Δυσπρόσιτα σχολεία και διαχωρισμός πινάκων Ειδικής και Γενικής Αγωγής

Ανακοίνωση των αναπληρωτών νηπιαγωγών και αναπληρωτών της Δευτεροβάθμιας


ΕΛΛΑΔΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
16:48
22/06/2015
Δυσπρόσιτα σχολεία και διαχωρισμός πινάκων Ειδικής και Γενικής Αγωγής
1
loading

Με κοινή ανακοίνωσή τους η  Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας, ως εκπρόσωπος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και  ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών, ως εκπρόσωπος των αναπληρωτών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλώνουν σχετικά με τα παρακάτω θέματα:

1.Διπλασιασμός ή μη της προϋπηρεσίας αναπληρωτών σε δυσπρόσιτες περιοχές

Συμφωνούμε απόλυτα με το άρθρο 47 του επικείμενου νομοσχεδίου και με τη δήλωση του αν. υπ. παιδείας σχετικά με τη μη προσμέτρηση στο διπλάσιο της πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που έχει διανυθεί κατά το χρονικό διάστημα 2010‐2014 σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες. Κάθε διαφορετική ρύθμιση του θέματος έρχεται σε αντίθεση με τη δικαιοσύνη, την ηθική και τη νομιμότητα. Επισημαίνουμε ότι τα διπλά μόρια των δυσπρόσιτων της τετραετίας 2010-2014 ΔΕΝ ΧΑΝΟΝΤΑΙ αλλά θα προσμετρηθούν στις υπηρεσιακές μεταβολές (αποσπάσεις, μεταθέσεις) των εν λόγω εκπαιδευτικών μετά τον μόνιμο διορισμό τους.

Παραθέτουμε και τη σχετική δήλωση του αν. υπ Παιδείας Τ. Κουράκη. «Κατά τα άλλα, σε ό,τι αφορά τη διπλή μοριοδότηση, αυτή δεν θα μετράει για τις περιόδους 2010-2012 και 2012–2014. Πρόκειται για τις περιόδους, κατά τις οποίες οι πίνακες είχαν «κλειδωθεί» από τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις και υπεισέρχετο ο παράγοντας τύχη στην τελική τοποθέτηση των αναπληρωτών, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα συνειδητής επιλογής δυσπρόσιτων σχολείων, με στόχο τη μεγάλη μοριοδότηση. Χωρίς τη ρύθμιση αυτή θα μπορούσαν να γίνουν ανατροπές σε βάρος εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα μπορούσαν να επιλέξουν συνειδητά δυσπρόσιτα σχολεία. Βέβαια, το συγκεκριμένο πλεονέκτημα δεν παύει να ισχύει για όλες τις άλλες περιόδους»

2. Διαχωρισμός πινάκων Γενικής και Ειδικής Αγωγής

Το Υπουργείο Παιδείας με το πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί εντός της επόμενης εβδομάδας εκφράζει την πολιτική βούληση για την προάσπιση των δικαιωμάτων, τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών που συμμετέχουν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και κάνει σαφές ότι αυτή δεν αποτελεί ένα ακόμη «παζάρι» δικαιωμάτων. Με το άνοιγμα και τον διαχωρισμό των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το 2010 και όχι από το 2015 και την προσμέτρηση της προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών, κατόχων σεμιναρίων, μεταπτυχιακών ή διδακτορικών ειδικής αγωγής μόνο στον οικείο πίνακα και όχι και στους δύο (γενικής και ειδικής αγωγής) εξασφαλίζεται η ποιότητα και αναβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης.

Είναι δυνατόν να υποστηρίζεται η αναβάθμιση της ειδικής αγωγής από εκπαιδευτικούς οι οποίοι κατέχοντας «αγορασμένα» μεταπτυχιακά μπαίνουν στους πίνακες της ειδικής αγωγής και στη συνέχεια μεταπηδούν σε αυτόν της γενικής προσπερνώντας συναδέλφους που έχουν πετύχει σε εξετάσεις ΑΣΕΠ ή κατέχουν σημαντική προϋπηρεσία; Είναι δυνατόν να υποστηρίζεται η αναβάθμιση της ειδικής αγωγής και η βοήθεια σε παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από εκπαιδευτικούς οι οποίοι αν και έχουν κάποια κατάρτιση και εμπειρία στην ειδική αγωγή μοναδικό μέλημά τους είναι να μεταπηδήσουν στη γενική αγωγή και τελικά να διοριστούν σε αυτή;

Αποτελεί νομοθετική και πανεκπαιδευτική πρωτοτυπία το φαινόμενο αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής λόγω κάποιου ακαδημαϊκού προσόντος (διδακτορικό/μεταπτυχιακό/ σεμινάριο ή απλά προϋπηρεσία ενός έτους) να ονομάζονται κλάδοι ΠΕ, ΔΕ 50 και με το ίδιο βασικό πτυχίο να εγγράφονται σε δύο (2) πίνακες αναπληρωτών ταυτόχρονα.

Οι συγκεκριμένες αποφάσεις (μη προσμέτρηση στο διπλάσιο δυσπρόσιτων και διαχωρισμός πινάκων γενικής-ειδικής αγωγής) έρχονται να ικανοποιήσουν τις μέχρι τώρα δίκαιες διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κόσμου, να ενισχύσουν το του αίσθημα δικαίου και αξιοκρατίας στον πολύπαθο εκπαιδευτικό χώρο.

Η σημερινή αντίδραση της Π.Ε.Α.Δ και του Σ.Α.Ν δεν έχει συντεχνιακά ερείσματα αλλά αποτελεί έκφραση προάσπισης της αξιοκρατίας και της δικαιοσύνης. Θεωρώντας ότι πρέπει επιτέλους στο σημερινό πολιτικό γίγνεσθαι να υπάρχει εντιμότητα και συνέπεια λόγων και έργων καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην υποκύψει σε συντεχνιακές μειοψηφίες και ομάδες αναπληρωτών (δυσπρόσιτων και ειδικής αγωγής). Τα αιτήματα και επιχειρήματα τους αποτελούν εσκεμμένες και ιδιοτελείς επιλογές που όχι μόνο δεν ευσταθούν, αλλά γίνονται υπό το κράτος συντεχνιακής αντίληψης και επιπόλαιας και συμφεροντολογικής σκέψης. Ο λόγος των εκπαιδευτικών λειτουργών οφείλει πρωτίστως να χαρακτηρίζεται από σοβαρό ήθος, ανιδιοτέλεια και την αναγκαία λογική και επιχειρηματολογία και ύστερα να επιδεικνύει περίσσεια κριτικής και πολυμάθειας. Οι ανεξήγητες και αναιτιολόγητες αυτές ενέργειες αυτών αλλά και κάποιων συνδικαλιστικών ταγών παραπέμπουν συνειρμικά στην έκφραση «αἰδώς Ἀργεῖοι» (Ομήρου Ιλιάδα, Ε 787, 0 502.).

 

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

1
σχόλιο
  1. avatar Μπετη

    Αυτή η καραμέλα οτι όλα τα μεταπτυχιακά είναι αγορασμένα...έχει καταντήσει γελοία το λιγότερο. Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια αγαπητοί μου. Απλά δεν θέλατε να δουλεύετε με παιδιά ΑΜΕΑ και δεν θέλατε να κουραστείτε να επιμορφωθείτε σε κανένα επίπεδο για να μπείτε στη διαδικασία να δίνετε εξετάσεις εισαγωγής-εξεταστικές- να κανετε πρακτικές κτλ... Αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Ο διαχωρισμός των πινάκων είναι εντελώς αντίθετος με τη φιλοσοφία της εκπαίδευσης των παιδιών με Ε.Α πράγμα στο οποίο αντιτίθενται και οι σύλλογοι ειδικών παιδαγωγών και ΑΜΕΑ.
    Όσο για άλλη καραμέλα του ΑΣΕΠ: οι πιο πολλοί της Α/βαθμιας αλλά και τις Β/βαθμιας ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΑΣΕΠ και κάποιοι έχουν κληθεί να δουλέψουν στην γενική αγωγή,
    Τέλος ξεχάστε την "αναδρομικότητα" που πολλοί ονειρεύεστε (Φλιλόλογοι και ΣΑΝ) γιατί ξέρετε πολύ καλά οτι υπήρχε νόμος με τον οποίο δουλεύαμε...δεν δουλέψαμε με το έτσι θέλω... όσα βύσματα και να βάλετε στο Υπουργείο, ο,τι και αν κάνετε αναδρομική κατάργηση Νόμου δεν γίνεται....

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει