Πέρσι είχαμε αναφέρει την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταστήσει από το 2016 υποχρεωτικό το σύστημα ABS, σε όλα τα καινούργια δίτροχα με κινητήρα 125 κυβικών και πάνω.

Όμως φαίνεται πως από την τοποθέτηση ABS ή κάποιου άλλου συστήματος ελέγχου της επιβράδυνσης δεν γλιτώνουν ούτε τα μικρότερα δίκυκλα. Από το 2017 και μετά και αυτά, θα φέρουν υποχρεωτικά κάποιο τέτοιο σύστημα.

Σύμφωνα με τη νέα νομολογία, από την 1η Ιανουαρίου του 2016 θα είναι υποχρεωτική η ύπαρξη του ABS σε «όλα τα μοντέλα», προκειμένου να λάβουν Έγκριση Τύπου για να κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη. Από δε την 1η Ιανουαρίου 2017 η ύπαρξή τους θα είναι υποχρεωτική σε κάθε δίκυκλο, προκειμένου να βγάζει πινακίδα κυκλοφορίας.

Παρότι δεν αναφέρεται συγκεκριμένα ότι τα μικρότερα δίτροχα πρέπει να φέρουν ABS -μια πρώτη τέτοια πρόταση απορρίφθηκε- η απόφαση της ΕΕ μιλάει «για διεύρυνση της ασφάλειας σε όλες τις κατηγορίες μοτοσυκλετών. Τα μικρότερα μηχανοκίνητα δίκυκλα με κινητήρα ίσο ή μεγαλύτερο των 50 κυβικών θα πρέπει είτε να φέρουν ABS στα φρένα είτε κάποιο σύστημα συνδυασμένης πέδησης».

Αναφέρεται δηλαδή στο γνωστό CBS που φορούσαν στο παρελθόν πολλά Honda και τώρα ακόμα πολλά μοντέλα της Piaggio μεταξύ άλλων.

Το σύστημα συνδέει το εμπρός με το πίσω φρένο (μηχανικά), έτσι ώστε και οι δύο τροχοί να συμμετέχουν πάντα στην επιβράδυνση. Στο CBS δεν ελέγχεται η πίεση που ασκείται στις δαγκάνες, πράγμα που θεωρητικά επιτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών –και άρα την απώλεια ελέγχου.

Η νομολογία έχει ήδη εγκριθεί από Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Συμβούλιο των Υπουργών, άρα έχει ήδη τεθεί σε ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι από το 2017 και τα μικρά δίτροχα θα πρέπει να φορούν πιο πολύποκα φρένα.

Αυτό σημαίνει ότι θα είναι και ακριβότερα και κάπου εδώ έρχονται τα ερωτηματικά. Εφόσον η τελική ταχύτητα των μοτοποδηλάτων περιορίζεται από τον Νόμο στα 45 χ.α.ω, το επόμενο στάδιο ποιο είναι; Η τοποθέτηση ABS και στα ποδήλατα;

Το μέτρο μπορεί να χαρακτηριστεί ως άστοχο, καθώς τα μοτοποδήλατα όντας ήδη ασφαλέστερα από τα ποδήλατα, κινούνται στους ίδιους ρυθμούς με εκείνα, οπότε μάλλον μια πολύ καλή δουλειά για τις εταιρείες που κατασκευάζουν τα συστήματα ABS μοιάζει το μέτρο παρά για ουσιαστική συμβολή στην οδική ασφάλεια.