Τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου ξεκινά η τμηματική παραλαβή των συνολικά 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων από τη Λειψία της Γερμανίας, ώστε να ενισχυθούν οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Την ανακοίνωση αυτή έκανε ο δήμαρχος της πόλης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης.

Ο κ. Ζέρβας είπε πως τα πέντε πρώτα λεωφορεία θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη έως τις 5 Σεπτέμβρη και υπογράμμισε πως η αγορά όλων των οχημάτων κόστισε στον δήμο 550.000 ευρώ, συν το ΦΠΑ. «Ούτε σεντ παραπάνω» είπε χαρακτηριστικά και εξήγησε πως τα υπόλοιπα έξοδα για τη μεταφορά και την ταξινόμηση των λεωφορείων, τα έχει αναλάβει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Στη διάρκεια της τοποθέτησης του, υπεραμύνθηκε της πολιτικής της διοίκησής του να δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

«Αναγνωρίζω ότι ειδικά στην αρχή πολλοί ξεβολεύονται, υπάρχουν δυσκολίες. ‘Ετσι γίνεται σε κάθε αλλαγή. Είμαστε δίπλα σε όλους τους δημότες και τους επιχειρηματίες.

Ακούμε τα παράπονα, παρεμβαίνουμε και δίνουμε λύσεις», συμπλήρωσε αναφορικά με τις διαμαρτυρίες για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου στη λεωφόρο Κ. Καραμανλή.

Αναφέρθηκε ακόμη στα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας και των αυξανόμενων κρουσμάτων κορονοϊού, στο σχέδιο ανάκαμψης μετά την ακύρωση της ΔΕΘ, αλλά και στις ασφαλτοστρώσεις και στις παρεμβάσεις που προγραμματίζονται μέσα στο επόμενο διάστημα σε 100 δρόμους.

Παράλληλα, έκανε γνωστό πως τις επόμενες ημέρες θα επανατοποθετηθούν στην οδό Μητροπόλεως τα πασσαλάκια, τα οποία απομακρύνθηκαν για τις ανάγκες των έργων.

Η θέση της αντιπολίτευσης

Υπέρ των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης στην πόλη αλλά με τις κατάλληλες προϋποθέσεις, εμφανίστηκε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης. Εξέφρασε την ένστασή του για τη δημιουργία του ποδηλατόδρομου στην Κ.Καραμανλή, τονίζοντας πως δημιουργεί προβλήματα στους επιχειρηματίες, ενώ όπως είπε, ακόμα δεν έχει «δοκιμαστεί» ο δρόμος σε πλήρη κυκλοφοριακό φόρτο.

Πιο «καυστικός» απέναντι στη διοίκηση Ζέρβα ήταν ο Γιώργος Ορφανός, εκ μέρους της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον».

«Με προπαγάνδα και εικόνα προσπαθείτε να δείξετε ότι έχει αλλάξει η πόλη. Βγείτε έξω να δείτε τα μηνύματα από τους δημότες. Ασφαλτοστρώνετε έναν δρόμο και πανηγυρίζετε», είπε ο κ. Ορφανός.

Για τους ποδηλατόδρομους υποστήριξε πως έχουν γίνει κινήσεις χωρίς καμία μελέτη, ενώ άσκησε κριτική στον δήμαρχο, ότι δεν ανέλαβε καμία πρωτοβουλία για το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου, στη δική της τοποθέτηση μίλησε για «πάρτι απευθείας αναθέσεων» από την πλευρά της διοίκησης και απαίτησε να δοθούν αναλυτικά τα στοιχεία στην αντιπολίτευση.

Επίσης, ζήτησε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για όλα τα θέματα που προκύπτουν από τον κορονοϊό, ενώ για την ασφαλτόστρωση της Μητροπόλεως, σχολίασε σκωπτικά προς τον δήμαρχο, λέγοντας πως «δεν φτιάξατε και τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου».

Για τους ποδηλατόδρομους ο Σπύρος Βούγιας πρότεινε στη διοίκηση να προχωρήσει σε ενημερώσεις ποδηλατικών συλλόγων και να οργανωθούν εκδηλώσεις ώστε να ενισχυθεί ο αριθμός των δικύκλων, ενώ έθιξε τη στασιμότητα στο θέμα της ανάπλασης της Πλατείας Ελευθερίας.

Εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ο επικεφαλής της, Σωτήρης Ζαριανόπουλος, σχολίασε λέγοντας πως ο δήμαρχος «θριαμβολογεί για τους ποδηλατόδρομους.

Δεν είναι δυνατόν να πάμε σε μια πόλη όπου ο κάτοχος του ΙΧ θα στρέφεται κατά του ποδηλάτου και το αντίστροφο. Θα πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός σε μια Θεσσαλονίκη που δεν έχει κανένα μέσο μαζικής μεταφοράς».