Την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά των mobile games παρουσιάζει νέα αποκαλυπτική έρευνα της Atomik Research που φέρνει στο φως το Gamesindustry.biz, η οποία δείχνει την προβληματική κατάσταση που επικρατεί τόσο κατά την ανάπτυξή τους όσο και κατά την κυκλοφορία τους.

Σύμφωνα με την έρευνα το 83% των παιχνιδιών που κυκλοφορούν για κινητά και φορητές συσκευές θεωρούνται τελειωμένα τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά τους, ενώ το 43% των mobile games ακυρώνονται κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους.

Αυτοί οι αριθμοί αφορούν στοιχεία που βασίστηκαν σε πάνω από 500 game developers από τις ΗΠΑ και την Μεγάλη Βρετανία. Η πλειοψηφία των mobile παιχνιδιών φτάνει στο ζενίθ των δυνατοτήτων τους από άποψη εσόδων μέσα στους πρώτους 12 μήνες από την κυκλοφορία τους και ενώ ένα 76% καταφέρνει να αυξήσει στο έπακρο τα έσοδά του την πρώτη του χρονιά, μόλις το 4% καταφέρνει να το κάνει και για δεύτερη χρονιά.

Αυτό δείχνει πόσο βραχυπρόθεσμη είναι η βιωσιμότητα αυτών των παιχνιδιών, κάτι που είναι εμφανές αν κοιτάει κανείς συχνά τα game charts στα App Store και Play Store.

Βέβαια σε αυτή την κατάληξη συμβάλλουν και οι ίδιοι οι developers καθώς ένα 38% εξ αυτών δεν κυκλοφορεί συχνά ενημερώσεις για το παιχνίδι τους. Λιγότεροι από τους μισούς κυκλοφορούν μηνιαία updates και μόλις ένα 5% διατηρεί την υποστήριξή του επτά χρόνια μετά την κυκλοφορία του τίτλου.

Οι developers λένε από πλευράς τους πως το 78% προτιμάει να εργάζεται σε έναν καινούργιο τίτλο παρά το ότι δεν έχουν πολύ μεγάλο προσδόκιμο ζωής στο ψηφιακό ράφι. Ένα 30% αναφέρει ότι είναι πολύ δύσκολο να επιτύχει κανείς στο τρέχον τοπίο της αγοράς.

«Αυτές είναι ασταθείς εποχές για τη βιομηχανία των παιχνιδιών», δήλωσε ο ιδρυτής της SuperScale, Ivan Trancik. «Πολλοί προγραμματιστές mobile παιχνιδιών δυσκολεύονται να παραμείνουν κερδοφόροι μπροστά σε προκλήσεις όπως η ATT, ο έντονος ανταγωνισμός σε μια ώριμη mobile αγορά και οι μακροοικονομικές συνθήκες όπως ο υψηλός πληθωρισμός».