Με την παράδοση των τριών σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «Χαϊδάρι – Πειραιάς» καθώς από αύριο οι πολίτες θα μπορούν να επιβιβάζονται σε Νίκαια, Κορυδαλλό και Αγία Βαρβάρα, υλοποιείται μία κυβερνητική δέσμευση όσον αφορά το χρόνο υλοποίησης του έργου το καλοκαίρι του 2020.

Γράφει η Βίκυ Σαμαρά

Κατά την ειδική τελετή ενόψει της λειτουργίας των τριών σταθμών, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε την οικονομική και κοινωνική σημασία του έργου δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι οι νέοι σταθμοί έχουν σημαντικό συγκοινωνιακό, οικονομικό και περιβαλλοντικό όφελος για τη Δυτική Αθήνα και τον Πειραιά.

Και αυτό γιατί συνδέουν τρεις πυκνοκατοικημένες συνοικίες την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και τη Νίκαια με το κέντρο και άλλες ζώνες της Αθήνας.

Υπογράμμισε επίσης το γεγονός ότι οι νέοι σταθμοί θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών, πολλαπλασιάζοντας τις επενδυτικές ευκαιρίες που προσφέρει η περιοχή.

Στην βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών στάθηκε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

63.000 νέοι επιβάτες

Οι τρεις νέοι σταθμοί σε Νίκαια, Κορυδαλλό και Αγία Βαρβάρα θα εξυπηρετούν περισσότερους από 63.000 νέους επιβάτες και θα βγάλουν εκτός κυκλοφορίας 11.000 ρυπογόνα ΙΧ αυτοκίνητα σε τρεις ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές. Οι επιβάτες θα φτάνουν από τη Νίκαια στο Σύνταγμα σε 14 λεπτά και στο αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος σε 55 λεπτά.

«Σε άλλες εποχές θα λέγαμε πως το τρένο επιτέλους θα σφυρίξει τρεις φορές σε Νίκαια, Αγία Βαρβάρα και Κορυδαλλό. Εγώ θα μιλήσω για τρία βήματα εκσυγχρονισμού για τα οποια είχαμε δεσμευτεί και τα οποία σήμερα γίνονται πραγματικότητα.

Και καθώς αύριο συμπληρώνεται ένας χρόνος της κυβέρνησης αυτής στην εξουσία, δικαιώνουμε τις τέσσερις λέξεις: Το είπαμε, το κάναμε. Προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας» είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Σημείωσε όπως και ο κ. Καραμανλής ότι η συγκεκριμένη φάση της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προχώρησε και παρά τις τεχνικές δυσκολίες, αλλά και παρά την πανδημία, ολοκληρώθηκε μέσα στα χρονοδιαγράμματα

Τόνισε ότι οι εργασίες συνεχίζονται στους επόμενους σταθμούς της επέκτασης, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά.

Ενώ επισήμανε κάτι στο οποιο αναφέρθηκε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ότι οι τρεις νέοι σταθμοί τον ένα τελευταίο χρόνο διασυνδέθηκαν με το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου,κάτι που δεν είχε προβλεφθεί καν από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι για ένα μεταβατικό διάστημα η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου έχει μειωθεί στο 1,20 ευρώ.

Τόνισε ότι το 2022 το Μετρό θα συναντά τον Ηλεκτρικό στον Πειραιά, ενώ προς το παρόν ενώνει την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και τη Νικαια με την Αθήνα και τα προάστια, αλλά και με το Σταθμό Λαρίσης και το Ελ. Βενιζέλος.

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι το κοινωνικό αποτύπωμα του Μετρό δεν εξαντλείται στην πιο γρήγορη μετακίνηση του πολίτη αλλά και στη βελτίωση καθημερινότητας, καθώς όπως είπε, όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις μειώνονται και οι κοινωνικές. «Στη λεωφόρο της ανάπτυξης θέση πρέπει να έχουν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες» δήλωσε ο πρωθυπουργός.

Σημείωσε επίσης πως όταν φτάσει το Μετρό στον Πειραιά εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 140.000 επιπλέον επιβάτες.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και σε οριστική δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών στη γραμμή 4 του Μετρό, Γαλάτσι- Γουδή Παραδέχθηκε ότι υπάρχουν νομικές δυσκολίες.

Και τόνισε ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της ώστε να επιλυθούν το συντομότερο χωρίς εκπτώσεις σε κράτος δικαίου, υπογράμμισε όμως ότι η ανάπτυξη της χώρας και η εξυπηρέτηση του πολίτη δεν μπορούν να περιμένουν.

Γενικότερο σχέδιο ανάπλασης της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στην έναρξη των εργασιών στο Ελληνικό. Σημείωσε ότι η επέκταση του Μετρό επίσης υπηρετεί την ποιότητα ζωής του πολίτη, αλλά έχει την ίδια αναπτυξιακή στόχευση, γιατί οι τρεις νέοι σταθμοί εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ανάπλασης της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά, με αιχμή τη μεταφορά των φυλακών Κορυδαλλού και τη μετατροπή τους σε πνεύμονα πρασίνου και χώρο πολιτισμού, αλλά και τη δημιουργία πάρκου στο χώρο λιπασμάτων που να φιλοξενεί και χώρο καινοτομίας.

Σημείωσε ότι οι επενδύσεις στο Ελληνικό και το Μετρό προχωρούν σε μία δυσμενή διεθνή συγκυρία, κατά τη διάρκεια της καταιγίδας του κορονοϊού και εκτίμησε ότι αυτό αποδεικνύει την αντοχή και τις μεγάλες δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας, αλλά και την ανάγκη να συμπράξουν ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας για περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή για όλους.

Ο κ. Μητσοτάκης κάλεσε τους πολίτες να χρησιμοποιούν μάσκα στα ΜΜΜ, τονίζοντας: «Δεν έχουμε αφήσει πίσω μας την περιπέτεια του κορονοϊού» και να κρατήσουν τους σταθμούς ασφαλείς, καθαρούς και όμορφους.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την επίσκεψη του στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό από το σταθμό στην Αγία Βαρβάρα όπου τον περίμεναν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Μαζί μπήκαν στο συρμό και έκαναν μία στάση στον Κορυδαλλό όπου είχαν συνομιλία με εργαζόμενους, με τελικό σταθμό τη Νίκαια όπου πραγματοποιήθηκε ειδική τελετή.