Από τον Δεκέμβριο του 2011, οπότε έληξε το μονοπώλιο των Κατασκευαστών (MSMA) στον καταρτισμό των τεχνικών κανονισμών MotoGP, ένας μυστικός πόλεμος διεξάγεται στις παρυφές των GP. Αντικείμενο οι μελλοντικοί τεχνικοί κανονισμοί που αποσκοπούν στη μείωση του κόστους, την αύξηση των συμμετοχών, την προσέλκυση νέων επενδυτών και τη βελτίωση της θεαματικότητας των αγώνων.

Dorna και MSMA μάχονται εκατοστό το εκατοστό, δίνοντας και παίρνοντας ανταλλάγματα. Αν και πολυσύνθετο, το παζάρι δείχνει να φέρνει αποτελέσματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πλευρές έχουν ήδη καταλήξει σε συμφωνία σχετικά με έναν από τους σημαντικότερους όρους των νέων κανονισμών. Την επιβολή ορίου περιστροφής, δηλαδή υποχρεωτικού «κόκκινου», στους κινητήρες.

Η συμφωνία έγινε δυνατή όταν η Dorna δέχτηκε να κάνει ένα βήμα πίσω στις απαιτήσεις της σχετικά με το ύψος και τον χρόνο εφαρμογής του rev-limit. Η κίνηση αποτελεί απλά μία ακόμη κίνηση στο σκληρό πόκερ του Ezpeleta με τους κατασκευαστές, τους οποίους έχει ακόμα ανάγκη για τους αγώνες του –τουλάχιστον όσο τον έχουν και εκείνοι για την προβολή της τεχνολογίας τους. Οι επαΐοντες αναφέρουν ότι η τελική συμφωνία θα γίνει γνωστή περί τα μέσα της σεζόν.

Το αποτέλεσμα όπως και να έχει θα πλησιάζει περισσότερο το όραμα της Dorna για ένα σπορ με μεγαλύτερη έμφαση στο θέαμα, σε αντίθεση για παράδειγμα με την εποχή των 800cc που πρόσφερε μόνον την ευκαιρία για τεχνολογική επίδειξη στα εργοστάσια.

Η πρόταση για όριο στροφών στους κινητήρες πέρασε, όταν ο Ezpeleta δέχτηκε να αναβάλει την εφαρμογή του για έναν χρόνο, δηλαδή για το 2014 αντί του 2013. Με βάση τις συμβουλές του Τεχνικού Διευθυντή της Dorna, Corrado Cecchinelli, και του νέου Διευθυντή Αγώνων Mike Webb, ο Ezpeleta προωθεί ως όριο τις 14.500σαλ. Ωσρτόσο πιθανολογείται ότι θα δεχτεί τελικά τις 15.000σαλ σαν αντάλλαγμα για κάποια άλλη υπαναχώρηση των εργοστασίων. Τα μεγάλα εργοστάσια θέλουν την υψηλότερη τεχνολογία, διότι πιστεύουν ότι έτσι μπορούν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις Ομάδες CRT που πλεονεκτούν με το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας, τα περισσότερα λίτρα καυσίμου ανά αγώνα και τους διπλάσιους κινητήρες ανά έτος.

Οι πληροφορίες λένε ότι τα εργοστάσια επιθυμούν σφόδρα ένα διάστημα 18 μηνών μέχρι την επόμενη αλλαγή κανονισμών,καθώς μόλις τώρα ξεμπερδεύουν με την πρόσφατη αλλαγή απο τα 800 κυβ. εκατοστά στα 1.000.Ήδη πάντως η Suzuki δουλεύει πάνω στον νέο της κινητήρα V4 για το 2014 σύμφωνα με την προϋπόθεση ενός ορίου στροφών κοντά στις 15.000σαλ και δεν θα ήθελε φυσικά να βρεθεί προ εκπλήξεων όταν θα είναι σχεδόν έτοιμη.

Μια άλλη σημαντική αλλαγή που προτείνεται, είναι η χρήση κοινής κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου για τις μοτοσυκλέτες CRT. Μάλιστα κάποιοι προτείνουνν μία και μοναδική ECU για όλες τις μοτοσυκλέτες των MotoGP, πρωτότυπα και CRT. Αυτή την περίοδο η Dorna βρίσκεται σε συζητήσεις με την Aprilia για την ενιαία ECU, καθώς το ιταλικό εργοστάσιο ετοιμάζεται να προσφέρει μοτοσυκλέτες ART με κινητήρα RSV4 σε μια σειρά ενδιαφερόμενων ομάδων.

Αν το παιχνίδι των κανονισμών ξεκαθαρίσει σύντομα, είναι πιθανό να προκύψει ενδιαφέρον για συμμετοχή και από την BMW. O γεινκός διευθυντής της BMW Motorrad Herbert von Kuenheim έχει ήδη δηλώσει ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας ομάδας CRT, εφόσον το κόστος εκτιμηθεί ότι βρίσκεται σε λογικά επίπεδα. Αυτό σημαίνει πιο κοντά σε εκείνο των Superbike παρά των εργοστασιακών ομάδων MotoGP.

Τελευταίο αντικείμενο του μεγάλου παζαριού είναι η μείωση του κόστους ενοικίασης εργοστασιακών μοτοσυκλετών στις δορυφορικές ομάδες. Η Dorna προτείνει ένα πλαφόν ύψους 1 εκατ. ευρώ ανά μοτοσυκλέτα ανά έτος, αλλά τα εργοστάσια αντιτείνουν ότι κάτι τέτοιο θα γίνει «ίσως» εφικτό, μόνον αν ισχύσει ταυτόχρονα ο περιορισμός της «μίας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη».

Υπάρχουν και άλλα ζητήματα στο τραπέζι, όπως ο περιορισμός των νέων αναβατών να τρέχουν τον πρώτο χρόνο μόνον με δορυφορικές ομάδες. Η Honda για παράδειγμα θα ήθελε του χρόνου να ανεβάσει κατευθείαν στην Ομάδα HRC τον Marc Marquez όμως εδώ υπάρχει η αντίδραση των δορυφορικών ομάδων. Ο Rookie Rule είναι από τις μεγαλύτερες ελπίδες των δορυφορικών ομάδων για καλά αποτελέσματα, αφού για έναν χρόνο μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα νέα ταλέντα πριν αυτά μεταπηδήσουν στις εργοστασιακές ομάδες.

Πολύπλοκο και πολύ ενδιαφέρον το παιχνίδι που παίζεται αυτόν τον καιρό, αφού θα καθορίσει τη μορφή και τη θεαματικότητα των MotoGP στα επόμενα χρόνια. Θα το παρακολουθούμε από κοντά και θα σάς ενημερώνουμε για τις εξελίξεις και τις επιπτώσεις τους στους αγαπημένους μας αγώνες.