Την τεράστια επιτυχία του Survivor, ενός τηλεοπτικού προϊόντος που δεν πίστευαν άνθρωποι της τηλεόρασης, μέχρι να κάνει το μεγάλο βήμα ο ΣΚΑΪ, άνθρωποι της τηλεόρασης και οι θεωρητικοί της επικοινωνίας.

Στην τρέχουσα τηλεοπτική σεζόν τρέχουν ή θα τρέξουν συνολικά 13 προγράμματα με το στοιχεία της αναμέτρησης, της ανάδειξης ταλέντων και με το στοιχείο του reality.

Δημιουργείται χονδρικά η αίσθηση ότι η μισή Ελλάδα παίρνει ή θέλει να πάρει μέρος σε αυτά και η άλλη μισή παρακολουθεί.

Όπως λέει στην εφημερίδα Τα Νέα ο Παναγής Παναγιωτόπουλος, λέκτορας κοινωνιολογίας στο τμήμα πολιτικής επιστήμης του ΕΚΠΑ: «Πρέπει να δούμε τις εκπομπές μέσα στο περιβάλλον που αναπτύσσονται, τις συνθήκες και το πλαίσιο της πολιτικής οικονομίας των ΜΜΕ, της τηλεόρασης ειδικότερα».

Ο Βασίλης Βαμβακάς, επίκουρος καθηγητής Κοινωνιολογίας και Επικοινωνίας στο τμήμα Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ σημειώνει: «Μέσα στην κρίση αναπτύχθηκε το είδος προγραμμάτων και στην πρώτη περίοδο αναπτύχθηκαν αποκλειστικά γύρω από τη μαγειρική. Το τηλεπαιχνίδι ταυτίστηκε με το παιχνίδι της μαγειρικής, ενώ τώρα βλέπουμε να επιστρέφει το πρόγραμμα με το στοιχείο του ριάλιτι».

Το πρώτο Survivor του Mega είχε ενδιαφέρον το οποίο όμως υποχώρησε γρήγορα όπως αναπτύχθηκε, συμπληρώνει.

Πράγματι το πρώτο Survivor του 2003 ολοκληρώθηκε σε 29 επεισόδια. Το επόμενο σε 42 επεισόδια και το τρίτο με τον τίτλο «Ελλάδα-Τουρκία» σε 27 επεισόδια. Το τέταρτο ολοκληρώθηκε σε μόλις 16 επεισόδια.

Το Survivor του ΣΚΑΪ έχει κάνει ήδη 39 επεισόδια και σπάει τα ρεκόρ τηλεθέασης.

Ο Βασίλης Βαμβακάς δεν παραγνωρίζει την οικονομική παράμετρο και την εγκατάλειψη της ιδέας της μυθοπλασίας.

Προβεβλημένα στελέχη της τηλεόρασης αναφέρουν ότι με το Survivor ο ΣΚΑΪ ανέτρεψε το προφίλ του και ανέπτυξε ανισομερώς το ψυχαγωγικό του πρόγραμμα, ενώ για τη μείωση των προγραμμάτων μυθοπλασίας σημειώνουν ότι αυτό οφείλεται και στην απουσία παραγωγών του Mega που αποτελούσε βαρόμετρο.