Η εκεχειρία και οι χαμηλοί τόνοι μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη έχουν αρχίσει και δίνουν τη θέση τους σε σφοδρές αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό έχει φανεί πολύ έντονα τα τελευταία 24ωρα και αναμένεται να κορυφωθεί αύριο στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας όπου θα βρεθούν στον ίδιο χώρο όλοι οι υπουργοί Μεταφορών των τελευταίων 10 ετών.

Η συζήτηση αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ειδικά οι τοποθετήσεις που θα κάνουν οι κύριοι Κώστας Καραμανλής και Χρήστος Σπίρτζης. Εκεί, αύριο θα δούμε να κορυφώνεται η πολιτική σύγκρουση για την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο και τι οδήγησε σε μια από τις πιο αιματηρές εθνικές τραγωδίες.

Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι μέσα από την συζήτηση θα αναδειχθεί με στοιχεία ο διαχρονικός χαρακτήρας των παθογενειών και θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει το δικό της σχέδιο εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, με πρώτο σταθμό τον προσεχή Σεπτέμβριο όταν θα έχει ολοκληρωθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος των διαδρομών και ως τα επόμενα χρόνια, όταν ο ΟΣΕ θα αλλάξει τελείως.

Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις θα περιλαμβάνουν σημαντικές ενισχύσεις των έργων υποδομής στους σιδηροδρόμους, μεταφορά τεχνογνωσίας από τις πιο έμπειρες στον τομέα αυτό χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να ενσωματωθούν στη χώρα μας βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές, επιβολή της αξιολόγησης και, βέβαια, σημαντικό αριθμό προσλήψεων, ώστε να στελεχωθεί ικανοποιητικά ο Οργανισμός.

Οι στόχοι της κυβέρνησης

Να θυμίσουμε ότι εκτός από τους κ. Καραμανλή και Σπίρτζη στην επιτροπή έχει κληθεί και ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ενώ παρών θα είναι και ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος και τις μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Αρχής γενομένης από τον κ. Χρυσοχοΐδη θα μιλήσουν για την πορεία και εξέλιξη της επίμαχης σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση.

Η κυβερνώσα παράταξη βάζει στο «μικροσκόπιο» τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τον Χρήστο Σπίρτζη στο «τιμόνι» του υπουργείου, ενώ καλεί και τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη που διετέλεσε υπουργός την περίοδο 2013-2015 επί συγκυβέρνησης Αντώνη Σαμαρά – Ευάγγελου Βενιζέλου. Τότε είχε προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη σύμβαση «717», η οποία συνοδεύτηκε από κατατμήσεις, καθυστερήσεις, κενά και ολιγωρίες. Στόχος της κυβέρνησης είναι να διαφανούν οι διαχρονικές ευθύνες που οδήγησαν στην σταδιακή απαξίωση του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Η «ώρα» του Καραμανλή

Με τα βλέμματα να είναι στραμμένα στον ίδιο καθώς αυτή θα είναι η πρώτη του δημόσια τοποθέτηση μετά την αποχώρησή του από το υπουργείο Μεταφορών, ο Κώστας Καραμανλής φέρεται αποφασισμένος να απαντήσει θεσμικά με στοιχεία και ντοκουμέντα για τις παρατάσεις των έργων, καταγγέλλοντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι τοποθετείται με προκλητικό τρόπο και εργαλειοποιεί την τραγωδία των Τεμπών, ενώ θα τονίσει ότι είναι τουλάχιστον παράλογο να μην λογοδοτούν εκείνοι που καθυστέρησαν το έργο επί 4,5 χρόνια.

Θα έχει μαζί του έναν ογκώδη φάκελο με όλα εκείνα τα έγγραφα που θα δείχνουν σε ποια κατάσταση παρέλαβε τον ελληνικό σιδηρόδρομο από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Θα απαντήσει σε όλα τα κρίσιμα ερωτήματα που τίθενται για το έργο που παρήχθη κατά τη διάρκεια της θητείας του, σε ποια κατάσταση παρέλαβε το σιδηροδρομικό δίκτυο, ποιες ενέργειες έκανε για τη βελτίωσή του και πως οδηγηθήκαμε στην απώλεια 57 συνανθρώπων μας. Παρά τις αφόρητες πιέσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην κυβέρνηση και τον κ. Καραμανλή προσωπικά να βγει και να μιλήσει, ο ίδιος θεωρούσε ότι ένα τόσο τραγικό γεγονός δεν προσφέρεται για τηλεοπτικές εμφανίσεις και αντιπαραθέσεις.