικά διθέσιο εσωτερικό να ικανοποιεί τις ανάγκες ισάριθμων επιβατών και των αποσκευών τους, με το διαθέσιμο χώρο εκεί να έχει όγκο 240 λίτρων. Εκτός της αισθητικής πλευράς, το fortwo διαθέτει πλέον προαιρετικά και νέα τεχνολογικά στοιχεία, που καθιστούν πιο άνετες και ευχάριστες τις μετακινήσεις. Αρχικά στην κεντρική κονσόλα -έναντι του παραδοσιακού ηχοσυστήματος- μπορεί να φιλοξενηθεί μια οθόνη 6,5 ιντσών με σύστημα πολυμέσων (πλοήγησης, ήχου, κ.λπ.), ενώ στον πίνακα οργάνων υπάρχει υπολογιστής ταξιδίου. Τέλος, το smart μπορεί πλέον να εξοπλιστεί και με σύστημα cruise control.

Οι κινητήρες που εφοδιάζουν το ανανεωμένο fortwo παραμένουν οι ίδιοι τετρακύλινδροι με το προκάτοχο ως είχαν, με χωρητικότητα 999 κ.εκ. και ονομαστική απόδοση 61, 71, 84 και 102 ίππων. Οι δύο πρώτοι είναι ατμοσφαιρικοί και εστιάζουν στη χαμηλή κατανάλωση και ρύπους (4,2 λτ./100 χλμ. και 97 γρ. CO2/χλμ. σύμφωνα με την smart), ενώ οι υπερτροφοδοτούμενοι των 84 και -στην έκδοση Brabus- των 102 ίππων εστιάζουν, όπως είναι φυσικό, στις καλύτερες επιδόσεις. Το ανανεωμένο smart fortwo εφοδιάζεται και με το νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης EV, που διαθέτει επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου και που γνωρίσαμε και στο προκάτοχο μοντέλο, με το αυτοκίνητο παραγωγής να αναμένεται μέσα στο 2012. Στο δρόμο το ανανεωμένο smart fortwo δεν παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό του, παραμένοντας σφιχτό και νευρικό σε ανωμαλίες, αλλά και ιδιαίτερα ευχάριστο σε αστικές συνθήκες. Η συμπεριφορά του είναι προβλέψιμη, με το ESP να φροντίζει για την αντιμετώπιση των ανεπιθύμητων τάσεων του αμαξώματος, ενώ το σύστημα διεύθυνσης και το κιβώτιο έχουν μέτρια αίσθηση και αμεσότητα αντίστοιχα. Η ευελιξία φυσικά αποτελεί και πάλι το κυρίαρχο στοιχείο του smart ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες. Οι τιμές του ανανεωμένου smart ξεκινούν από τα 10.750 ευρώ.

Toyota iQ

Όπως έχουμε ξαναπεί, το iQ δεν είναι αυτό που σε όρους μάρκετινγκ ονομάζεται «entry level μοντέλο», δηλαδή το πιο προσιτό αυτοκίνητο της φίρμας, το οποίο παράλληλα στοχεύει σχεδόν αποκλειστικά σε νέους οδηγούς. Αντίθετα, απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να προσθέσουν στιλ και ευκολία στις καθημερινές τους μετακινήσεις στα αστικά κέντρα. Το περιβάλλον στο εσωτερικό του iQ είναι αρκετά ευχάριστο, παρά την ύπαρξη κάπως μουντών χρωματισμών στο ταμπλό. Για τα δεδομένα της κατηγορίας, τα υλικά που το συνθέτουν είναι πολύ καλής ποιότητας. Σε ανάλογο επίπεδο βρίσκονται το φινίρισμα και η εργονομία. Βέβαια, μικρές λεπτομέρειες, όπως το ότι το ηχοσύστημα ελέγχεται μόνο από το τιμόνι, ίσως παραξενέψουν κάποιους. Από την άλλη, οι δύο εμπρός επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση, όχι όμως και οι πίσω που θα στριμωχθούν, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει όγκο μόλις 32 λίτρων, και μόνο με την αναδίπλωσή των καθισμάτων φτάνει τα 242 λτ.

Από πλευράς εργονομίας, υπάρχουν κάποια στοιχεία που ενοχλούν, όπως είναι τα δύο μόνο μικρά μπουτόν, που υπάρχουν στο τιμόνι για τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος και το χειρόφρενο, που είναι σε σχετικά άβολη θέση και θα μπορούσε να είχε αντικατασταθεί από έναν ηλεκτρονικό διακόπτη, εξοικονομώντας επιπλέον χώρο. Ακόμα ο οδηγός κάθεται ψηλά και το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος τιμόνι (προαιρετικά προσφέρεται και τηλεσκοπική ρύθμιση) βρίσκεται σχετικά χαμηλά, ενώ άβολο είναι το υποπόδιο με την οριζόντια κλίση. Τέλος, για την αποθήκευση μικροαντικειμένων υπάρχουν θήκες στις πόρτες και πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ αντί για ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού, υπάρχει ένας αποσπώμενος υφασμάτινος φάκελος.

Μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις που ‘κρύβει’ στον οδηγό του το μίνι Toyota, είναι ο πολύ καλός συνδυασμός που προσφέρει μεταξύ της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς, δεδομένων των περιορισμένων εξωτερικών του διαστάσεων και σε σύγκριση με το αντίπαλον δέος (smart fortwo). Το μοντέλο έχει πολύ καλή σταθερότητα και δε θα προκαλέσει τάσεις ανασφάλειας στον οδηγό του, καθώς μπορεί να κινείται άνετα στις ευθείες της εθνικής οδού με ταχύτητες γύρω στα 140 χλμ./ώρα ή και παραπάνω. Επιπλέον, η ανάρτησή του με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζει καλή άνεση στους επιβάτες και μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω άξονας θα αναπηδήσει και θα αντιδράσει με ξερό σχετικά τρόπο.

Από πλευράς κινητήρων το μοντέλο εξοπλίζεται με δύο σύνολα 1,0 και 1,33 λίτρων με την απόδοση στους 68 και 98 ίππους αντίστοιχα (κατανάλωση στα 4,3 -99 γρ. CO2- και 4,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα αντίστοιχα). Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 13.630 ευρώ.

Πηγή: autotriti.gr