Παρουσιάστηκε στο Μιλάνο και αποτελεί την απάντηση στο γρίφο που είχε δημιουργηθεί από τις «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες που είχαν έντεχνα διαρρεύσει από τη Ducati στον Τύπο. Το ερώτημα ήταν αν αυτό που συνέλαβε ο φακός αποτελεί προπομπό ενός νέου Hypermotard ή ενός ανανεωμένου Multistrada. Η απάντηση τελικά δόθηκε και είναι λίγο πιο σύνθετη απ’ όσο θα περίμενε κανείς. Το νέο Hypermotard είναι γεγονός, το είδαμε και το παρουσιάσαμε. Δίπλα του όμως εμφανίστηκε μία ακόμη μοτοσυκλέτα με συνδυασμό των ονομάτων και φυσικά των χαρακτηριστικών. Πρόκειται για ένα Hypermotard αλλά με εξοπλισμό και χαρακτήρα που παραπέμπει περισσότερο στο Multistrada. Και εγένετο το Hyper-Strada… Φορά τον ίδιο κινητήρα με το Hypermotard, τον υγρόψυκτο Testastretta 11ο των 821cc. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει τα ίδια καλούδια με εκείνο, δηλαδή ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης – Traction Control. Διαθέτει επίσης τρία προγράμματα απόδοσης που διαμορφώνουν ανάλογα και τη μέγιστη ισχύ της μοτοσυκλέτας. Στην επιλογή Sport παράγει 108 hp με άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, τους ίδιους σε αριθμό παράγει και στην επιλογή Touring αλλά με πιο προοδευτική διανομή τους, ενώ στην επιλογή για την πόλη (Urban), αποδίδει 74 ήρεμους και οικονομικούς ίππους. Εφόσον πρόκειται για την ίδια μοτοσυκλέτα, ποια είναι τελικά η διαφοροποίηση της Hyperstrada; Είναι στον προσανατολισμό και στη χρήση. Η νέα Hyperstrada έρχεται με πιο μεγάλη τουριστική ζελατίνα για περισσότερη προστασία από τον αέρα, κεντρικό σταντ, μεγαλύτερα φτερά και προστατευτική ποδιά για τον κινητήρα. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται δύο παροχές ρεύματος, σετ από δύο βαλίτσες των 50 λίτρων που αποσπώνται εύκολα και επιπλέον top case των 31 λίτρων (σαν έξτρα αυτό) για ακόμη μεγαλύτερη χωρητικότητα. Τα φρένα είναι ακτινικά της Brembo με monobloc δαγκάνες 4 εμβόλων, όπως και του Hypermotard. Το βάρος του πλήρες υγρών ανέρχεται στα 202 κιλά σε σχέση με τα 196,5 του απλού Hypermotard από το οποίο προέρχεται. Το τιμόνι είναι κατά 20mm πιο ψηλά τοποθετημένο σε σχέση με του Hypermotard. Τοποθετεί έτσι τον οδηγό σε πιο όρθια στάση, βελτιώνοντας την άνεση σε μεγάλες διαδρομές. Αναρτήσεις δανείζεται από το «απλό» Hypermotard με μικρές αλλαγές. Το ανεστραμμένο πιρούνι 43 mm της Kayaba έχει διαδρομή 150mm (έναντι 185) και το αμορτισέρ της Sachs δίνει διαδρομή 150mm από 175. Έτσι το συνολικό ύψος της μοτοσυκλέτας έχει μειωθεί, όπως και το ύψος της σέλας – όχι όμως αναλογικά από τα 870 του Hypermotard. Η σέλα του Hyperstrada είναι πιο φαρδιά και με περισσότερο υλικό για να γίνει πιο μαλακή κι ανεβάζει έτσι το ύψος της από το έδαφος στα 850mm. Σε όσους έχουν θέμα με αυτό, κανένα πρόβλημα, διατίθεται ως αξεσουάρ άλλη σέλα κατά 20 mm πιο χαμηλή. Από χρώματα το Hyperstrada του 2013 θα είναι διαθέσιμο στο γνωστό κόκκινο της Ducati και σε «αρκτικό» λευκό με γκρι πλαίσιο έναντι του κόκκινου των Hypermotard. Αυτή είναι άλλωστε και η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων ακόμη κι όταν η τουριστική Hyperstrada γυμνωθεί από βαλίτσες και ζελατίνες.