Η φετινή 85η Έκθεση Θεσσαλονίκης δεν θα θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν – Η έκταση των περιπτέρων, οι θερμομετρήσεις, η αποφυγή ανταλλαγής επαγγελματικών καρτών και τα συνέδρια χωρίς κόσμο

Μια εντελώς διαφορετική από όλες τις άλλες χρονιές Διεθνής Έκθεση θα είναι αυτή που θα πραγματοποιηθεί φέτος στη Θεσσαλονίκη το χρονικό διάστημα μεταξύ 5 έως 13 Σεπτεμβρίου λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Όπως αποκαλύπτει σήμερα το newsbeast.gr η διοργανώτρια αρχή έχει φροντίσει να προσαρμοστεί πλήρως στα νέα δεδομένα ώστε να μπορέσει να υποδεχθεί με ασφάλεια τους χιλιάδες επισκέπτες και τους εκπροσώπους της φετινής τιμώμενης χώρας (η οποία θα είναι η Γερμανία), κάτι που μόνο εύκολο δεν φαντάζει.

Του Γεώργιου Σαρρή

Όπως θα διαβάσετε, μεταξύ άλλων δεν θα υπάρχουν περίπτερα μικρότερα των 9 τετραγωνικών μέτρων, άπαντες θα θερμομετρούνται στις πύλες εισόδου και θα φορούν εννοείται υποχρεωτικά μάρκα, θα αποφεύγεται η ανταλλαγή επαγγελματικών καρτών, τα stand θα απολυμαίνονται τρεις φορές την ημέρα, το έντυπο υλικό θα είναι ελάχιστο, θα μεγαλώσουν οι διάδρομοι, τα συνέδρια θα μπορούν να πραγματοποιούνται και διαδικτυακά ενώ από τα μεγάφωνα να ζητείται τακτικά να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις.

Ας τα δούμε όλα αναλυτικά:

Διεύρυνση ωραρίου

Φέτος λόγω της πανδημίας εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας της έκθεσης, εφόσον κάτι τέτοιο κριθεί απαραίτητο, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Τι θα πρέπει να κάνουν οι εκθέτες

Προς τους εκθέτες υπάρχει ισχυρή σύσταση από την Helexpo ώστε να χρησιμοποιήσουν τυποποιημένες κατασκευές περιπτέρων, προκειμένου να υπάρξει σύντμηση του χρόνου προετοιμασίας τους. Παράλληλα θα υπάρξει μέριμνα ώστε να μειωθούν οι ανάγκες μετακίνησης εκθετών για συνάντησή τους με τις υπηρεσίες της διοργάνωσης όπως είναι το λογιστήριο, η γραμματεία της Έκθεσης, το πάρκινγκ, κ.λπ.

Όχι περίπτερα κάτω από 9 τ.μ.

Το μικρότερο μέγεθος stand περιπτέρου θα έχει εμβαδό τουλάχιστον 9 τετραγωνικά μέτρα. Εντός αυτών θα τηρείται απόσταση 1,5 μέτρων μεταξύ των ατόμων, ενώ για τα τραπεζοκαθίσματα θα πρέπει να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας που ορίζει ο νόμος.

Ορίζεται ως μέγιστος αριθμός ατόμων ανά 9 τετραγωνικά μέτρα τα 2 άτομα (ένας εκθέτης και ένας επισκέπτης). Από ΄κει και πέρα, ο ορισμός του μέγιστου μικτού αριθμού ατόμων (προσωπικό και επισκέπτες) ανά stand θα έχει ως εξής:

  • Έως 20 τ.μ. θα επιτρέπονται έως 4 άτομα
  • Από 20 τ.μ. έως 100 τ.μ. θα επιτρέπονται 4 άτομα συν ένα άτομο ανά 10 τ.μ. για την επιφάνεια άνω των 20 έως 100 τ.μ.
  • Άνω των 100 τ.μ.: 12 άτομα συν ένα άτομο ανά 15 τ.μ. για την επιφάνεια άνω των 100 τ.μ.

Συναθροίσεις, εγκαίνια, εκδηλώσεις επιτρέπονται στα περίπτερα μόνο με έγκριση της διοργανώτριας εταιρείας, τηρώντας τις αρχές κοινωνικής αποστασιοποίησης. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί ευθύνη του εκθέτη η σωστή τήρηση του μέγιστου αριθμού ατόμων ανά stand.

Η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να επέμβει προκειμένου να επιβάλει όλα τα αναγκαία μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που ορίζονται από την Πολιτεία.

Απολύμανση των περιπτέρων τουλάχιστον 3 φορές την ημέρα

Το συνεργείο καθαρισμού απολυμαίνει όλα τα stand και τους κοινόχρηστους χώρους το βράδυ πριν την έναρξη λειτουργίας της έκθεσης και κάθε βράδυ μετά το κλείσιμο της. Αποτελεί ευθύνη του κάθε εκθέτη διατήρηση του επιπέδου απολύμανσης εντός του περιπτέρου του, στα επίπεδα που προβλέπονται από τις αρμόδιες δημόσιες αρχές.

Προβλέπεται ισχυρή σύσταση προς τον εκθέτη για καθαριότητα και απολύμανση του stand σε τακτά χρονικά διαστήματα και κατ’ ελάχιστον 3 φορές την ημέρα. Η αποκομιδή των σκουπιδιών από τα περίπτερα των εκθετών γίνεται από το συνεργείο καθαρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας της έκθεσης σε τακτά χρονικά διαστήματα κατ’ ελάχιστον δύο φορές την ημέρα.

Αντισηπτικά και μάσκα παντού

Κάθε εκθέτης υποχρεούται να έχει στο περίπτερο του μία μεγάλη συσκευασία αντισηπτικού υγρού ή γέλης για stand 9 – 20 τ.μ. εκθετηρίου χώρου και μία μεγάλη συσκευασία αντισηπτικού υγρού ή γέλης για κάθε επιπλέον 20 τ.μ. και να το αντικαθιστά μόλις τελειώσει. Η χρήση του θα μπορεί να γίνεται τόσο από το ίδιο το προσωπικό του όσο και από τους επισκέπτες του περιπτέρου του.

Η χρήση μη ιατρικής μάσκας προστασίας για τους εκθέτες και το προσωπικό τους είναι υποχρεωτική εντός του χώρου της έκθεσης.

Συνίσταται στους εκθέτες και το προσωπικό τους, να αποφεύγουν τις χειραψίες με τους επισκέπτες και να ανταλλάσσουν τις επαγγελματικές τους κάρτες και άλλο προωθητικό υλικό της εταιρείας τους ηλεκτρονικά με τους εμπλεκόμενους.

Τι προβλέπεται για τους επισκέπτες

Η είσοδος των επισκεπτών της έκθεσης θα γίνεται με την τήρηση όλων των μέτρων και των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας που έχουν ορίσει οι αρμόδιες υγειονομικές αρχές προκειμένου να διασφαλιστεί υγεία και η ασφάλεια όλων των εισερχόμενων στην έκθεση.

Προς το σκοπό αυτό προβλέπονται τα ακόλουθα:

  • άνοιγμα πυλών για πρώτο έλεγχο επισκεπτών με θερμομέτρηση από ειδικούς ή ειδικά εκπαιδευμένους, ανάλογα με το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας που θα ισχύει κατά τη διάρκεια λειτουργίας της έκθεσης βάσει των οδηγιών των αρχών.
  • για τη σωστή τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των επισκεπτών, στα σημεία αναμονής τόσο στην είσοδο του εκθεσιακού κέντρου όσο και στην είσοδο των περιπτέρων, τοποθετείται επιδαπέδια σήμανση ή/και διαχωριστικά (κάγκελα, κορδέλες, κ.λπ.) διασφαλίζοντας την κοινωνική αποστασιοποίηση με βάση τις οδηγίες των αρχών.
  • Θα υπάρχει ρητή συναίνεση των επισκεπτών ότι εισέρχονται στον χώρο με δική τους ευθύνη. Η σχετική ενημέρωση μπορεί να γίνει είτε με έγγραφη συναίνεση του επισκέπτη, είτε με εμφανή σήμανση στην είσοδο του εκθεσιακού κέντρου με τη σχετική αναφορά, είτε με εμφάνιση σχετικού μηνύματος κατά την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Αυστηρή πολιτική εισόδου για τους συνοδούς

  • Απαγόρευση εισόδου σε συζύγους ή φίλους που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο της έκθεσης, προς αποφυγή συνωστισμού στις καθαρά επαγγελματικές εκθέσεις.
  • αποφυγή χρήσης εντύπων.
  • δημιουργία εφαρμογής (app) της έκθεσης, ώστε να μην υπάρχει τίποτα σε έντυπη μορφή (κατόψεις, εισιτήρια και τα λοιπά). Εναλλακτικά, ανάλογα με την επιλογή της εταιρείας, μπορεί να υπάρχει QR Code με όλες τις σημαντικές πληροφορίες η αποστολή τους στα κινητά των επισκεπτών κατά την είσοδο τους στην έκθεση.
  • Απαγορεύεται η διανομή κάθε είδους εντύπων από εισερχόμενους στον εκθεσιακό χώρο πέραν των προωθητικών εντύπων που διανέμονται στα stand των εκθετών.

Καταμέτρηση επισκεπτών με κάμερες

Με χρήση καμερών θα γίνεται καταμέτρηση των εισερχομένων και των εξερχομένων στα περίπτερα ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Ο υπολογισμός θα γίνεται με βάση τα 15 τετραγωνικά μέτρα επιφάνειας ανά επισκέπτη. Όπου δεν είναι δυνατόν να τοποθετηθούν κάμερες η καταμέτρηση θα γίνεται με σκανάρισμα στο καρτελάκι του κάθε εισερχόμενος στο περίπτερο. Η υπηρεσία φύλαξης αναλαμβάνει να διασφαλίσει ότι ο αριθμός των εισερχομένων στο περίπτερο δεν θα ξεπερνά αυτόν που ορίζεται από τις αρμόδιες αρχές.

Περισσότεροι και μεγαλύτεροι διάδρομοι

Ως προς τους διαδρόμους ορίζεται ότι θα πρέπει να είναι ικανοί και αναγκαίοι, ώστε να μην δημιουργείται συνωστισμός των επισκεπτών. Το ελάχιστο πλάτος τους θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 2,5 μέτρα.

Επίσης, το πολύ ανά 100 τρέχοντα μέτρα κύριων διαδρόμων θα πρέπει να υπάρχουν ελεύθεροι αδόμητοι χώροι τουλάχιστον 60 τ.μ.

Τι θα συμβαίνει στα κυλικεία και τους χώρους εστίασης

Ο τρόπος λειτουργίας των εσωτερικών και εξωτερικών κυλικείων, των χώρων εστίασης και των χώρων catering εναρμονίζεται με τις οδηγίες της πολιτείας και ακολουθεί τις αρχές του αντίστοιχου πρωτοκόλλου λειτουργίας της εστίασης.

Βάσει των παραπάνω, θα ισχύουν τα εξής:

  • Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός επισκεπτών – πελατών ορίζεται ως ο αριθμός που προκύπτει από την αναλογία ενός επισκέπτη ανά 2,20 τετραγωνικά μέτρα, όταν πρόκειται για εσωτερικό χώρο.
  • Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός επισκεπτών – πελατών ορίζεται ως ο αριθμός που προκύπτει από την αναλογία ενός επισκέπτη ανά 2 τετραγωνικά μέτρα συνολικής αδειοδοτούμενης επιφάνειας.
  • καθορίζεται η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών (ροτόντες / τραπέζια, κ.λπ.) 1,7 μέτρων.
  • επιτρέπεται απόκλιση έως 8% σε κάθε διάσταση.
  • όταν η διάθεση των γευμάτων γίνεται με τη διαδικασία του μπουφέ, τότε πραγματοποιείται από υπαλλήλους σερβιτόρους της επιχείρησης, χωρίς να έρχεται σε επαφή ο επισκέπτης – πελάτης με τα σκεύη σερβιρίσματος. Μεταξύ των προσφερόμενων γευμάτων και των καταναλωτών τοποθετείται διαφανές πέτασμα, προκειμένου να καλύπτει το σύνολο της επιφάνειας των γευμάτων και με άνοιγμα ικανό να πραγματοποιείται με ασφάλεια το σερβίρισμα των καταναλωτών.
  • η απόσταση μεταξύ των εξυπηρετούμενων στο μπουφέ ορίζεται στα 1,5 μέτρα.
  • Συστήνεται όπου δύναται, να προσφέρονται έτοιμοι συνδυασμοί προϊόντων, π.χ. φρούτα, γλυκά, κ.λπ.
  • οι μάγειρες και οι βοηθοί του θα πρέπει να φορούν υποχρεωτικά μάσκες ενώ οι σερβιτόροι και οι υπάλληλοι του ταμείου θα πρέπει να φορούν μάσκες ή εναλλακτικά ασπίδες προσώπου. Κατά την εναλλαγή των πελατών θα πρέπει να γίνεται απολύμανση των τραπεζιών.

Συνεχώς ανακοινώσεις από τα μεγάφωνα

Θα υπάρχει ηλεκτρονική σήμανση εντός του εκθεσιακού χώρου, πινακίδες, μεγάλα banners, ειδικοί χάρτες και αναρτήσεις στο Internet στην ελληνική και αγγλική γλώσσα τουλάχιστον, για πληροφόρηση των επισκεπτών και εκθετών εντός της Δ.Ε.Θ.
Θα γίνονται επίσης συχνές ανακοινώσεις από τα μεγάφωνα για τις αποστάσεις που θα πρέπει να τηρούνται εντός των περιπτέρων.

Αν βρεθούν ύποπτα κρούσματα

Σε κάθε είσοδο του εκθεσιακού κέντρου, δημιουργούνται ειδικοί χώροι υγειονομικής υποστήριξης στελεχωμένοι από εξειδικευμένο προσωπικό (γιατρό / νοσηλευτή) προκειμένου να αποτελέσουν σημεία αναφοράς για τα ενδεχόμενα ύποπτα κρούσματα που θα βρεθούν εντός της ΔΕΘ αλλά και σχετικοί χώροι απομόνωσης των ύποπτων κρουσμάτων μέχρις ότου παραλάβει τα εν λόγω άτομα το νοσοκομείο αναφοράς η άλλη αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΔΥ, ανάλογα με το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας που θα ισχύει κατά τη διάρκεια λειτουργίας της έκθεσης με βάση τις οδηγίες των αρχών.

Υποχρεωτικά οι συνεδριακές δραστηριότητες και με live streaming

Ελέω πανδημίας, φέτος θα έχουμε σημαντικές αλλαγές και στη συνεδριακή δραστηριότητα της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης. Έτσι, έχουν προβλεφθεί τα εξής:

  • φυσική παρουσία προκαθορισμένου αριθμού στον χώρο του συνεδρίου, με τήρηση όλων των υγειονομικών κανόνων και ταυτόχρονη δικτυακή μετάδοση (live streaming) για τους λοιπούς εγγεγραμμένους συνέδρους.
  • σε περίπτωση που για επιδημιολογικής λόγους επιβληθεί από την πολιτεία απαγόρευση συνεδρίων με φυσική παρουσία, το συνέδριο δεν αναβάλλεται/ματαιώνεται, αλλά πραγματοποιείται καθ’ ολοκληρία διαδικτυακά.
  • ο διοργανωτής έχει την επιλογή να διοργανώσει εξαρχής ένα συνέδριο αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου, χωρίς φυσική παρουσία.
  • σε περίπτωση διεθνών συνεδρίων επιτρέπεται η φυσική παρουσία ξένων συνέδρων σύμφωνα με τις ταξιδιωτικές οδηγίες.
  • οι σύνεδροι που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συνέδριο δια ζώσης έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ηλεκτρονικά προεγγραφή για τη θέση τους στην αίθουσα του συνεδρίου και για τη συνεδρία που επιθυμούν. Δεν επιτρέπεται η είσοδος σε συνέδρους που δεν έχουν κάνει προεγγραφή, καληνύχτα εκτός εάν υπάρχουν διαθέσιμες κενές θέσεις.
  • Η είσοδος των συνέδρων στην αίθουσα θα ελέγχεται με ηλεκτρονική σάρωση της κάρτας συνέδρου. Στην αίθουσα ΘΑ βρίσκονται μόνο οι πρόεδροι / ομιλητές της συνεδρίας, οι επιτρεπόμενες σύνεδροι και τεχνικό προσωπικό.
  • η εγγραφή, η χορήγηση κάρτας (badge) συνέδρου, το πρόγραμμα του συνεδρίου και η απονομή πιστοποιητικών θα γίνεται ηλεκτρονικά μέσω e-mail, sms ή μέσω κοινωνικής δικτύωσης.

*Οι φωτογραφίες είναι αρχείου