Σε καθεστώς προστασίας τέθηκαν με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού Θ.Δρίτσα, τα πληρώματα πέντε πλοίων της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, που ζητούν την καταβολή δεδουλευμένων.

Ήδη η σχετική απόφαση αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» από το μεσημέρι της Παρασκευή 19/06 και πρόκειται για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία «European Εxpress», «Tαξιάρχης», «Aqua Jewel», «Μυτιλήνη» και «Θεόφιλος».

Η απόφαση έχει επιδοθεί προς κοινοποίηση στους 20 ναυτικούς του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «AQUA JEWEL», στους 33 του “European Express”, στους 43 του «Μυτιλήνη», στους 37 του «Θεόφιλος» και στους 53 του «Ταξιάρχη».

Οι καταστάσεις αναμένεται να προωθηθούν στο ΝΑΤ, προκειμένου να γίνει η εκκαθάριση του ναυτολογίου για τους 186 ναυτικούς και η καταβολή των αποδοχών, μισθών και επιδομάτων τριών μηνών, από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.

Στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς, μιλώντας για το θέμα των ναυτικών και την καταβολή χρημάτων από το ΝΑΤ, έκαναν λόγο για «αχαρτογράφητα νερά» καθώς η ΝΕΛ εξακολουθεί να είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και δεν απέκλεισαν η σχετική διαδικασία να καθυστερήσει και λόγω νομικών προβλημάτων.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, ανέφεραν ότι ήδη τα πληρώματα των πλοίων είχαν ζητήσει από την περασμένη εβδομάδα συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή, αφορά τους 38 ναυτικούς του «Μυτιλήνη» στη Σάμο, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να παραμένουν σ’ αυτό μέχρι την εκκαθάριση του ναυτολογίου, καθώς έως τότε φέρουν ακέραια την ευθύνη για την ασφάλεια του πλοίου.

Στους ναυτικούς παρέχεται σίτιση και νερό από το δήμο, την εκκλησία, τους κατοίκους και φορείς.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας προωθεί σχετική τροπολογία για την απλήρωτη ναυτική εργασία, που θα ενταχθεί σε κάποιο άλλο νομοσχέδιο και θα διασφαλίζει άμεσα των δικαιώματα των ναυτικών, ενώ θα καταβληθεί νομική προσπάθεια, ώστε τα χρήματα από την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής μιας ακτοπλοϊκής εταιρείας που δεν εκπληρώνει τις νόμιμες υποχρεώσεις της, να μην πηγαίνουν άμεσα υπέρ του ελληνικού Δημοσίου, αλλά να εξοφλούνται πρώτα οι οφειλές των απλήρωτων δεδουλευμένων στους ναυτικούς, με κατάθεση των χρημάτων στον Οίκο Ναύτου.

Έκπτωτη κηρύχθηκε η ΝΕΛ από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια – Την Πέμπτη συνεδριάζει το ΣΑΣ

Την περασμένη Παρασκευή 19/06, με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας Υποδομών Τουρισμού και Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η ΝΕΛ κηρύχθηκε έκπτωση από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, ενώ προκηρύχθηκε ήδη ο σχετικός διαγωνισμός, προκειμένου να κατατεθούν προτάσεις από τις ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες για την εκτέλεσή τους – έως σήμερα Τρίτη 23/06 το μεσημέρι, με πλοία όμως έως 12 ετών.

Για τα συγκεκριμένα δρομολόγια δεν υπήρξε ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία, και την Πέμπτη αναμένεται να συνεδριάσει για το θέμα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, προκειμένου πιθανότατα να προχωρήσει σε αλλαγή της υπάρχουσας σύμβασης με αλλαγή των όρων και των προϋποθέσεων.

Οι δύο γραμμές θα καλυφθούν πιθανόν από πλοία της εταιρείας Hellenic Seaways, η οποία είχε εκφράσει το ενδιαφέρον παλαιότερα για την κάλυψή τους.

Η πρώτη γραμμή περιλαμβάνει τα εξής δρομολόγια: Σύρος-Κύθνος-Κέα-Λαύριο, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Δονούσα-Αιγιάλη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Σχοινούσα-Ηρακλειά-Νάξος-Πάρος-Σύρος, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Φολέγανδρος-Σίκινος-Ίος-Θηρασιά-Θήρα-Ανάφη.

Η δεύτερη γραμμή περιλαμβάνει τα παρακάτω δρομολόγια: Σύρος-Κύθνος-Κέα-Λαύριο, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σίκινος-Φολέγανδρος-Κίμωλος-Μήλος, Σύρος-Πάρος-Σέριφος-Κίμωλος-Μήλος και Σύρος-Τήνος-Άνδρος.Επίσης Σύρος-Τήνος-Άνδρος

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι τις προηγούμενες ημέρες γνωστοποιήθηκε η απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας κ. Γιάννη Αβραντίνη, να υποβάλει την παραίτηση του.

Σε ανακοίνωσή της που εκδόθηκε τη Δευτέρα, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου σημειώνει ότι με την από 11/6/2015 απόφαση της Γενικής Συνελεύσεως της εταιρείας, εξελέγη νέο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο θα συγκροτηθεί σε σώμα αύριο Τετάρτη 24 Ιουνίου.

«Εν όψει της συνεδριάσεως του διοικητικού συμβουλίου για τη συγκρότησή του σε σώμα και την ανάθεση αρμοδιοτήτων, ο κ. Αβραντίνης έθεσε στη διάθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου την παραίτηση του από την ιδιότητα του Διευθύνοντος Συμβούλου» αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας. «Διευκρινίζεται ότι η απόφαση για ορισμό ή μη νέου Διευθύνοντος Συμβούλου θα ληφθεί κατά την συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου στις 24/06/2015. Μέχρι τότε ο κ. Αβραντίνης εξακολουθεί να ασκεί πλήρως τα καθήκοντά του» διευκρινίζεται.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «με την ίδια απόφαση της Γενικής Συνελεύσεως, αποφασίστηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, η δε βασική μέτοχος ALTANA NAVIGATION LTD, δήλωσε ότι αδυνατεί να καλύψει το ποσοστό της αύξησης που της αναλογεί. Εν όψει τούτου, η Διοίκηση αναζητεί νέους επενδυτές που θα συμβάλλουν στην διατήρηση της δραστηριότητας της εταιρείας και την υλοποίηση του Σχεδίου Εξυγίανσης».

Αναφορικά με τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, η NEL Lines τονίζει ότι «τυχόν έκπτωση από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια θα έχει ως επίπτωση την απώλεια των εσόδων των σχετικών συμβάσεων, η οποία όμως αντισταθμίζεται από την έτι περαιτέρω μείωση των ζημιών καθ’ όσον η εκμετάλλευση ήταν ζημιογόνος».

Σύμφωνα με την NEL Lines, «oι ζημίες οφείλοντο στην από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου στρεβλή εφαρμογή των όρων των συμβάσεων και στην καθυστέρηση καταβολής των μισθωμάτων, συνεπεία, τόσο της γενικότερης δημοσιονομικής κατάστασης, όσο και των γνωστών σε όλους γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. Η εταιρεία εξετάζει τρόπους αναπλήρωσης των εσόδων με τη ναύλωση των πλοίων της στο εσωτερικό, ή κατά προτίμηση στο εξωτερικό, καθ’ όσον έχει αποδειχθεί πλέον ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνεχιζόμενης και εντεινόμενης της οικονομικής κρίσεως, δεν αποτελούν πλέον κερδοφόρο επιχειρηματική δραστηριότητα».

«Εις επίρρωσιν τούτου, σημειώνεται ότι με την σύμπραξη των συστημικών τραπεζών και των αρμοδίων υπουργείων, ο κλάδος λειτουργεί ως ολιγοπώλιο και με εφαρμογή εναρμονισμένων πρακτικών από τις εταιρείες έχει την τάση να μετατραπεί σε ολιγοπώλιο-μονοπώλιο» καταγγέλλει η NEL Lines στην ανακοίνωσή της.