«Κατά πάσα πιθανότητα -δεν είμαι απόλυτα βέβαιος ακόμη-, θα είναι πολύ δύσκολο να εξελίξουμε την Desmosedici όπως πρέπει, στα πλαίσια του ισχύοντος αγωνιστικού κανονισμού των MotoGP»: δήλωσε ο Gigi Dall’Igna, γενικός διευθυντής Ducati Corse.

Ήταν μετά το πρώτο τριήμερο επίσημων δοκιμών στην Sepang της Μαλαισίας, όταν ο Gigi Dall’Igna γενικός διευθυντής της Ducati Corse, κάθισε στο χώρο φιλοξενίας της ομάδας μαζί με μερικούς δημοσιογράφους.

Ήθελε να εξηγήσει τη μεθοδολογία του για να βελτιώσει την ανεπιτυχή εδώ και 3 χρόνια Desmosedici και να την επαναφέρει στο προσκήνιο. Το 2013 ήταν η πρώτη χρονιά στην 12χρονη ιστορία της Ducati MotoGP που η μοτοσυκλέτα της δεν πήρε ούτε ένα βάθρο. Έχει δε να πάρει νίκη από τον τελευταίο αγώνα του 2010 στην Valencia, λίγο πριν ο Stoner φύγει για την Honda.

O Dall’Igna ξεκαθάρισε πως δεν προτίθεται να πάρει βιαστικές αποφάσεις για δραματικές αλλαγές στην Desmosedici και δήλωσε πως δεν περιμένει να έχει όλα τα απαραίτητα δεδομένα πριν τον 3ο αγώνα της σαιζόν.

«Στην τελική το μέλλον έρχεται μέσα από την εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου. Οπότε το μέλλον της Ducati θα έρθει μέσα από αυτήν εδώ τη μοτοσυκλέτα του 2014. Θα αναλύσω τα δεδομένα από τις δοκιμές και τους αγώνες, και ελπίζω πως μετά τον τρίτο αγώνα της σαιζόν θα έχω όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να σκεφτώ κάτι νέο.»

«Μέχρι τότε όμως το βιβλίο είναι άδειο, δεν υπάρχει τίποτε γραμμένο». Αυτή η φράση μπορεί βέβαια να διαβαστεί και έτσι: δεν είναι κάτι προδιαγεγραμμένο, όλα μπορούν να αλλάξουν.

Στις δοκιμές της Sepang, ο Andrea Dovizioso ήταν ο ταχύτερος των Ducati, με χρόνο 837 χιλιοστά πιο αργό από του πρωταθλητή Marc Marquez. Το καλό είναι πως τόσο ο Dovi όσο και ο νέος του συναθλητής Cal Crutchlow προτιμούν σαφώς την GP14 από το περυσινό μοντέλο.

Όταν ρωτήθηκε ο Dall’Igna πόσο επηρρέασε τη σχεδίαση της νέας Desmosedici, απάντησε: «απλά περάσαμε κάποιες από τις σκέψεις μου στη μοτοσυκλέτα».

Η μοτοσυκλέτα είχε ήδη κατασκευαστεί τον Νοέμβριο, όταν ο Dall’Igna μεταπήδησε από την Aprilia Reparte Corse στην Ducati Corse. Το μόνο λοιπόν στο οποίο μπορούς να συμβάλλει ήταν το σετάρισμα της μοτοσυκλέτας.

«Μικροδιαφορές σε πολλά σημεία. Κάποιες από τις αλλαγές ήταν σωστές, κάποιες λάθος. Όπως πάντα. Τώρα πρέπει να κατανοήσουμε το γιατί μερικές από τις ιδέες μου ήταν κακές και να τις διορθώσουμε ως την επόμενη φορά. Αυτό είναι η δουλειά μας στους αγώνες».

Έπειτα τόνισε πολύ εμφατικά ότι η επιτυχία θα προέρχεται μόνον από τους ανθρώπους της Ducati και ότι μέχρι τώρα, οι σημαντικότερες αλλαγές αφορούσαν την οργάνωση του τμήματος. «Χρειάζομαι χρόνο για να γνωρίσω τους ανθρώπους, επειδή αυτοί είναι που θα κάνουν ό,τι πρέπει. Όχι εγώ.»

«Από τον Νοέμβριο και μετά μόνον ένα άτομο προστέθηκε στην ομάδα. Άλλαξα το τρόπο που δουλεύει όμως. Κατά τη γνώμη μου, εκεί που χωλαίνει το πράγμα είναι στην επαφή μεταξύ των ανθρώπων στην πίστα και στο εργοστάσιο. Και ίσως αυτός να είναι ο λόγος που ενώ άλλαξαν τόσα πολλά στη μοτοσυκλέτα, τελικά τίποτα δεν άλλαξε…»

«Για να είμαι ειλικρινής οι πρόσφατες δοκιμές με βοήθησαν να αντιληφθώ ότι στο ζήτημα αυτό καταφέραμε κάπως να βελτιωθούμε. Τώρα οι άνθρωποι στην πίστα κατανοούν καλύτερα τη φιλοσοφία των επεμβάσεων και άρα μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν με σωστότερο τρόπο.»

«Πρέπει τώρα να αναγνωρίσουμε, το γιατί κάποιες από τις αλλαγές δεν δούλεψαν –και να συγκεντρώσουμε τα σχετικά δεδομένα. Έπειτα οι άνθρωποι της Ducati Corse στην Μπολόνια πρέπει να φανταστούν, σχεδιάσουν και κατασκευάσουν τα νέα μέρη με νέα αντίληψη.»

«Μέρος αυτής της διαδικασίας είναι και η εκ περιτροπής εναλλαγή των προσώπων στους αγώνες. Το έχω ξανακάνει στο παρελθόν. Για μένα αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξελίξεις μια μοτοσυκλέτα», είπε. «Τώρα όσοι βρίσκονται στην πίστα γνωρίζουν τα πάντα για το έργο της υπόλοιπης ομάδας στο εργοστάσιο. Η επικοινωνία είναι πολύ σημαντική –και όχι μόνον στους αγώνες.»

Ο μεγαλύτερο ερωτηματικό αυτήν την εποχή στην Ducati, αιωρείται πάνω από το αν θα κατεβάσουν όλους –ή κάποιους μόνον- από τους αναβάτες τους στην κατηγορία Open. Μέχρι τώρα μόνον ο Yonny Hernandez της Pramac έχει δηλωθεί σαν Open, ενώ οι υπόλοιποι σαν Factory –όμως τίποτα πριν τα τέλη Φεβρουαρίου δεν είναι δεσμευτικό.

«Σίγουρα με τους όρους της συμμετοχής σαν Factory, με 5 κινητήρες τον χρόνο χωρίς το δικαίωμα καμμία αλλαγής, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε γρήγορα την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Για παράδειγμα επειδή δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα κάρτερ, δεμ μπορούμε να αλλάξουμε και τις βάσεις του κινητήρα.

«Εάν αλλάξεις τη θέση του κινητήρα, είναι σαν να αλλάζεις πλαίσιο. Για να μεταβάλλεις την ακαμψία του πλαισίου πρέπει να μετακινήσεις τις βάσεις του κινητήρα. Γι΄αυτό νομίζω πως με τους τρέχοντες κανόνες των Factory MotoGP δεν θα μπορέσουμε να φτάσουμε εκεί που θέλουμε.