Πτωτική ήταν η αγορά καινούριων αυτοκινήτων τον Μάρτιο του 2022, αφού οι παραδόσεις των παραγγελιών καθυστερούν ολοένα και περισσότερο εξαιτίας των εργοστασίων που αδυνατούν να καλύψουν την ζήτηση, κυρίως λόγω της έλλειψης ημιαγωγών (microchips). Η υστέρηση του Μαρτίου επηρέασε και το σύνολο του 3μήνου με μείωση των πωλήσεων κατά 1.000 μονάδες, ενώ μεγάλη είναι και η πτώση της αγοράς σε καινούρια φορτηγά και λεωφορεία.

Έτσι, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Όσον αφορά τις κατηγορίες, η προτίμηση του κοινού στις κατηγορίες Β και C παραμένει, με έμφαση πάντα στα μοντέλα SUV. Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:

Όσον αφορά τα κινητήρια συστήματα, οι θερμικοί κινητήρες (κυρίως οι diesel) εξακολουθούν να χάνουν μερίδιο αγοράς, προς όφελος των υβριδικών και των plug-in υβριδικών και λιγότερο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ υποχώρηση σημειώνεται και στους κινητήρες φυσικού αερίου σε σχέση με αυτούς που χρησιμοποιούν υγραέριο. Πιο αναλυτικά, οι προτιμήσεις του κοινού σε καύσιμο έχουν ως εξής:

Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ η πτώση πωλήσεων είναι μεγαλύτερη από αυτή της χώρας μας και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Φεβρουάριο ως εξής: