Ανοιχτοί στον κοινωνικό διάλογο για τη ναυτεργασία, αλλά επί ίσοις όροις, δηλώνουν στελέχη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στο και αναφέρουν ότι η μη συμμετοχή του συνδικαλιστικού τους σωματείου σε αυτόν αποφασίστηκε για δύο κυρίως λόγους.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος, ο πρώτος λόγος ήταν το πλαίσιο του διαλόγου που καθόρισε ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, δηλαδή αυτός να γίνει με βάση τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC).

Όπως τονίζει, η σχετική σύμβαση θεσπίζει ελάχιστους αποδεκτούς διεθνείς κανόνες ναυτικής εργασίας και χαμηλότερα στάνταρ, με τρόπο ώστε να υφίστανται ίσοι όροι ανταγωνισμού για όλα τα πλοία, με τα ίδια εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα.

Αν ο διάλογος, αναφέρει, διεξαγόταν με βάση τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, τότε είναι σίγουρο ότι θα πλήττονταν άμεσα τα μισθολογικά δικαιώματα των ναυτεργατών, ενώ θα θιγόταν και ο αριθμός των συνθέσεων στα πλοία, δικαιώματα που, όπως τονίζει, έχουν κερδηθεί τα τελευταία 50χρόνια από τους ναυτεργάτες.

Ο δεύτερος λόγος, τονίζει ο κ. Νταλακογιώργος, είναι ότι ενώ είχε συμφωνηθεί ο διάλογος να διεξαχθεί μεταξύ των εκπροσώπων των ναυτεργατών, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του υπουργείου Ναυτιλίας, ξαφνικά αναφέρθηκε ότι θα συμμετάσχουν πέντε εφοπλιστικές ενώσεις.

Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ έχει ανακοινώσει τη μη συμμετοχή της στον κοινωνικό διάλογο για τη ναυτεργασία, τον οποίο χαρακτηρίζει αναποτελεσματικό και αποπρασανατολιστικό, ενώ έχει κατηγορήσει το ΥΕΝ για «τέσσερις μήνες απραξίας».

Κύκλοι του υπουργείου ανέφεραν ότι ο υπουργός Ναυτιλίας είναι ιδιαίτερα ενοχλημένος από τη στάση των ναυτεργατών, ενώ υπογράμμισαν ότι ο Κ. Μουσουρούλης έδωσε μάχη για να αποσυρθεί το βασικό αίτημα της τρόικας που ήταν η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτεργατών.