To Suzuki Ignis που επέστρεψε το 2016 στην Ευρωπαϊκή αγορά και τάραξε τα νερά της κατηγορίας του όντας ένα από τα ελάχιστα mini crossover της αγοράς, που εκτός των άλλων διαθέτει γεροδεμένη κατασκευή και αιρετική σχεδίαση.

Από το λανσάρισμα του το στο τέλος του 2016, το Ignis έδειξε ότι, επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια για να μείνει και έτσι τέσσερα χρόνια μετά (2020), παρουσιάστηκε το ανανεωμένο Ignis που ήρθε και στην Ελλάδα, σε εκδόσεις με κίνηση σε δυο ή τέσσερις τροχούς και νέο υβριδικό κινητήρα.

Σχεδίαση εκτός – εντός

Το νέο Ignis ενώ διατηρεί την μινιμαλιστική αισθητική του, αλλά ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο εξαιτίας της ιδιαίτερης εικόνας του. Η νέα εμπρός μάσκα και οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες σε ασημένια απόχρωση, ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Το ανανεωμένο Ignis διατίθεται σε έντεκα μονοχρωμίες ενώ την γκάμα συμπληρώνουν επτά διχρωμίες που καλύπτουν μεγάλο φάσμα προτιμήσεων των υποψήφιων αγοραστών.
Εσωτερικό

Το εσωτερικό σχεδιάστηκε σε urban στυλ με φουτουριστικές λεπτομέρειες και minimal οριζόντιες γραμμές που αναδεικνύουν την ευρυχωρία του μοντέλου, ενώ ταυτόχρονα τονίζουν και τον SUV/crossover χαρακτήρα του. Η κομψή εικόνα έχει ενισχυθεί με μπλε και ασημί λεπτομέρειες στην κάτω κεντρική κονσόλα και στις λαβές των θυρών που ταιριάζουν αρμονικά με τις γκρι ή μπλε ταπετσαρίες καθισμάτων. Επίσης, ο πίνακας οργάνων, διαθέτει ανανεωμένη απεικόνιση των μετρητών και χρησιμοποιεί την κλασική αντίθεση λευκού και μαύρου χρώματος.

Εκτός των παραπάνω, το ανανεωμένο υβριδικό Ignis διατηρεί την πρωτιά ως του μοντέλου που διαθέτει τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (267/1.097 λίτρα) στην κατηγορία του.

Οι δυνατότητες εξατομίκευσης με ζωηρούς χρωματικούς συνδυασμούς ασημί (silver) ή οι μπλε (darkblue) που επενδύουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου στην κάτω κεντρική κονσόλα και στις λαβές των θυρών προσθέτουν μια ιδιαίτερη αίσθηση συμπληρώνοντας την κομψότητα και την νεανική εμφάνιση που διαθέτει.

Το νέο Ignis διαθέτει τεχνολογίες που φροντίζουν για την ασφάλεια τόσο των επιβατών, όσο και των πεζών. Οι βασικές από αυτές βασικά είναι:

Dual Camera Brake Support (DCBS), για πιο ασφαλή οδήγηση με σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας και σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου, 6 Αερόσακους, σύστημα Hill Hold, σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control και σύστημα Cruise Control.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ένας νέος κινητήρας K12D 1.2 Dualjet σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα με αυξημένη χωρητικότητα (10Αh) μπαταρίας ιόντων λιθίου, προσφέρει βελτιωμένη απόδοση (ισχύς 83 ίπποι / 6.000 στροφές και ροπή 107 Nm / 2.800 σ.α.λ.), ενώ το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου 5τάχυτου κιβωτίου.

O νέος υβριδικός κινητήρας διαθέτει σύστημα διπλού ψεκασμού, το οποίο εξασφαλίζει απόκριση από χαμηλές στροφές, ικανοποιητικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Αυτός ο συνδυασμός ενισχύεται περισσότερο με την υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών, όπως ο ηλεκτρικά ελεγχόμενος μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, η μεταβλητού χρονισμού αντλία λαδιού και τα μπεκ για την ψύξη των εμβόλων του κινητήρα.

Το υβριδικό σύστημα 12V προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και πιο ευχάριστη οδήγηση, χάρη και στην ενίσχυση από μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα που έχει επεκταθεί από 3Ah σε 10Ah. To υβριδικό σύστημα μετατρέπει την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση σε ηλεκτρική ενέργεια που φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου και χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη οικονομία καυσίμου. Τέλος το συγκεκριμένο σύστημα εξοικονομεί χώρο και βοηθά στην καλύτερη κατανομή του βάρους, που στην δικίνητη έκδοση της δοκιμής μας με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι 860 κιλά.

Το μικρό βάρος εξασφαλίζει αξιοπρεπείς επιδόσεις με τα 0-100 να έρχονται σε 12.7’’ και την τελική ταχύτητα στα 165 χλμ/ώρα.

Ταυτόχρονα, η κατανάλωση εύκολα μένει κάτω από τα 5 λίτρα (στη δοκιμή μας 4,7 λίτρα) ανά 100 χιλιόμετρα μεικτής διαδρομής, επίδοση που δίνει αυτονομία περίπου 600 χιλιόμετρα καθώς το ρεζερβουάρ χωρά 32 λίτρα.

Η χαμηλή κατανάλωση συνεπάγεται και περιορισμένους ρύπους που συντελούν ούτως ώστε το νέο Ignis να μην πληρώνει ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Από την θέση του οδηγού

Από την σχετικά υπερυψωμένη θέση οδήγησης η εργονομία είναι άψογη, όπως επίσης και η περιφερειακή ορατότητα. Μικρό πρόβλημα η αδυναμία του τιμονιού να ρυθμίζεται μέσα – έξω, ενώ ένα ακόμα πρόβλημα θα καταλάβουν – ειδικά οι γυναίκες – όταν οδηγούν με το χειροκίνητο κιβώτιο. Πρόκειται για τον βαρύ συμπλέκτη, ο οποίος στις συνεχείς αλλαγές κουράζει και εδώ είναι που λες χαλάλι περίπου 2.000 ευρώ συν στην τιμή για να έχεις το κιβώτιο CVT που είναι πιο ράθυμο αλλά είναι και λύτρωση ειδικά αν οι διαδρομές σας είναι περισσότερο μέσα στον αστικό ιστό.

Όμως, το βασικό χαρακτηριστικό του Ignis παραμένει η ευκολία χρήσης, δηλαδή το πόσο εύκολα οδηγείται. Τα εύχρηστα χειριστήρια και η άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, θυμίζουν παιχνίδι και δεν κουράζουν, ενώ η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και άκαμπτος άξονας πίσω, είναι σκληρή στα όρια του ενοχλητικού μερικές φορές, αλλά προσφέρει αποτελεσματικό έλεγχο και σταθερή τροχιά, ακόμα και πάνω από σοβαρές ατέλειες του δρόμου. Επιπλέον, δεν επιτρέπει στο ψηλό αμάξωμα μεγάλες κλίσεις, ενώ σπάνια ο οδηγός θα νοιώσει την επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας.

Στην πόλη, οι μικρές διαστάσεις σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης και τον μικρό κύκλο στροφής (9,4μ), δημιουργούν τις προϋποθέσεις άνετης μετακίνησης και μείωσης του άγχους όσον αφορά την εξεύρεση θέσης στάθμευσης, καθώς και τους απαιτούμενους ελιγμούς για το παρκάρισμα. Βέβαια, όταν κινείσαι σε αυτοκινητόδρομους με υψηλή ταχύτητα, το ευαίσθητο σε πλευρικούς ανέμους «ψιλόλιγνο» αμάξωμα, σε συνδυασμό με το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι, επιτρέπουν ελαφρές αποκλίσεις από την ευθεία, που περισσότερο επηρεάζουν ψυχολογικά τον οδηγό, παρά τον προβληματίζουν επί της ουσίας.

Εκτός όλων των παραπάνω, το Ignis με ύψος από το έδαφος 18 εκατοστά, μπορεί να τα καταφέρει μια χαρά και σε χωμάτινες διαδρομές, ακόμα κι αν αυτές είναι κακοτράχαλες, αρκεί ο οδηγός του να θυμάται πως δεν υπάρχει ρεζέρβα, παρά μόνο κιτ επισκευής ελαστικών.

Τέλος, στους επαρχιακούς δρόμους, το μικρό βάρος και η υβριδική υποβοήθηση στον κινητήρα βοηθούν την σβέλτη οδήγηση αλλά η αίσθηση των φρένων δεν προτρέπει σε αυτή, παρά το ότι, τελικά η αποτελεσματικότητά τους είναι δεδομένη.

Δια ταύτα

Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το μικρό βάρος και την ευκολία χρήσης, συνθέτουν ένα πρακτικό, γεροδεμένο, σβέλτο και προσιτό όχημα που παρά το ότι ξαφνιάζει με την εμφάνισή του, έχει τον τρόπο να κερδίσει ακόμα και αυστηρούς που θα το οδηγήσουν.

Εκτός αυτού, έχει και ένα πλεονέκτημα που δεν περιγράφεται με λέξεις, αλλά αποτελεί μεγάλο προσόν. Το Ignis κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Ιαπωνίας, γεγονός που δημιουργεί την βεβαιότητα του ανθεκτικού στην χρήση προϊόντος τόσο που εύκολα μπορείς να το χαρακτηρίσεις life time car.

Αν σε όλα αυτά προσθέσεις και την – ακόμα – σχετικά λογική τιμή (έχει ανέβει περίπου 3.000 ευρώ από την ανανέωσή του το 2.000), το ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και την 5ετή εγγύηση, τότε είναι σαφές πως έχουμε να κάνουμε με το κορυφαίο μικρό SUV της αγοράς.

Υπέρ

  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Εργονομία – Ορατότητα
  • Ευελιξία
  • Εξοπλισμός
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Κατανάλωση
  • Ευκολία χρήσης
  • Επιδόσεις
  • Made in Japan
  • Τιμή

Κατά

  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Χωρίς αίσθηση τιμόνι που δεν ρυθμίζεται μέσα –έξω
  • Σκληρές αναρτήσεις
  • Βαρύς συμπλέκτης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 4θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 3.700 Χ 1.690 Χ 1.605 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.435 χλστ
  • Ύψος από το έδαφος: 180 χλστ
  • Βάρος: 860 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 267/1097 λίτρα
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 32 λίτρα
  • Κινητήρας: βενζίνης, ατμοσφαιρικός, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.197 κ.εκ.
  • Ισχύς: 83 ίπποι / 6.000 σαλ
  • Ροπή (Nm): 107 χγρμ / 2.800 σαλ
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο, 5 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 175/60/16
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα
  • Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 9,4μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ: 12.7΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 165 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 4,7 λίτρα / 100 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 112 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
  • Τιμή: από 15.880 ευρώ (αυτ/του δοκιμής 18.880 ευρώ)