27
loading
Φωτογραφίες
Γιάννης Κέμμος

Ακόμα και σήμερα αν πας σε κάποιο παραδοσιακό καφενείο του Πειραιά και πετύχεις μεγάλους σε ηλικία ανθρώπους, ντόπιους, που ζουν πολλές δεκαετίες στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, είναι δεδομένο πως θ’ ακούσεις πολλές ιστορίες για την Τρούμπα.

Την κακόφημη συνοικία που τραγουδήθηκε και έγινε ταινίες. Μυρωδιά χασισιού και αγοραίος έρωτας. Μαχαιρώματα. Τσαμπουκάδες. Παράνομες λέσχες και ζάρια στην άκρη του πεζοδρομίου.

Γυναίκες που πουλούσαν τα κορμιά τους και αδίστακτοι νταβατζήδες που τράβαγαν φαλτσέτα απλά και μόνο επειδή πέρασες από δίπλα τους και τόλμησες να τους κοιτάξεις. «Η πιο ζόρικη διαδρομή, για τους ανυποψίαστους», όπως έγραφε ο Διονύσης Χαριτόπουλος στον πρόλογο του βιβλίου του «Τη νύχτα που έφυγε ο Μπούκοβι», θέλοντας να περιγράψει το τι περίμενε κάποιον όταν περπατούσε «στις σκληρές γειτονιές Τρούμπα, Δραπετσώνα, Ταμπούρια, Καμίνια, Κοκκινιά, Πέραμα και τα άγρια Μανιάτικα σφηνωμένα ανάμεσα σε βράχια και λασπόνερα».

Ή όπως έγραφε η Σπεράντζα Βρανά στο βιβλίο της «η Τρούμπα», με μια πιο «παραμυθένια» γραφή: «Μια φορά κι έναν καιρό σ’ ένα από τα πιο όμορφα λιμάνια της Μεσογείου, τον Πειραιά, υπήρχε μια συνοικία, που ήταν το καμάρι του και η... ντροπή του».

Φτώχεια αλλά και μπέσα. Ανέχεια αλλά και αξιοπρέπεια. Μέσα σε χρόνια δύσκολα. Όλα αυτά σταμάτησαν μέσα σε μια νύχτα. Όταν τα περιβόητα «κόκκινα φανάρια» έσβησαν για πάντα, τα μεσάνυχτα της 12ης Σεπτεμβρίου του 1967, με απόφαση της Χούντας.

Οι «χρυσές ημέρες» της Τρούμπας

Υπάρχει κάτι το οξύμωρο στην ιστορία αυτής της άγριας συνοικίας. Αυτό το οξύμωρο που το περιγράφει άψογα η Σπεράντζα Βρανά στο ομώνυμο βιβλίο της. Η Τρούμπα άρχισε να «μεγαλώνει» σταδιακά από το 1937 και έπειτα. Αυτό που σήμερα γνωρίζουμε (μέσα από διηγήσεις, βιβλία, τραγούδια και ταινίες) διαμορφώθηκε από το 1944 και έπειτα, για να γιγαντωθεί στα μέσα της δεκαετίας του 1950 και τελικά να «σβήσει» το 1967.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πριν την Τρούμπα υπήρχαν τα Βούρλα της Δραπετσώνας. Σε εκείνη την περιοχή λειτούργησε το 1852 το πρώτο «σπίτι». Η ανάγκη προήλθε μετά τον αποκλεισμό του Πειραιά από τους Άγγλους και αφορούσε όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό την… «εξυπηρέτηση» των στρατιωτών και των πληρωμάτων των ξένων στόλων. Μέσα στα επόμενα χρόνια στην περιοχή άρχισαν ν’ ανοίγουν κι άλλα «σπίτια» αλλά το πλήρωμα του χρόνου ήρθε το 1937. Τα σπίτια κλείνουν με απόφαση της Μεταξικής δικτατορίας με σκοπό την καταπολέμηση της… «ασωτείας».

Πράξη άκρως υποκριτική διότι την αμέσως επόμενη ημέρα οι γυναίκες που δούλευαν εκεί μεταφέρθηκαν σε άλλα «σπίτια», μόλις μερικά χιλιόμετρα ανατολικότερα. Στην Τρούμπα. Για τους αμύητους είναι η περιοχή στο δυτικό κομμάτι της Τερψιθέας. Κέντρο της θεωρούταν η οδός Νοταρά και «βοηθητικοί δρόμοι» η Φίλωνος και η Κολοκοτρώνη.

Το όνομά της, σύμφωνα με όσα έχουν μεταφερθεί μέσα στα χρόνια από στόμα σε στόμα, προέκυψε από μια…  μεγάλη τρόμπα νερού που ήταν τοποθετημένη σε μια στέρνα στη διασταύρωση της σημερινής λεωφόρου 2ας Μεραρχίας με την παραλιακή, από την οποία αντλούσαν νερό τα τότε ατμόπλοια του λιμανιού!

Η Τρούμπα, λοιπόν, κυρίως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, άρχισε να γεμίζει με «κόκκινα φανάρια». Είναι ενδεικτικό πως σύμφωνα με επίσημα στοιχεία στα μέσα της δεκαετίας του 1950 τα «σπίτια» είχαν περίπου 500 δηλωμένες γυναίκες κάθε ηλικίας!

Το «Τζων Μπουλ», το «Μπλακ Κατ», «το Λίμπερτυ Μπαρ», το «Αρζεντίνα», το «Κιτ Κατ», το «Σανγκάι», το «Μοκάμπο», το «Πουέρτο Ρίκο», το «Μιλάνο» καθώς και το «45 Γιάννηδες», ήταν μερικά από τα νυχτερινά κέντρα. Πολλά ξενοδοχεία, όπως το «Λουξ», το «Μαξίμ», το «Αλεξάνδρεια», το «Παράδεισος» και το «Αίγυπτος». Υπήρχαν, ωστόσο, και τρεις κινηματογράφοι («Φως», «Ηλύσια» και «Ολύμπικ»), που προέβαλαν από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ σε καθημερινή βάση ταινίες ακατάλληλου για ανηλίκους περιεχομένου.

«Με έπιασε Αμερικανάκι…»

Φόνοι. Άγριοι ξυλοδαρμοί. Ανελέητος τζόγος. Αλλά και ανεκπλήρωτοι έρωτες, πονεμένες ιστορίες και όνειρα που ποτέ δεν εκπληρώθηκαν. Αυτή ήταν η καθημερινότητα στην Τρούμπα.

Προκειμένου να διαταραχθεί αυτή η καθημερινότητα υπήρχε ένας και μόνο λόγος. Να φτάσει στο λιμάνι ο αμερικάνικος στόλος! «Καλώς ήρθε το δολάριο», δηλαδή.

Όσες μέρες παρέμεναν στο λιμάνι τα αμερικάνικα πολεμικά πλοία, η Τρούμπα «πλημμύριζε» από ναύτες. Αυτή η ευκαιρία δεν πήγαινε χαμένη. Η τιμή του αγοραίου έρωτα (στην καλύτερη για τα… ανυποψίαστα ναυτάκια) διπλασιαζόταν από τις 27 δραχμές στις 55! Σε πολλές περιπτώσεις, ωστόσο, η τιμή εκτοξευόταν στο τριπλάσιο ή και τετραπλάσιο.

Πέρα από αυτό, ωστόσο, υπήρχαν και τα διάφορα κόλπα που χρησιμοποιούσαν οι γυναίκες για ν’ αδειάζουν τα πορτοφόλια τους. Το πιο συνηθισμένο ήταν εκείνο που χρησιμοποιούσαν οι κοπέλες στα μπαρ που τους έκαναν να… χύνουν «κατά λάθος» τα ποτά τους, προκειμένου να αγοράζουν άλλα και έτσι να καταγράφονται δεκάδες ιστορίες σύμφωνα με τις οποίες πολλοί ναύτες «ακουμπούσαν» ακόμα και ολόκληρο το μισθό τους σε μπαρ, ξενοδοχεία και «σπίτια»! Και κάπως έτσι βγήκε και η γνωστή σε όλους έκφραση: «με έπιασε Αμερικανάκι…»!

Όπως είναι εύκολα κατανοητό, πάντως,  οι συνθήκες εργασίας για τις γυναίκες ήταν εντελώς απάνθρωπες. Ήταν αναγκασμένες να συνευρίσκονται ακόμα και με 50 άνδρες μέσα στο 12ωρο (10 το πρωί με 10 το βράδυ). Όσες δεν υπάκουαν στις εντολές των νταβατζήδων ξυλοκοπούνταν άγρια προκειμένου την επόμενη φορά να μην φέρνουν αντιρρήσεις.

Η νύχτα που έσβησαν τα «κόκκινα φανάρια»

Όλα αυτά κράτησαν μέχρι τα μεσάνυχτα της 12ης Σεπτεμβρίου του 1967. Εκείνη την ημέρα, εκείνη την ώρα έληγε η προθεσμία που είχαν όλοι στην Τρούμπα να εγκαταλείψουν την περιοχή. Είναι εκείνη η δραματική ώρα που τόσο γλαφυρά αποτυπώνεται στο τέλος της εμβληματικής ταινίας «τα κόκκινα φανάρια» σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη!

Η ταινία αυτή (παραγωγής 1963) που έφτασε να διεκδικεί μέχρι και Όσκαρ στην 36η τελετή απονομής το 1964, αποδείχθηκε προφητική καθώς στο τέλος της περιγράφει κάτι που θα γινόταν στην πραγματικότητα τρία χρόνια αργότερα.

Μόλις πέντε μήνες μετά την επιβολή της δικτατορίας ο χουντικός Δήμαρχος Πειραιά, Αριστείδης Σκυλίτσης, αποφασίζει να «καθαρίσει» την Τρούμπα και δίνει εντολή να αδειάσουν «σπίτια», μπαρ και ξενοδοχεία.

Το Συμβούλιο Ασφαλείας, ένα όργανο που λειτούργησε επί χούντας και απαρτιζόταν από τον διορισμένο νομάρχη, εισαγγελέα, Πρόεδρο Πρωτοδικών, έναν εκπρόσωπο του στρατιωτικού διοικητή, από τον διοικητή του Τμήματος Ηθών και από τον Διευθυντή της Αστυνομίας, έδωσε προθεσμία τριών ημερών στους οίκους ανοχής να κλείσουν. Η προθεσμία εξέπνεε ακριβώς τα μεσάνυχτα της 12ης Σεπτεμβρίου.

Η Χούντα διατεινόταν πως αυτό έγινε προκειμένου να… προστατεύσει τα «ελληνοχριστιανικά ιδεώδη». Η αλήθεια, ωστόσο, είναι πως το «καθάρισμα» της Τρούμπας ήταν απαίτηση ξένων και ντόπιων μεγάλων ναυτιλιακών και εφοπλιστικών εταιρειών που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή εκείνη την περίοδο.

Το σπίτι που γυρίστηκαν τα Κόκκινα Φανάρια, όπως είναι σήμερα

Σε κάθε περίπτωση, εκείνο το βράδυ, όπως προφητικά αποτυπώνει και η ταινία του Γεωργιάδη, κάποιες γυναίκες αποφάσισαν ν’ αλλάξουν ζωή, κάποιες άλλες ακολούθησαν τους νταβατζήδες τους σε άλλες περιοχές και νέα «σπίτια» (εκεί που, μάλλον, δεν χρειαζόταν η… προστασία των ελληνοχριστιανικών ιδεωδών) ενώ μάγκες, τζογαδόροι και χασισοπότες βρήκαν άλλα στέκια προς το κέντρο της Αθήνας. Η Τρούμπα άδειασε και ο Μπαγιαντέρας τραγούδησε: «Η Τρούμπα τώρα έρημη, χωρίς παλικαράκια, οι δρόμοι της ρημάξανε, χαθήκαν τα βλαμάκια».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

27
σχόλια
  1. avatar ΑΕΚΑΡΑΣ

    Όλο το λιμάνι ένα @@@@@@Ο, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.

  2. avatar andreas-dyas

    12 Σεπτεμβρίου του 1967=8=ΠΥΡ.
    ΠΥΡ-ΓΥΝΗ-ΘΑΛΑΣΣΑ=1.
    Έφυγε η γυνή κι έμεινε το ΠΥΡ κι η ΘΑΛΑΣΣΑ.
    ΠΥΡ-0-ΘΑΛΑΣΣΑ=3.
    Συμβαίνουν κι αυτά.
    Περιέργως μόνο η Γυνή δεν ευνοήθηκε.
    Ή μήπως όχι!

  3. avatar ΠΟΛΥ ΚΡΙΜΑ

    Άλλο ένα απο τα "κακά" που έκανε η Χουντα: Nα κλείσει τα (...) και να σταματήσει το εμπόριο ναρκωτικών. Που ήταν το ΚΚΕ τότε να το σταματήσει αυτό..??? Που ήταν το ΚΚΕ να υπερασπίσει τα εργατικά δικαιώματα των ιερόδουλων και των νταβατζήδων? Τώρα ούτε τα εργατικα δικαιωματα των ανήλικων παιδιών στην Αφρικη και στην Κινα δεν μπορει να προασπίσει. Α σορυ...Ξεχασα...Στην Κινα ήδη έχουν κομμουνισμο και εκει τα 10χρονα και 12χρονα μπορουν και δουλευουν μια χαρα. Κάπα Κάπα Ε !!!! Το κόμα σου Λαέ!!!!

    1. avatar Γνήσιος κουμμουνιστης

      Οταν το ΚΚΕ η εαμ,ελλας και πάει λέγοντας,σκοτωνταν για είσαι ελεύθερος καιχδεν άφησε τους Άγγλους να συγκυβέρνησουν μαζι με τον βασιλιά, τα δικά σου τα τσουτσεκια ηταν με του Γερμανούς γνωστοί ως τάγματα εφόδου αλλα και παλι πες οτι σε αυτό είχαν δίκιο και τα έκλεισαν τα αλλα π έκαναν π έβαζαν φυλακή όποιον ηθελαν δλδ κουμμουνιστες π εκαναν εργα μεν αλλα χρωσταγαμε παρα πολλα δεν υπήρχε ελεύθερια έκφρασης γτ απλα έτσι σκότωσαν ποσους φοιτητές στο πολυτεχνείο αλλα εσυ κατσε να λες οτι έκλεισαν τα μπουρ..... Γι αυτό η Ελλάδα ειναι εδω που είναι γτ υπαρχει κόσμος σαν και εσένα και λες αυτά π λες. Λογικά εσυ θα είσαι και, χριστιανος αλλά ταυτόχρονα και ρατσιστής οτι σου πασάρει η Χ.Α η ο Βελοπουλος θα ακούς π μπερδεύουν ορθόδοξια και πολιτικά π αν ανέβουν κυβέρνηση θα χρειαστεί πάλι το κκε για να είμαστε παλι Άνθρωποι αλλα και παλι εσυ λεγε αυτο... ????

      1. avatar Η αμαρτία σκλαβώνει+εξευτελίζει τον άνθρωπο που την κάνει.Μόνο ο Ιησούς Χριστός ελευθερώνει,δίνει αληθινή χαρά+ειρήνη+αγάπη μα πάνω από όλα αιώνια ζωή.Δες 3w.erotiseisapantiseis.gr

        Όταν ήρθε ο Ιησούς Χριστός,ο Υιός του Θεού του Ζώντος, δίδαξε την αλήθεια του Θεού σε κάθε τομέα της ζωής.Ο Ιησούς δίδαξε την αληθινή αγάπη,την αληθινή δικαιοσύνη,την καλοσύνη, την συγχώρεση,την ταπείνωση,τον αγιασμό. Ο Ιησούς Χριστός ήταν+είναι το φως που φωτίζει κάθε άνθρωπο που έρχεται στον κόσμο αυτό.Όμως η Αγία Γραφή λέει ότι οι άνθρωποι προτίμησαν το σκοτάδι μάλλον παρά το φως γιατί τα έργα τους ήταν (+συνεχίζουν να είναι) πονηρά(διασταυρωσε με Ιωάννη 3:18-21)Για αυτό καταδίκασαν με ψεύτικες κατηγορίες τον Ιησού Χριστό και τον στσυρωσανε άδικα. Ο Ιησούς Χριστός επάνω στο σταυρό μπορούσε να διατάξει τα υλικά που συγκροτούν το σύμπαν (διαλυθητε) +το σύμπαν να ξαναγινόταν ξανά σωματίδια. Όμως ο Ιησούς Χριστός προτίμησε να πει [ Πάτερ, συγχώρεσε τους δεν ξέρουν τι κάνουν] ( Λουκάς 23:34). Ο αληθινός Θεός αγαπάει τον άνθρωπο,που είναι το κορυφαίο δημιούργημα Του. Γιατί είναι πλασμένος κατά εικόνα+ ομοίωση Του.Δηλαδη ο άνθρωπος έχει ιδιότητες που μόνο ο Θεός έχει. Δηλαδή έχει λογική+ελευθερία. Αν τα χρησιμοποιήσει σωστά μπορεί να φτάσει στον Ιησού Χριστό+στον Θεό της Αγίας Γραφής. Υπάρχουν όμως+άνθρωποι που βολεύονται με ψεύτικες θρησκείες ή ικανοποιούνται με παπάδες που φοράνε ράσα (ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός ποτέ δεν φορούσε ράσα ούτε μαύρα ούτε άσπρα)+έχουν εφεύρει ψεύτικες θρησκευτικές τελετές για να ξεγελούν τους αφελείς. Κάποιοι νομίζουν ότι πολιτικά συστήματα+θεωρίες όπως και ο κομμουνισμός θα αλλάξουν τον κόσμο+θα τον κάνουν καλύτερο.Αυτό όμως είναι ψέμα+ουτοπία.

      2. avatar Νίκος-Θεσσαλονίκη

        Πες μας πρώτα πόσα χρωστάει η Τυποεκδοτική (του ΚΚΕ) -πριν την πουλήσει σε μεγαλοκαπιταλιστές αντί αδρής αμοιβής, σε εργαζόμενούς της που ήταν μάλιστα και συντρόφια σου και κάνανε απεργίες διεκδικώντας από το ΚΚΕ τα δεδουλευμένα τους. Επίσης, πες μας, πότε πλήρωσε το δήθεν..... "κόμμα του λαού" ένα έστω ευρουλάκι σε Εφορία και Κτηματολόγια για τα μεγαλοακίνητα που διαθέτει και εκμισθώνει σε όλη τη χώρα(.... σε καπιτάλες, φυσικά, ως συνήθως!) και πότε δέχθηκε έλεγχο από ορκωτούς λογιστές ή εισαγγελέα για τη οικονομική του διαχείριση μέσα στο Αβατο του Περισσού...... Ε ρε δικτατορία που σας χρειάζεται, λαμόγια-συντρόφια! Ολο λούφα και παραλλαγή είστε, αλλά και μεγάλα-παχειά λόγια απευθυνόμενα σε προβατοειδή (σαν τους ιεχωβάδες), χωρίς κουκούτσι μυαλού!

  4. avatar Gousgounis

    Στη μύκονο γρηγορααα..........

  5. avatar moot

    "Α-πα-πα, κακιά χούντα!"(μονολογώ ενώ βάζω το σ' έχω κάνει θεό να παίζει στην διαπασών)

  6. avatar Πλιατσικολογος εθνικιστής

    Όλη η ουσία των αμερικανοφιλων δεξιών αποτυπώνεται σε μια φράση"Καλώς ήρθε το δολάριο"

  7. avatar Αρθογραφε,έκανες και ορθογραφικό λάθος και αγεωγραφητος και ψεύδεται….

    Έβαλες προφανώς κατά λάθος ένα "ρο" στην λέξη,βρίσκεται στην ανατολική θεσσαλονικη και ψευδεσαι γιατί τα φανάρια είναι μονίμως αναμμένα στον χώρο αυτό ακομη.......!!!!

  8. avatar ΠΑΝAΓΙΩΤΗΣ – ΜΟΣΧΑΤΟ

    Μπράβο ρε φίλε .Ποιος δε θυμάται το Ρολόι ποιος δε βλέπει τον ουρανοξύστη που είναι έρημος από τότε που κτίστηκε με κρατικά κεφάλαια φυσικά,τη Ράλλειο,το Ακταίων στο Φάληρο.....Ευτυχώς γλίτωσε το δημοτικό θέατρο.

  9. avatar 6ος στόλος

    Γαύροι για σας γράφουν!

  10. avatar djkffasd

    Ναι σωστα η χουντα δν εκανε τπτ καλο, για τα παντα υπηρχαν ξενα συμφεροντα σωστα;;;; Τα καλα τα εκαναν μετα, αφου επεσε...

    1. avatar jim7

      Σωστα..

    2. avatar ΚΚΚ

      Ναι! Ναι! όταν ''έπεσε'' η Χούντα έφτιαξαν όλα, εξ' ού και το χρέος των 320 δίς!!!!!!!!!!

      1. avatar Νίκος-Θεσσαλονίκη

        Μήπως το νούμερο που αναφέρεις είναι το χρέος του ΚΚΕ στην (ελληνική) Εφορία από τη μεταπολίτευση και μετά; Μήπως τα μπερδεύεις λίγο; Γιατί εγώ που τα έζησα, άλλα θυμάμαι για τότε: επί "χούντας" των συνταγματαρχών το δολλάριο αξιζε λιγότερο από μια δραχμή και στο εξωτερικό οι συναλλαγές και οι μεταφορές διεθνώς γίνονταν σε προτιμητέα νομίσματα ή ελληνική δραχμή ή δολλάριο.
        Ξυπνάτε, προβατοειδή του ΚΚΕ!!!

  11. avatar Anestis k.

    Που είσαι Παπαδόπουλε. ένα άγαλμα πρέπει να σου φτιάξουν και να σε προσκυνάνε όλοι η Έλληνες

  12. avatar !!!!!!!

    Ολυμπιακάρααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααα....

    1. avatar ΓΙΩΡΓΗΣ Π

      ειαι νουμεροοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο

  13. avatar ΛΑΡΤΙΚΟΕΤΣΕΑ

    Βούρλα, τρούμπα, 6ος στόλος, Καραϊσκάκης.

  14. avatar Πραγματι

    Την Θυμαμαι την Τρουμπα μιας και τοτε που δουλευαν τα *σπιτια* ηταν η πιο κακοφημη συνοικια ολων των πολεων της Ελλαδας.Οι τσακωμοι μεταξυ των γυναικων που δουλευαν εκει ηταν καθημερινοι και συνεχεις.Οι διαλογοι τους ενα ατελειωτο υβρεολογιο.Ομως η υπολοιπη πολη του Πειραια δεν ειχε καμμια σχεση με τη σημερινη πολη.Ηταν μια πολη πεντακαθρη Σημερα τονοι σκουπιδιων στοιβαζονται στους δρομους,δρομοι φρακαρισμενοι απο τις αποφασεις των πολιτικαντηδων δημαρχων που εξυπηρετουν επιειρηματικα συμφεροντα με χαρακτηριτικοτερο παραδειγμα το συνεχες σκαψιμο με τις αλλαγες της διαδρομης του τραμ που εχει καταταλαιπωρησει κατοικους και επισκεπτες του Πειραια.Ειμαι 65 ετων και τα τελευταια 40 χρονια θυμαμαι τον Πειραια να εχει καταντησει ενα απεραντο εργοταξιο εργων χωρις ουσια.Οσοι γινονται δημαρχοι οπου βρουν σκαβουν χωρις προγραμμα .Τα αυτοκινητα διπλο και τριπλο-παρκαρουν στους κεντρικοτερους δρομους μιας και οι κατευθυνομενη δημοτικη ηγεσια το μονο που φροντιζει να εξυπηρετει ειναι τους χρηματοδοτες της.Η παλια Τρουμπα του Πειραια εκλεισε .Ηταν ολη κι ολη δυο δρομοι.Δυστυχως ομως σημερα τον Πειραια τον καταντησαν ολοκληρο μια νεα κακοφημη πολη γεματη σκουπιδια ,κυκλοφοριακο χαος,απανθρωπη για τους κατοικους και τους επισκεπτες.

  15. avatar 1961

    Δηλαδή, ο Πειραιάς έγινε φτωχότερος που έφυγαν τα (...) και ήρθαν οι ναυτιλιακές...άσε μας ρε Βρανά.

  16. avatar Αλλη μια βλακεία

    της χουντας, αν δουλευε μερχι σημερα θα ειχε γινει εκει Las Vegas

    1. avatar Νίκος-Θεσσαλονίκη

      αφού σε αρέσουν τόσο τα εβραιοκαζίνο, o ασύδοτος τζόγος και οι πόρνες πολυτελείας των ξενοδοχείων του Λ. Βέγκας, γιατί δεν μετακομίζεις εκεί, να πιάσεις αμέσως καμμιά ηπατίτιδα Β΄ή σύφιλη και να τελειώνουμε από μεγα-βλακοειδή σαν του λόγου σου;

    2. avatar Ροζ πίθηκος

      Και αν είχες εσύ μυαλό να σκεφτείς δεν θα τα έγραφες αυτά αλλά τι να σχολιάσουμε τώρα.. Να πας στο λας βεγκας στην φυλης αν θέλεις

  17. avatar ΤΥςΕΕΥΕ

    ΣΙΓΑ ΤΑ ΑΝΙΚΑΝΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ,ΘΑ ΚΑΘΑΡΙΖΑΝΕ ΤΗΝ ΤΡΟΥΜΠΑ !!! ΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΥΜΑΤΕ ΤΟΝ ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ !!

    1. avatar ΠΑΝAΓΙΩΤΗΣ – ΜΟΣΧΑΤΟ

      Ποιος δε θυμάται το Ρολόι ποιος δε βλέπει τον ουρανοξύστη που είναι έρημος από τότε που κτίστηκε με κρατικά κεφάλαια φυσικά,τη Ράλλειο,το Ακταίων στο Φάληρο.....Ευτυχώς γλίτωσε το δημοτικό θέατρο.....

Παρακαλούμε περιμένετε ...