Η παρουσία της Škoda στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης 2017 (19 – 28 Απριλίου) χαρακτηρίζεται από μία στροφή στην ηλεκτροκίνηση, καθώς με το πρωτότυπο Vision E, η εταιρεία δίνει μία γεύση από το μέλλον της ατομικής μετακίνησης.

Το εντυπωσιακό SUV coupé έχει ηλεκτρική αυτονομία 500 χλμ και πληροί τις προδιαγραφές επιπέδου 3 για αυτόνομη οδήγηση. Η Škoda διερευνά σχολαστικά τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, που θα περιλαμβάνει πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε διάφορες κατηγορίες μέχρι το 2025.

Ο σχεδιασμός και η εξέλιξη της μελλοντικής μετακίνησης προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς στη Škoda και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτόνομο πρωτότυπο αυτοκίνητο στην ιστορία της εταιρείας, ενσαρκώνει τη φιλοσοφία της μάρκας για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Με μήκος 4.645 χλστ, πλάτος 1.917 χλστ και ύψος 1.550 χλστ, το Vision E έχει επιβλητική παρουσία στο δρόμο. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.850 χλστ και τους κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους, οι σχεδιαστές έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, κλασικό χαρακτηριστικό των μοντέλων της φίρμας. Στο φουτουριστικό πρωτότυπο, η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων, τυπικό στοιχείο SUV και η ευρυχωρία συνδυάζονται με μία μοναδική σιλουέτα και ελαφρώς κεκλιμένη οροφή σε στυλ coupé.

Χάρη στην ισχύ του συστήματος των 308 ίππων, το Vision E συνδυάζει τις μηδενικές εκπομπές ρύπων με τις εξαιρετικές επιδόσεις. Οι ισχυρές μπαταρίες ιόντων λιθίου και η βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας προσφέρουν αυτονομία έως 500 χλμ.

Χάρη στην έξυπνη διαχείριση, οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται με μέγιστη απόδοση και κινούν και τους τέσσερις τροχούς του Vision E. Η τετρακίνηση είναι προσαρμοσμένη ώστε να διασφαλίζει το υψηλότερο βαθμό ευστάθειας, δυναμικής συμπεριφοράς και ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες.

fdsvxs

Με το Vision E, η Škoda αναδεικνύει τις προσεχείς μορφές αυτόνομης οδήγησης. Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, περίπου το 15% όλων των νέων αυτοκινήτων θα κινείται τελείως αυτόνομα το 2030.

Το πρωτότυπο Vision E πληροί τις προϋποθέσεις για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3.  Μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα σε μποτιλιαρίσματα, να κινείται με αυτόματο πιλότο στον αυτοκινητόδρομο, να παραμένει στην ίδια λωρίδα ή να αλλάζει, να εκτελεί ελιγμούς προσπέρασης, να αναζητά ελεύθερους χώρους στάθμευσης, να παρκάρει και να φεύγει αυτόνομα από τους χώρους στάθμευσης. Για το σκοπό αυτό αισθητήρες με διαφορετικές εμβέλειες και πολυάριθμες κάμερες παρακολουθούν συνεχώς την κατάσταση της κυκλοφορίας.

Η ηλεκτρική μετακίνηση παίζει σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας και η Škoda εξελίσσει τις ιδέες της για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα πάνω στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου.

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας μοντέλων της φίρμας θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2019 με το λανσάρισμα του Superb με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής της εταιρίας θα κυκλοφορήσει λίγο αργότερα, το 2020, ενώ μέχρι το 2025, η μάρκα θα έχει επεκτείνει τη γκάμα της, που θα περιλαμβάνει πλέον πέντε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα σε διάφορες κατηγορίες.

Νίκος Τσάδαρης