Τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για τους ντελιβεράδες

Άμεσα επεκτείνονται άλλες τρεις κλαδικές συμβάσεις


ΠΟΛΙΤΙΚΗ
14:21
18/04/2019
Τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για τους ντελιβεράδες
10
loading

Δίχτυ προστασίας με σειρά μέτρων για τους εργαζόμενους στον κλάδο επισιτισμού και ειδικά για τους διανομείς, θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας που είναι ήδη έτοιμο και θα κατατεθεί στη Βουλή.

Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, διευκρινίζοντας, παράλληλα, ότι η κυβέρνηση είναι ανοιχτή και εξετάζει να ενταχθούν στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα σε άλλο νομοσχέδιο, μέσα από διαβούλευση που θα γίνει.

Αφορμή ήταν επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη που τόνισε ότι ο θάνατος του 19χρονου διανομέα στη Θεσσαλονίκη έφερε στην επιφάνεια τις τραγικές συνθήκες ανθυγιεινής εργασίας και την παντελή έλλειψη μέτρων για την ασφάλεια των εργαζομένων σε αυτό τον κλάδο.

Η κ. Αχτσιόγλου αναγνώρισε ότι στον κλάδο επισιτισμού -και ειδικότερα σε ότι αφορά τους διανομείς- όντως υπάρχουν πολλά προβλήματα παραβατικότητας από τους εργοδότες, τα οποία, όπως τόνισε, θα αντιμετωπιστούν μέσα από το νέο νομοθετικό πλαίσιο.

«Πράγματι οι εργαζόμενοι διανομείς αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα, όπως η επικινδυνότητα και η αδήλωτη και υποδουλωμένη εργασία, που είναι συχνό φαινόμενο. Κάναμε αρκετά τόσο για την τήρηση των ωραρίων και την αδήλωτη εργασία, ενώ προβλέψαμε ένα αυστηρό πλαίσιο για τους παραβάτες καθ' υποτροπή που φθάνει μέχρι και την ποινή του κλεισίματος της επιχείρησης. Η αδήλωτη εργασία μειώθηκε κατά 10%», υπογράμμισε η κ. Αχτσιόγλου.

Όπως είπε, υπάρχει πράγματι ένα νομοθετικό κενό το οποίο θα καλυφθεί με σειρά ρυθμίσεων που προωθεί η κυβέρνηση και προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση του εργοδότη να παρέχει στον εργαζόμενο διανομέα: συντήρηση του οχήματος, μέτρα ατομικής προστασίας του και μηνιαία καταβολή για τη χρήση και συντήρηση του οχήματος πέραν του μισθού του. Παράλληλα, ο εργοδότης θα είναι υποχρεωμένος να δηλώνει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος στο μητρώο καταγραφής δικύκλων.

«Θα κάνουμε πιο αυτοτελείς ελέγχους. Θα υπάρξει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προδιαγραφών σε ότι αφορά την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων ειδικά στον κλάδο επισιτισμού. Ήδη, έχουμε αναθέσει τη μελέτη για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Θα είναι ένα ουσιαστικό πρώτο βήμα για αυτούς τους εργαζόμενους ώστε να υπάρχει ένα νομοθετικό πλαίσιο που δεν υπήρχε πριν», τόνισε η υπουργός Εργασίας.

Έμφαση έδωσε η κ. Αχτσιόγλου στους ελέγχους που γίνονται από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΕ), που έχει στοχεύσει, όπως επισήμανε, «στον κλάδο του επισιτισμού ο οποίος είναι κατεξοχήν παραβατικός».

«Από το 2017 - 2018 έγιναν από το ΣΕΕ 15.000 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους 22 εκατ. ευρώ, ενώ η Επιθεώρηση Υγείας έκανε 4.500 ελέγχους και έχει επιβάλει πρόστιμα ύψους 300.000 ευρώ», ανέφερε.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΣΥ Βασίλη Κεγκέρογλου, που ζήτησε τη στήριξη του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι, με ευθύνη της, τα εργασιακά δικαιώματα είναι στον αέρα, η υπουργός Εργασίας αντέτεινε ότι η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είναι γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.

«Από την 21η Αυγούστου 2018 επαναφέραμε σε ισχύ τις βασικές αρχές των συλλογικών διαπραγματεύσεων, την επεκτασιμότητα και την αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης. Ήδη, έχουμε επεκτείνει 11 κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας που καλύπτουν συνολικά περισσότερους από 200.000 εργαζόμενους», υπογράμμισε η Υπουργός Εργασίας.

Ταυτόχρονα, ενημέρωσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα σχεδιάζεται η επέκταση τριών συλλογικών συμβάσεων στα μη κύρια τουριστικά καταλύματα, στις τράπεζες και των ξενοδοχοϋπαλλήλων του νομού Χανίων.

«Οι συμβάσεις που υπογράφονται και αυτές που είναι σε ισχύ ελέγχονται και όσες πληρούν την προϋπόθεση της κάλυψης του 51% των εργαζομένων ενός κλάδου είτε έχουν επεκταθεί είτε θα επεκταθούν», τόνισε.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

10
σχόλια
  1. avatar Τζιμ

    Τίποτα δεν πρέπει να κρίνουμε χωρίς να έχουμε περάσει απο αυτή την θέση.Σαφως υπάρχουν συνειδητή και ασυνείδητη οδηγοί.Το θέμα ειναι ότι όλοι δουλεύουνε για ενα μεροκάματο και πρεπει να το σεβαστούμεΕυχομαι σε όλους να έχουμε υγεία και υπομονη

  2. avatar Δυστυχώς

    Όταν ο διανομέας (όπως ο πρώτος της φωτογραφίας) δεν φοράει κράνος σημαίνει ότι δεν σέβεται τον ίδιο τον εαυτό του, πώς είναι δυνατόν να έχεις την απαίτηση να σεβασθεί τον ΚΟΚ. Τύπου σαν και αυτόν είναι κινητές καρμανιόλες.

  3. avatar Καψώλας

    Εμείς η μεγάλη πλειοψηφία των απλών οδηγών είτε πάμε και ερχόμαστε από τη δουλειά μας είτε πάμε για βόλτα, αγορές κλπ δεν πρέπει να δυστροπούμε να δίνουμε την προτεραιότητα στον επαγγελματία είτε ντελιβεράς είναι είτε ταξιτζής, φορτηγατζής ή οδηγός λεωφορείου. Σκεφτείτε ότι αυτοί είναι όλη μέρα στο τιμόνι και έχουν καθορισμένα προγράμματα, παραδόσεις κλπ ενώ για μας το να φύγουμε δέκα λεπτά νωρίτερα και να γυρίσουμε δέκα λεπτά αργότερα δεν σημαίνει και τίποτα. Εγώ το κάνω σχεδόν πάντα αφήνοντας χώρο ή κάνοντας σινιάλο με τα φώτα και με ευχαριστεί κιόλας! Τώρα βέβαια υπάρχουν και ντελιβεράδες που τους αφήνεις ενάμισι μέτρο χώρο από τα αριστερά και αυτοί πάνε να προσπεράσουν στο μισό μέτρο από τα δεξιά! Εκεί τι να πω…

  4. avatar Δε πάτε καλα

    Τα ντελιβερη δουλεύουν για ψίχουλα ντροπή να τα κατηγορείτε. Δεν είναι η πλειοψηφία μεθυσμένοι ή κάνουν σουζες.

  5. avatar Νίκος 1

    Το νομοσχέδιο δείχνει σαν ο οποιοσδήποτε εργαζόμενος να πρέπει να έχει πάντα δίκιο.
    Βεβαίως να αποζημιώνονται για την χρήση των δικών τους μέσων.
    Βεβαίως να τους παρέχονται μέτρα ασφαλείας.
    Αλλά ποιός τους απαγορεύει έως σήμερα να έχουν και να χρησιμοποιούν κράνος και μέσα ασφαλείας για να φροντίζουν τον εαυτό τους? Κι όχι μόνο όσο εργάζονται, αλλά και τον υπόλοιπο χρόνο που οδηγούν μηχανή.

    Τα αφεντικά τους τους λένε να παραβιάζουν τον κ.ο.κ για να φτάσουν 15 δευτερόλεπτα νωρίτερα ?
    Κι αυτοί απλά το κάνουν?
    Τους λένε και να μην φοράνε κράνος?
    Τους λένε να κρατάνε το τσαντάκι με τους καφέδες στο ένα χέρι και να οδηγούν μόνο με το άλλο?
    Συμφωνώ με τον νόμο να είναι σκληρός. Αλλά αν από αύριο έχουν υπογράψει πως παρέλαβαν μέσα ασφαλείας αλλά βρεθούν να μην τα χρησιμοποιούν, τότε ποιός θα φταίει?

    Και δεν είναι μόνο οι ντιλιβεράδες.
    Τις προάλλες διαβάζαμε πως κάποιος έπεσε από το παράθυρο καθώς τοποθετούσε air condition

    Είναι απλό. Η ασφάλεια στην εργασία πρέπει να γίνει συνείδηση στον καθέναν μας.
    Αυτός που έπινε το προηγούμενο βράδυ και κοιμήθηκε μερικές ώρες μέχρι να πάει να δουλέψει είναι επικίνδυνος και για τον εαυτό του και για τους άλλους. Το ίδιο κι αυτός που είναι αναγκασμένος να δουλεύει 10 και 12 ώρες για να τα βγάλει πέρα.
    Κι αυτός που οδηγεί ανάποδα στον δρόμο κι αυτός που παραβιάζει την διπλή γραμμή ή μιλάει στο κινητό.

    Αν σέβεσαι τον εαυτό σου, έχεις πολλές ελπίδες να σε σεβαστούν κι οι άλλοι.

  6. avatar Alex.

    Παω και γω ντελιβερι αλλα οπως το πατε θα χρειαζομαστε και μεσο να βρουμε θεση ε ρε τρελλα.και δεν μας λετε εμεις ολοι οι απλοι ανθρωποι ποτε θα βρουμε το δικιο μας με ορισμενους που τραβανε κατι σουζες και κατι σφινες και κατι μπαντες με τα χρεπια τους και απο κρανος μη το σχολιασουμε...ολοι με το γυαλακι τους και το κινητο στο χερι και καλα κοιταζω το χαρτη αφου βρε τενεκε εχεις παει 100 φορες στο ιδιο σημειο την 101η το ξεχασες που ειναι..τεσπα τους βαριεμε και αν παει και 3 ευρω το σουβλακι ασε θα το φτιαχνω μονος μου 4 εμεις επι 2 σουβλακια ο καθενας ασε δεν το υπολογιζω καν....

  7. avatar Alex.

    Βαρεα τα ντελιβερη ρε πατε καλα!

  8. avatar kyrik

    Όλοι οι εργαζόμενοι, άρα και οι διανομείς, δεν έχουν μόνο δικαιώματα για τα οποία καλώς κόπτεται η κυρία υπουργός. Έχουν και υποχρεώσεις. Και μία, ίσως η σοβαρότερη υποχρέωση τους είναι να σέβονται τον ΚΟΚ. Δυστυχώς ελάχιστοι διανομείς τον σέβονται. Και τα περισσότερα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται δεν οφείλονται στο ότι είναι ανασφάλιστοι ή πειδή πληρώνονται με μαύρα αλλά στο γεγονός ο ΚΟΚ είναι κάτι το άγνωστο για τούς περισσότερους διανομείς. Οι παραβιάσεις φαναριών, μονοδρόμων, προτεραιοτήτων κλπ αποτελούν σύνήθίσμένη τους συμπεριφορά. Βεβαίως να διασφαλισθούν τα δικαιώματα τους αλλά να προβλεφθούν και οι συνέπειές που θα υφίστανται όταν οδηγούν παράνομα.

    1. avatar @@@@κυ

      Γιατί δεν τιμωρούνται όταν παραβαίνουν το κοκ???? Εκτός και να αν πρέπει να τιμωρούνται παραπάνω επειδή είναι ντελιβεραδες. Παραβαίνουν τον κοκ γιατί τους πιέζουν τα αφεντικά τους να πάνε τις παραγγελίες στην ώρα τους

      1. avatar kyrik

        Η εύκολη δικαιολογία. Τους πιέζουν τα αφεντικά. Τα αφεντικά τους πιέζουν να μη φοράνε κράνη? Να οδηγούν ανάποδα σε μονόδρομους? Να κάνουν ελιγμούς ανάμεσα σε άλλα οχήματα? Και...Και. ..Και. Δηλαδή είναι τόσο άβούλα όντα που κάνουν ό,τι παρατυπία τους ζητηθεί? Και μη πείς ότι φοβούνται μη χάσουν τη δουλειά τους γιατί μπορούν άνετα να βρούν δουλειά σε σωστό αφεντικό όπως είναι οι περισσότεροι καταστηματάρχες. Λίγοι ελάχιστοι είναι οι παράλογοι. Τώρα αν ο διανομέας προτιμά το παράλογο αφεντικό γιατί αυτός τον πληρώνει μαύρα, τότε πρόβλήμα του.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει