Η FIA αναζητά συμβιβαστική λύση με τις δύο ομάδες, οι οποίες φέρονται να έχουν βρει τρόπο να παρακάμπτουν τους περιορισμούς του νέου κανονισμού.
Μια «μισή» επανάσταση φαίνεται πως διαμορφώνεται στη Formula 1. Για να σωθεί η σεζόν του 2026, απαιτείται ήδη ένας συμβιβασμός, τουλάχιστον σύμφωνα με τη FIA, η οποία προσπαθεί να διαχειριστεί το υποτιθέμενο σκάνδαλο των κινητήρων. Πρόκειται για μια υπόθεση που κινδυνεύει να πλήξει την εικόνα του νέου τεχνικού κύκλου πριν καν αυτός κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην πίστα: στις 26 Ιανουαρίου, στη Βαρκελώνη, ξεκινούν τα δοκιμαστικά.
Στο επίκεντρο της διαμάχης βρίσκονται οι Mercedes και Red Bull. Το ζήτημα αφορά τον λόγο συμπίεσης του κινητήρα, έναν παράγοντα που, βάσει κανονισμών, ελέγχεται με τον κινητήρα κρύο. Με τη μεγάλη τεχνική αλλαγή του 2026, το ανώτατο όριο ορίζεται στο 16:1. Ωστόσο, τόσο η Mercedes όσο και η Red Bull φέρονται να έχουν βρει τρόπο να επαναφέρουν το προηγούμενο στάνταρ (18:1) όταν τα μονοθέσια λειτουργούν σε κανονικές συνθήκες (ζεστός κινητήρας), εξασφαλίζοντας έτσι σαφές πλεονέκτημα απόδοσης.
Στη γενική σύσκεψη της Πέμπτης, η FIA άκουσε τις έντονες ανησυχίες -και τη δυσαρέσκεια- των ανταγωνιστών. Πλέον, οι τεχνικοί επιτροποί της Ομοσπονδίας εξετάζουν πώς θα διαχειριστούν την υπόθεση. Σύμφωνα με την Corriere dello Sport, στο τραπέζι βρίσκεται το ενδεχόμενο ενός συμβιβασμού: να επιτραπεί στις ομάδες που χρησιμοποιούν κινητήρες Red Bull και Mercedes να αγωνιστούν κανονικά το 2026, υπό τον όρο να δοθεί επίσημη εγγύηση ότι θα συμμορφωθούν πλήρως με τους κανονισμούς από το 2027. Πρόκειται ουσιαστικά για μια προσωρινή «αμνηστία», η οποία όμως προκαλεί αντιδράσεις στους υπόλοιπους κατασκευαστές.
Και αυτό γιατί το μέτρο θα αφορούσε περισσότερα από τα μισά μονοθέσια του grid. Η Red Bull Powertrains (σε συνεργασία με τη Ford) προμηθεύει τόσο τη Red Bull όσο και τη Racing Bulls, ενώ η Mercedes, πέρα από τα μονοθέσια των Ράσελ και Αντονέλι, τροφοδοτεί τη McLaren, τη Williams και την Alpine. Αντίθετα, Ferrari (που προμηθεύει Haas και Cadillac), Audi και Honda (υποστηρικτής της Aston Martin) θα έμεναν εκτός πλεονεκτήματος, αναγκασμένες να κυνηγούν τους ανταγωνιστές τους.
Από την πλευρά τους, Mercedes και Red Bull θα μπορούσαν να μειώσουν ελαφρώς τον λόγο συμπίεσης σε «κρύο» κινητήρα, ώστε να τηρούν τα όρια σε συνθήκες λειτουργίας και να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της FIA, μια λύση που, σε κάθε περίπτωση, δεν βρίσκει σύμφωνες τις αντίπαλες ομάδες.
Η πιο δραστική επιλογή θα ήταν ο πλήρης αποκλεισμός των κινητήρων που θεωρούνται προβληματικοί. Ένα τέτοιο σενάριο θα έθετε σε κίνδυνο τη συμμετοχή αρκετών ομάδων στο πρωτάθλημα του 2026, εκτός κι αν οι Mercedes και Red Bull Powertrains επανασχεδίαζαν τις μονάδες ισχύος τους λίγες μόλις εβδομάδες πριν από την έναρξη της σεζόν, κάτι που θεωρείται ουτοπικό.
Αντίστοιχα, μια πλήρης νομιμοποίηση της παρατυπίας θα έπληττε σοβαρά την αξιοπιστία του νέου κανονιστικού πλαισίου. Για τον λόγο αυτό, η FIA προσανατολίζεται στη μέση λύση: ένα περιορισμένο «μίνι-συγχωροχάρτι».