Η FIA και ο Promoter του WRC παρουσίασαν τα αυτοκίνητα που θα διεκδικήσουν το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι που περιλαμβάνει 13 αγώνες, ανάμεσά τους και το δικό μας «Ράλλυ Ακρόπολις».

Στην παρουσίαση ήταν παρών και ο νέος Πρόεδρος της FIA, ο πρώην οδηγός αγώνων από τα Εμιράτα Μοχάμεντ Μπιν Σουλαγιέμ, οι τεχνικοί διευθυντές των τριών ομάδων (Toyota, Hyundai & Ford) καθώς και μερικοί από τα πληρώματα.

Η μεγάλη αλλαγή φέτος είναι τα υβριδικά συστήματα κίνησης, τα οποία φέρνουν ουσιαστικές αλλαγές στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, αλλά και στον τρόπο οδήγησης.

WRC 2022


Οι πιο βασικές αλλαγές είναι η αύξηση της ιπποδύναμης κατά 100KW (136 ίππους), η αύξηση του βάρους κατά περίπου 100 κιλά, η κατάργηση του ηλεκτρονικού μεσαίου διαφορικού, η χρήση 5τάχυτων κιβωτίων (αντί 6τάχυτων) χωρίς paddles, η μείωση της διαδρομής των αναρτήσεων και κάποιες διαφοροποιήσεις στα αεροδυναμικά βοηθήματα. Όσον αφορά την οδήγηση, τα υβριδικά συστήματα που ανακτούν ενέργεια κατά την διάρκεια της πέδησης, καταργούν ουσιαστικά το στυλ οδήγησης με το αριστερό πόδι στο φρένο, γεγονός που θα δυσκολέψει και σε πολλές περιπτώσεις θα μπερδέψει την υφιστάμενη γενιά οδηγών που έχει μεγαλώσει με αυτή την τεχνική οδήγησης. Φυσικά, οι «θεοί» αυτοί όπως αποκαλούνται στην αργκό των ράλι, κάτι θα μηχανευτούν προκειμένου να μην χάσουν ταχύτητα και ασφάλεια, ενώ είναι σχεδόν σίγουροι ότι, στο δεύτερο μισό της χρονιάς τα υβριδικά αυτοκίνητα θα ξεπεράσουν σε ταχύτητα τα περσινά WRC.

WRC 2022

Οι «πυροβολισμοί» του φετινού WRC ξεκινούν στις 20 Ιανουαρίου με το θρυλικό Ράλι Μόντε Κάρλο, όπου οι τρεις εταιρείες θα παρατάξουν 11 αυτοκίνητα στην προσπάθεια για την νίκη. Η πρωταθλήτρια Toyota, συμμετέχει με τους Οζιέ, Έβανς, Ροβανπέρα και Κατσούτα, η Hyundai με Τάνακ, Νεβίλ, Σόλμπεργκ και η Ford (με το Puma πλέον) με τους Μπριν, Φορμό, Γκρίνσμιθ και Λεμπ (προς το παρόν μόνο για το Μόντε).

Περισσότερα στις 20 Ιανουαρίου, όταν οι 500+ ίπποι του κάθε WRC1 θα προσπαθούν για την νίκη στα βουνά της Νότιας Γαλλίας.

WRC 2022