Στο ευρωκοινοβούλιο έφεραν οι Οικολόγοι Πράσινοι, με ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου, το θέμα των επεκτάσεων του μετρό της Αθήνας και της μεγάλης καθυστέρησης στη λειτουργία των τμημάτων που έχουν ήδη ολοκληρωθεί.

Οι επεκτάσεις προς τα δυτικά (Χαϊδάρι και Περιστέρι-Ανθούπολη) και τα νοτιοανατολικά (από Ηλιούπολη μέχρι Ελληνικό) έπρεπε να είχαν ανοίξει για το κοινό από τα τέλη του 2008. Το χρονοδιάγραμμα όμως μετατίθεται διαρκώς, καθώς οι σταθμοί και οι γραμμές είναι έτοιμες αλλά δεν τίθενται σε λειτουργία λόγω καθυστερήσεων στην προμήθεια και εγκατάσταση άλλων συστημάτων, λόγω του σκανδάλου Siemens.

Και αυτό γιατί η γερμανική εταιρεία έχει φτιάξει όλα τα ηλεκτρολογικά συστήματα και κυρίως το σύστημα σηματοδότησης. Δεν μπορεί να κάνει το ίδιο με τους νέους σταθμούς γιατί η κυβέρνηση δεν ανανέωσε τη σύμβαση της Siemens, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο.

Σύμβαση με νέα εταιρεία δεν θεωρείται εφικτή, επειδή τα συστήματα παλαιών και νέων σταθμών θα πρέπει να είναι συμβατά, οπότε θα πρέπει να είναι της ίδιας εταιρείας.

Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων επισημαίνει ότι το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο και ρωτά την Κομισιόν κατά πόσο οι καθυστερήσεις αυτές είναι συμβατές με τις υποχρεώσεις της ελληνικής πλευράς, και τι μέτρα σκοπεύει να λάβει για την επιτάχυνση και ολοκλήρωση του έργου.