Αλαλούμ επικρατεί με το Power Pass και τις αιτήσεις που προηγήθηκαν της φορολογικής δήλωσης. Το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έβγαλε ανακοίνωση, για τις «δυσλειτουργίες» στην πλατφόρμα.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η συγκεκριμένη δυσλειτουργία αφορά 2.500 πολίτες σε σύνολο 2.600.000 αιτήσεων για το επίδομα ρεύματος που ήδη έχουν υποβληθεί.

Η οικονομική στήριξη αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01/12/2021 έως και 31/05/2022. Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας και, ανάλογα με το ύψος των λογαριασμών, μπορεί να ανέλθει μέχρι και στο ποσό των 600 ευρώ.

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρει ότι «πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν τη δήλωση για το Power Pass και ακολούθως τη φορολογική τους δήλωση, χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου τη δήλωση του Power Pass μόνο στις περιπτώσεις που άλλαξαν τη διεύθυνση κατοικίας τους στη φορολογική δήλωση και έκαναν εκ νέου ταυτοποίηση στο Power Pass».

Όπως τονίζεται στις οδηγίες που έχει εκδώσει το υπουργείο προς τους πολίτες, η αλλαγή διεύθυνσης πρέπει να προηγηθεί της αίτησης για την οικονομική ενίσχυση και πραγματοποιείται στην ιστοσελίδα: aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia.

Η φοροτεχνικός Φιλοθέη Μακριδάκη μίλησε στο Newsbeast για τι πρέπει να προσέξουν όσοι πρέπει για να υποβάλλουν ξανά δήλωση.

Φιλοθέη Μακριδάκη
Η φοροτεχνικός Φιλοθέη Μακριδάκη

«Από σήμερα το βράδυ οι πολίτες θα πρέπει να μπουν ξανά στην πλατφόρμα του Power Pass προκειμένου να ελέγξουν αν θα πρέπει να υποβάλουν νέα αίτηση» υπογράμμισε η κυρία Μακριδάκη.

Ειδικότερα, εφόσον επιλέξουν να περάσουν οι αλλαγές στα στοιχεία τους στην ΑΑΔΕ θα χρειαστεί να υποβάλουν εκ νέου την αίτηση λόγω προσαρμογής της σχετικής πλατφόρμας.

«Πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν τη δήλωση για το power pass και ακολούθως τη φορολογική τους δήλωση, χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου τη δήλωση του power pass μόνο στις περιπτώσεις που άλλαξαν τη διεύθυνση κατοικίας τους στη φορολογική δήλωση και έκαναν εκ νέου ταυτοποίηση στο power pass» ανέφερε η φοροτεχνικός.

Το μήνυμα που βγαίνει σε όσους έκαναν σωρευτικά τις δυο παραπάνω ενέργειες: «Τα Στοιχεία Κύριας Κατοικίας έχουν τροποποιηθεί με αποτέλεσμα η κατάσταση της αίτησής σας να αλλάξει και να εκκρεμεί η υποβολή της. Παρακαλώ επιβεβαιώστε τα στοιχεία της αίτησής σας και προχωρήστε στην υποβολή της χρησιμοποιώντας το κουμπί Υποβολή Αίτησης παρακάτω» επισημαίνει η κυρία Μακριδάκη.

«Όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να ελέγξουν για άλλη μια φορά, εφόσον πρώτα θα έχουν υποβάλει οριστικά το Ε1 στο Taxisnet, εάν η σχετική ένδειξη της αίτησής του στο Power Pass μεταβλήθηκε από «ΥΠΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ» σε «ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΥΠΟΒΟΛΗ» είπε η φοροτεχνικός.

Σύμφωνα με την κυρία Μακριδάκη, περισσότεροι από 3 εκατομμύρια φορολογούμενοι ακόμα δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση και «θα κινδυνεύσουν να χάσουν το Power Pass εάν –μέχρι τις 5 Ιουλίου που δόθηκε παράταση– υποβάλουν πρώτα την αίτηση για το επίδομα και ύστερα την φορολογική τους δήλωση» σημείωσε και πρόσθεσε πως «όσες αιτήσεις έχουν οριστικοποιηθεί μετά τις 05/07 δεν θα αλλάζουν από τις φετινές δηλώσεις Ε1».

Για τα στάδια της αίτησης η κυρία Μακριδάκη διευκρίνισε:

«Απορριφθείσα»: Η αίτηση έχει απορριφθεί. Ωστόσο μπορούν να αλλαχτούν και να επανυποβληθούν

«Υπό έλεγχο»: Η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου, για τα στοιχεία σας.

«Υπό εκκαθάριση»: Αυτό σημαίνει πως έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι και περιμένουν να εκτελεστούν οι εκκαθαρίσεις ώστε να αποφασιστεί το ποσό.

«Προς αποστολή στο τραπεζικό ίδρυμα»:  Το ποσό επιστροφής θα αποσταλεί στην τράπεζα που έχετε επιλέξει για να πιστωθεί το ποσό.

«Προς επεξεργασία από τραπεζικό ίδρυμα»: Η εντολή έχει αποσταλεί στην τράπεζα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.

«Εγκριθείσα»: Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και μπορείτε να λάβετε τα χρήματα που σας αναλογούν.

Αναφορικά με τις πληρωμές η κυρία Μακριδάκη είπε πως «Η πλατφόρμα κλείνει στις 5 Ιουλίου και τα χρήματα αναμένεται να μπουν αμέσως μετά, στα μέσα Ιουλίου».