Την εκτίμηση ότι το καλοκαίρι θα είναι καλύτερες οι μετακινήσεις των πολιτών με τον ΟΑΣΘ, εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΣΕΘ ΑΕ), Γιάννης Τόσκας, μιλώντας από το βήμα της ημερίδας που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη η ηλεκτρονική εφημερίδα Voria.gr, με θέμα «Το ενεργειακό μέλλον της Θεσσαλονίκης».

«Δεν είναι ανθρώπινες οι συνθήκες συχνότητας στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, με την κατάσταση να είναι τριτοκοσμική την τελευταία διετία» ανέφερε ο κ Τόσκας σημειώνοντας ωστόσο ότι την επόμενη-μεθεπόμενη εβδομάδα θα βγουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, τα 120 λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Καθημερινά όπως είπε κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης 250 οχήματα ενώ υπάρχει η δυνατότητα για προμήθεια 140 μεταχειρισμένων λεωφορείων.

Μιλώντας για ανάταξη του ΟΑΣΘ και το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ ανέφερε πως υπάρχουν θέματα που πρέπει να ξεκαθαριστούν, όπως το ζήτημα του αν ο πάροχος θα είναι ιδιώτης ή όχι. «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα την ανέχεια των μετακινήσεων. Υπάρχουν ζητήματα που μας ξεπερνούν», είπε ο κ Τόσκας και πρόσθεσε πως η λειτουργία του Μετρό, με το οποίο αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 300.000 επιβάτες, θα αλλάξει το μοντέλο των μετακινήσεων.

Πτώση 55% της επιβατικής κίνησης στον ΟΑΣΘ

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε ο ίδιος για τον ΟΑΣΘ την περίοδο 2012- 2019, η επιβατική κίνηση μέσω των γραμμών του οργανισμού μειώθηκε κατά 55%. Το 2012 μετακινήθηκαν 166,27 εκατ. επιβάτες, το 2013 169,52 εκατ. επιβάτες «και μετά ξεκίνησε η πτώση για να φτάσουμε-όπως είπε- στους 75,77 εκατ. επιβάτες». Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2012 ο ΟΑΣΘ πραγματοποίησε 43,64 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, ενώ το 2019 μειώθηκαν κατά 42%, σε 25,28 εκατ.

«Οι δημόσιες συγκοινωνίες εξακολουθούν σταθερά να αποτελούν αποτελεσματικό, οικονομικό και χρήσιμο τρόπο μετακίνησης εντός και εκτός αστικού ιστού», τόνισε και πρόσθεσε ότι για «κάθε ένα ευρώ επένδυσης στις δημόσιες συγκοινωνίες επιστρέφουν τέσσερα ευρώ στον πολίτη».

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ υπογράμμισε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην αύξηση της παρεχόμενης υπηρεσίας ποσοτικά και ποιοτικά.

«Να καταλήξουμε άμεσα και οριστικά για τα κίνητρα της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, νέων τεχνολογιών, ευφυών δικτύων δρομολόγησης, σύγχρονων μανάδων ενεργειακής φόρτισης και εναλλακτικών πηγών ενέργειας και καυσίμου. Να εφαρμόσουμε πρακτικές πύκνωσης συχνοτήτων και κάλυψης περιοχών ανάλογα με τη ζήτηση, συστήματα σύγχρονης τιμολόγησης και λογικών κομίστρων», ενώ στόχος είναι κατέληξε «η ίδρυση και διαχείριση σύγχρονων σταθμών στάθμευσης και μετεπιβίβασης και τερματικούς χώρους από και προς το μετρό/ λεωφορεία/στάσεις θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, βάσει αναγκών των μέσων μαζικής μεταφοράς».