Μπορεί ένα τουριστικό ακίνητο να είναι κερδοφόρο και τον Νοέμβριο; Ή τον Φεβρουάριο; Η απάντηση είναι «ναι», αρκεί να είναι κατάλληλα εξοπλισμένο. Η Ελλάδα δεν είναι πλέον προορισμός μόνο για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η άνοιξη και το φθινόπωρο καταγράφουν εντυπωσιακή άνοδο, ενώ η χειμερινή περίοδος στα μεγάλα αστικά κέντρα και σε επιλεγμένες περιοχές της ενδοχώρας παρουσιάζει αξιοσημείωτη ζήτηση.

Ο καλός καιρός, η εύκολη πρόσβαση και η ευκολία μίσθωσης που προσφέρουν οι ψηφιακές πλατφόρμες έχουν ήδη επιμηκύνει την τουριστική περίοδο, ενώ ταυτόχρονα, τα νέα προφίλ ταξιδιωτών αλλάζουν εντελώς τα δεδομένα.

Αυτή η εξέλιξη προσφέρει μια καθαρή ευκαιρία στους ιδιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στη βραχυχρόνια μίσθωση: να αξιοποιούν το ακίνητό τους 12 μήνες τον χρόνο. Όμως η απλή διαθεσιμότητα δεν αρκεί, απαιτείται ουσιαστική ετοιμότητα.

Οι καλές κριτικές γράφονται και το Νοέμβριο

Η Ελλάδα δεν είναι πια ένας αμιγώς θερινός προορισμός. Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, οι αφίξεις στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 9,5% σε σχέση με το 2023, με τον Νοέμβριο να σημειώνει τη μεγαλύτερη άνοδο (14,4%). Η αύξηση είναι ακόμη πιο έντονη σε προορισμούς που συνδυάζουν προσβασιμότητα με εναλλακτικές εμπειρίες που αφορούν τη γαστρονομία, τον πολιτισμό, τα city breaks (τουρισμός πόλεων), φυσιολατρικές δραστηριότητες, θρησκευτικές διαδρομές ή ακόμη και ευεξία.

Διακόσμηση σπιτιού

Αυτό σημαίνει ότι τα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης μπορούν, και πρέπει, να απευθύνονται σε κοινά με διαφορετικά ενδιαφέροντα. Επισκέπτες που ταξιδεύουν για εκδηλώσεις ή φεστιβάλ, ζευγάρια που αποφεύγουν τον συνωστισμό, ταξιδιώτες άνω των 50 που προτιμούν ηρεμία και ήπιες καιρικές συνθήκες, οικογένειες με παιδιά προσχολικής ηλικίας που δεν περιορίζονται από το σχολικό ημερολόγιο, άτομα που επιλέγουν τον χειμώνα για στιγμές χαλάρωσης ή πνευματικής αναζήτησης, αλλά και οι επαγγελματίες που αναζητούν έναν προσωρινό τόπο διαμονής για εξ αποστάσεως εργασίας.

Όλοι αυτοί αποτελούν μέρος μιας νέας, πολύπλευρης τουριστικής ζήτησης και μπορούν να γίνουν πολύτιμοι πελάτες. Το να ανταποκρίνεται ένα ακίνητο σε αυτές τις προσδοκίες δεν είναι μόνο έξυπνη επιλογή, αλλά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ζευγάρι

Το ακίνητο γίνεται «παντός καιρού»

Ένα διαμέρισμα σε αστική ή ημιαστική περιοχή, κοντά σε συγκοινωνίες και βασικές υποδομές, μπορεί να λειτουργεί αποδοτικά όλο τον χρόνο, αρκεί να ανταποκρίνεται στους διαφορετικούς τύπους επισκεπτών. Τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες, η άνεση και η λειτουργικότητα γίνονται καθοριστικά στοιχεία. Ένα ήσυχο υπνοδωμάτιο, επαρκής θέρμανση, φωτισμός κατάλληλος για χαλάρωση ή διάβασμα, λειτουργική κουζίνα για καθημερινή χρήση και  σταθερή σύνδεση στο διαδίκτυο, συνθέτουν μια εμπειρία που καλύπτει διαφορετικές ανάγκες.

Η φιλοξενία, όμως, δεν περιορίζεται στα βασικά. Η αίσθηση φροντίδας, από ζεστά υφάσματα και εργονομικά έπιπλα μέχρι αποδοτική θερμομόνωση και smart τεχνολογίες, καθορίζει όχι μόνο την ικανοποίηση του επισκέπτη, αλλά και τη διάρκεια της διαμονής του. Όσο πιο άνετα νιώθει ο επισκέπτης, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να παρατείνει την παραμονή του, να επιστρέψει ή να προτείνει το ακίνητο σε άλλους. Η εμπειρία είναι αυτή που κρίνεται, όχι η εποχή.

Διακόσμηση σπιτιού

Ταυτόχρονα, η σταθερή ποιότητα συμβάλλει και στην καλύτερη οικονομική απόδοση του ακινήτου. Οι επισκέπτες εκτός υψηλής σεζόν συχνά μένουν περισσότερες ημέρες, ενώ οι καλές αξιολογήσεις ενισχύουν την προβολή του ακινήτου στις πλατφόρμες. Έτσι, η σταθερή ροή εσόδων δεν είναι αποτέλεσμα συγκυρίας, αλλά σωστής προετοιμασίας.

Η αναβάθμιση που αποδίδει κάθε εποχή

Δεν χρειάζεται ριζική ανακαίνιση. Μικρές αλλά στοχευμένες παρεμβάσεις, όπως καλύτερη μόνωση, νέος εξοπλισμός κουζίνας, προσθήκη smart τεχνολογίας, βελτιωμένος φωτισμός ή επανασχεδιασμός του υπνοδωματίου, μπορούν να μεταμορφώσουν τη λειτουργικότητα του ακινήτου. Εξίσου σημαντική, όμως, είναι και η προσαρμογή του τρόπου προβολής. Ένα ακίνητο που βρίσκεται κοντά σε φυσιολατρικές διαδρομές, πολιτιστικά σημεία ή προορισμούς θρησκευτικού ενδιαφέροντος, μπορεί να αναδειχθεί μέσα από ένα αφήγημα που απευθύνεται σε ένα μεγαλύτερο εύρος επισκεπτών που αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες. Αυτός ο τύπος αναβάθμισης, λειτουργικής και επικοινωνιακής, δεν εξυπηρετεί μόνο τον επισκέπτη εκτός σεζόν αλλά ανεβάζει συνολικά την απόδοση του ακινήτου, όποια κι αν είναι η εποχή.

Ανακαίνιση Σπιτιού

Και κυρίως, προστατεύει τον ιδιοκτήτη από συγκυριακές αναταράξεις, εποχικές εξαρτήσεις ή κορεσμό της περιοχής. Ένα ακίνητο που απευθύνεται σε πολλά κοινά και λειτουργεί απρόσκοπτα και τους 12 μήνες, είναι επένδυση με μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και μακροπρόθεσμη αξία.

Για τους ιδιοκτήτες έως δύο ακινήτων που θέλουν να επενδύσουν σοβαρά στη βραχυχρόνια μίσθωση, το Eurobank My Platinum Advantage μέρος τους προγράμματος Eurobank My Advantage Banking, προσφέρει τόσο τραπεζικές (π.χ. απεριόριστα δωρεάν εισερχόμενα εμβάσματα σε ευρώ από Ελλάδα και χώρες εντός ΕΟΧ και άμεση πίστωση των εσόδων τους σε λογαριασμό τους για να έχουν διαθέσιμα τα χρήματά τους άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις), όσο και πρακτικές λύσεις. Μέσα από συνεργασίες όπως η Praktiker (15% έκπτωση στα ήδη προνομιακά πακέτα για τη διαχείριση ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης), και η Radefy (δωρεάν εξοπλισμός για ανέπαφο check-in/out, έως 20% έκπτωση σε υπηρεσίες διαχείρισης ακινήτων με smart λύσεις), η υπηρεσία της Eurobank λειτουργεί ως αληθινός σύμμαχος.

Η ενεργοποίηση είναι εύκολη, είτε μέσα από το Eurobank Mobile App είτε από το e-Banking, ενώ οι υφιστάμενοι πελάτες μπορούν να αναβαθμίσουν το πακέτο τους σε λίγα μόλις βήματα. Η αναβάθμιση δεν είναι απλώς εφικτή, είναι προσιτή και στρατηγικά απαραίτητη.

Ο τουρισμός στην Ελλάδα δεν είναι πλέον καλοκαιρινή υπόθεση. Είναι πεδίο ευκαιριών για όσους σκέφτονται μακροπρόθεσμα. Η επιτυχία στη βραχυχρόνια μίσθωση έρχεται όταν το ακίνητο είναι έτοιμο κάθε μέρα, κάθε μήνα, όλο τον χρόνο.

Advertisement