«Η στάση την οποία αυτές τις μέρες κρατά ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, προκύπτει από τον σεβασμό απέναντι στα θύματα και στους δικούς τους και έχει να κάνει με ταυτοτικά ζητήματα. Άρα πολύ απέχει από προεκλογικές κούρσες. Παλεύουμε για τη δικαιοσύνη και την αλήθεια. Για ό,τι ακριβώς ζητά και η κοινωνία. Αυτή μας η στάση λοιπόν σε μία τόσο κρίσιμη στιγμή για ένα τόσο τραγικό γεγονός απαντά σε αυτό που επιχειρεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη, να διαχύσει τις ευθύνες που τη βαραίνουν για 4 χρόνια διακυβέρνησης προς όλες τις κατευθύνσεις και εναγωνίως προς τον ΣΥΡΙΖΑ» τονίζει η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Όλγα Γεροβασίλη μιλώντας στον ραδιοσταθμό Παραπολιτικά και τους δημοσιογράφους Δ. Τάκη και Χρ. Κοραή.

«Όμως, δεν είμαστε όλοι ίδιοι, προσθέτει. Η συζήτηση είναι μεγάλη, θα κρατήσει πολύ κι έχουμε καιρό να τα πούμε όλα, να μιλήσουμε βάσει ντοκουμέντων και να κάνουμε την κριτική που απαιτείται έτσι ώστε να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Εν τω μεταξύ η κοινωνία είναι σε θέση να δει τι είναι επικοινωνιακή πολιτική και τι αληθινά λόγια. Χθες η χώρα έβραζε. Χθες ήταν γενικός ξεσηκωμός. Η κοινωνία είναι σε θέση να κρίνει και όλα θα πάρουν το δρόμο τους».

Αναφορικά με το γεγονός ότι δεν βγαίνει να μιλήσει για το θέμα του δυστυχήματος ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης, η βουλευτής σημειώνει πως «ενώ αναζητείται ο εξαφανισμένος επί τετραετία υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη κ. Καραμανλής, η κυβέρνηση Μητσοτάκη καίγεται για τον πρώην υπουργό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί σιώπησε ο δήθεν παραιτηθείς κ. Καραμανλής; Αυτό είναι τo επίδικο σήμερα! Από την πολιτική ηγεσία αναζητούνται οι ευθύνες και οι απαντήσεις. Διότι στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης ακόμη και αν υπήρχαν λάθη και παραλείψεις, όφειλε και να τα έχει επισημάνει και να τα έχει διορθώσει».

Είπε επίσης ότι ο νέος υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης διαστρεβλώνει την αλήθεια καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτός που υλοποίησε και παρέδωσε το 68% του έργου της τηλεδιοίκησης. «Ανατρέξτε στα δημοσιευμένα υπηρεσιακά έγγραφα. Υπάρχει υπηρεσιακό έγγραφο που αναφέρει πως το 2019 είναι έτοιμο το 68%. Το έγγραφο έχει κυκλοφορήσει ευρέως. Αν η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι είναι στο 70% σήμερα, σημαίνει ότι το προχώρησαν κατά 2%. Η αλήθεια ελέγχεται από τα ντοκουμέντα και τα επίσημα έγγραφα. Και πέρα όμως από το συγκεκριμένο ποσοστό: ήταν ολοκληρωμένες όλες οι διαδικασίες, οι εγκρίσεις εκπληρωμένες με βάση τις παρατηρήσεις και της ΕΔΕΛ που έγιναν τότε, οι μελέτες με όλες τις υπογραφές, είχαμε και την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για έγκριση της συμπληρωματικής σύμβασης που όφειλε να έχει ολοκληρωθεί το 2020. Στη συνέχεια, επίσης εγγράφως, έχουμε τέσσερις παρατάσεις και μια μικρή που θα δώσει τώρα, όπως είπε χθες ο κ. Γεραπετρίτης. Και βεβαίως η συμπληρωματική σύμβαση που υπογράφτηκε το Μάιο του 2021 από τον κ. Καραμανλή δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα και τώρα μιλάμε για το 2023» όπως είπε.

Πρόσθεσε δε, ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα καταθέσει σύντομα την ολοκληρωμένη πρότασή του, κατόπιν διαβούλευσης με ομάδα ειδικών αναφορικά με τα βήματα που πρέπει στο εξής να ακολουθηθούν για την ασφαλή επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Αφού μιλήσει με ειδικούς τεχνοκράτες τότε θα παρουσιάσει και την ολοκληρωμένη του πρόταση. Αυτό δε θα αργήσει. Δεν πρέπει να είναι καθόλου πρόχειρο κάτι τέτοιο, δεν αρκούν ούτε τα ευχολόγια. Ούτε όπως είπε χθες ο ανεκδιήγητος κ. Γεωργιάδης -και ανατρίχιασε το πανελλήνιο- πως ο Υπουργός είπε ότι είναι ασφαλή τα τρένα γιατί δε θα μπορούσε να πει αλλιώς. Δε μας εντυπωσιάζει βεβαίως ο τόσος κυνισμός. Αυτή είναι μια πολύ σοβαρή συζήτηση. Για να αισθανθεί ο κάθε Έλληνας και η κάθε Ελληνίδα ασφαλής να μπει στα τρένα, προφανώς αντιλαμβάνεστε ότι απαιτούνται πολλά.

Σημείωσε επίσης ότι ο πρόεδρος των μηχανοδηγών κ. Γενιδούνιας μπορεί να είναι μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ όμως κυρίως είναι συνδικαλιστής και οφείλει να λέει την αλήθεια. Εξήγησε, γιατί πρόσεξα τι είπε, πως και το 2017 υπήρχαν θέματα άλυτα. Εξ ου και εμείς λέμε ότι το 2019 παραδώσαμε το 68% του έργου και όχι ολόκληρο. Ωστόσο, όπως παραδέχονται και οι ίδιοι οι συνδικαλιστές, τα συστήματα τηλεδιαχείρισης και φωτοσήμανσης για να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν χρειάζονται δίκτυο. Όταν έγιναν αυτές οι συμβάσεις, και το 2007 και το 2014, δεν υπήρχε αυτό το δίκτυο! Επί ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν έγινε το δίκτυο, διπλή γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη, ηλεκτροδότηση, σήραγγες χιλιομέτρων, όπου χρειάστηκε και οι γέφυρες. Παραδόθηκαν και εγκαινιάστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ για έρθει πάνω τους να κουμπώσει το σύστημα ασφάλειας. Υπήρχαν μελέτες που ήταν στον αέρα και επιπλέον και προβληματικές. Κι έστω ότι είχαν ολοκληρωθεί όταν παραλάβαμε… Πάνω σε πιο ακριβώς δίκτυο θα τοποθετούνταν για να δουλέψουν τα συστήματα ασφαλείας, εφόσον δεν υπήρχε; Για τούτο ο ΣΥΡΙΖΑ μερίμνησε να το ολοκληρώσει!

Μπορεί η ΝΔ να μιλάει για 20 χρόνια πίσω κι εγώ θα μιλήσω για 50 χρόνια πίσω στα τρένα και θα θυμίσω ότι κάποιοι δεν ήθελαν στην Ελλάδα σιδηροδρομικό δίκτυο. Και θα σας πω κι ένα παράδειγμα. Το μεγάλο έργο της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου δεν έχει σιδηροδρομική πρόβλεψη. Από εκεί καταλαβαίνει κάποιος και ποιος ήταν ο προσανατολισμός του κράτους. Επίσης, για τα 15 δις έλλειμμα του ΟΣΕ όχι από τον ΣΥΡΙΖΑ, από τη ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Τώρα αν πρέπει να βάλουμε και τα τέσσερα χρόνια που κυβέρνησε ο ΣΥΡΙΖΑ να το κάνουμε, αλλά αντιλαμβανόμαστε όλοι τα μεγέθη, τις διαφορές και τις προτεραιότητες».

Η κ. Γεροβασίλη κατέληξε αναφέροντας πως «δεν συζητάμε το θέμα της ηλικίας του σταθμάρχη, συζητάμε την παρανομία της μετάταξης. Ο οποιοσδήποτε διορισμός στο δημόσιο και σε όλους τους τομείς έχει ηλικιακό όριο για την ημερομηνία πρόσληψης. Ο κάθε άνθρωπος που προσλαμβάνεται, εργάζεται μέχρι τα 67 του χρόνια. Το θέμα μας δεν είναι αν ο σταθμάρχης είναι μικρής ή μεγάλης ηλικίας, αλλά το κατά πόσον η διαδικασία μετάταξής του έχει μελανά σημεία, δηλαδή είναι ρουσφέτι. Γνωρίζετε ότι ήμουν η Υπουργός που εισήγαγα και ψηφίστηκε επί των ημερών μου το σύστημα της κινητικότητας στο Δημόσιο. Το σύστημα κινητικότητας έχει τον φορέα υποδοχής, δηλαδή αυτόν ο οποίος θέλει να πάρει με μετάταξη εργαζόμενους, που βγάζει προκήρυξη με προαπαιτούμενα προσόντα ( πχ πτυχίο, μεταπτυχιακό, εμπειρία κ.ο.κ.). Κι από την άλλη, όσοι έχουν αυτά τα προαπαιτούμενα μπορούν να μπουν και να κάνουν αίτηση. Στη συνέχεια, η Επιτροπή Κινητικότητας ελέγχει αν κουμπώνουν τα προαπαιτούμενα του φορέα υποδοχής με τα προσόντα του αιτουμένου. Αν συμπίπτουν το προχωράει, αν όχι απορρίπτεται αυτομάτως. Τώρα αν στην πορεία, ο Φορέας Υποδοχής αλλάξει τα κριτήριά του, αυτή είναι μια άλλη συζήτηση που αφορά μια καινούργια προκήρυξη. Στην προκειμένη προκήρυξη έγινε δεκτή αίτηση που δεν αντιστοιχιζόταν με τα προαπαιτούμενα, το ηλικιακό όριο των 48 ετών. Πώς έγινε δεκτή αν δεν είναι ρουσφέτι;

Αν είχαν μόνο δύο δηλώσει πως θέλουν μετάταξη αλλά ο ένας δεν πληροί τα κριτήρια, τότε ο συγκεκριμένος απορρίπτεται, βγαίνει άγονη η προκήρυξη και γίνεται καινούργια με τον Φορέα Υποδοχής ενδεχομένως να αλλάζει το ηλικιακό όριο. Εδώ λοιπόν έγινε η παρανομία. Ξέρετε πολλούς εργαζόμενους να κάνουν αίτηση σε έναν διαγωνισμό και να μην απορρίπτονται αν δεν πληρούν τα κριτήρια; Μόνο με ρουσφέτι γίνεται αυτό. Η Επιτροπή Κινητικότητας είναι υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών. Δεν γνωρίζω ποιος έκανε το ρουσφέτι».