Μετά το συναρπαστικό Μονακό, έρχεται ο 9ος αγώνας του πρωταθλήματος της Formula 1 στην πίστα «Circuit de Barcelona» της Καταλονίας και θα μεταδοθεί την Κυριακή 1η Ιουνίου, στις 16:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 16:30 από τον ΑΝΤ1.

Οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την Παρασκευή 30 Μαΐου και το Σάββατο 31 Μαΐου, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+, τις ελεύθερες και τις κατατακτήριες δοκιμές των μονοθέσιων, που θα καθορίσουν την τελική γραμμή εκκίνησης.

Ο τελευταίος αγώνας μιας τριπλέτας «φωτιά» μας φέρνει, ίσως για τελευταία φορά, στην πίστα του Μοντμελό. Το συμβόλαιο ολοκληρώνεται το 2026, έτος κατά το οποίο έχει ήδη ανακοινωθεί πως θα διεξαχθεί αγώνας και στη Μαδρίτη. Η F1 πρόσφερε δύο δυνατές παραστάσεις τις προηγούμενες εβδομάδες, σε Ίμολα και Μονακό, με δύο διαφορετικούς νικητές: τον Μαξ Φερστάπεν και τον Λάντο Νόρις. Οι νίκες αυτές αναστάτωσαν τη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Μετά από οκτώ αγώνες, έχουμε τρεις διαφορετικούς νικητές: τον Πιάστρι, που επικράτησε σε Κίνα, Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία και Μαϊάμι, τον Φερστάπεν, που κέρδισε στην Ιαπωνία και στην Ίμολα, και τον Νόρις, νικητή σε Αυστραλία και Μονακό. Είναι ξεκάθαρο πως οι τρεις αυτοί οδηγοί θα διεκδικήσουν τον φετινό τίτλο. Ο Πιάστρι προηγείται με 161 βαθμούς, ο Νόρις ακολουθεί με 158 και ο Φερστάπεν έχει συγκεντρώσει 136.

Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί έφτασαν οδικώς, καλύπτοντας 700 χιλιόμετρα από τη Γαλλική Ριβιέρα στο Μοντμελό, και ετοιμάζονται για μια μοναδική παράσταση στην κατάμεστη πίστα της Καταλονίας. Τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί και αναμένονται πάνω από 300.000 θεατές το τριήμερο, καθώς οι Ισπανοί έχουν δύο οδηγούς στο grid: τον Αλόνσο και τον Σάινθ. Από τη FIA έχει ανακοινωθεί τεχνική οδηγία που αυστηροποιεί τον έλεγχο του βέλους κάμψης στις εμπρός αεροτομές. Η επιτρεπόμενη κάμψη μειώνεται από 15mm σε 10mm στα άκρα και από 5mm σε 3mm στα άνω στοιχεία της αεροτομής, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση της ακαμψίας έως και 66% σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι ομάδες έχουν ήδη αναγκαστεί να επανασχεδιάσουν τις αεροτομές τους για να περάσουν τις νέες, πιο απαιτητικές δοκιμές, και η αλλαγή αυτή ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση των μονοθεσίων και τις ισορροπίες δυνάμεων.

Η πίστα της Καταλονίας είναι γνώριμη σε οδηγούς και ομάδες, καθώς στο παρελθόν φιλοξενούσε δοκιμές εξέλιξης. Έχει μήκος 4.657 μέτρα και το σχήμα της θυμίζει τιμόνι F1, συγκεκριμένα της McLaren του Μίκα Χάκινεν. Το 2016, ο Μαξ Φερστάπεν πέτυχε εδώ την πρώτη του νίκη, στην παρθενική του εμφάνιση με τη Red Bull, εκμεταλλευόμενος τη διπλή εγκατάλειψη των Mercedes έπειτα από μεταξύ τους σύγκρουση. Την πενταετία 2017–2021 κυριάρχησε ο Χάμιλτον, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια επικράτησε ο Φερστάπεν. Φέτος, ωστόσο, τα πράγματα είναι απρόβλεπτα. Η κατάταξη στις δοκιμές ενδέχεται να αναδείξει την ομοιομορφία μεταξύ των μονοθεσίων των ίδιων ομάδων, καθώς σε αυτή την πίστα η αεροδυναμική απόδοση και η ισχύς της υβριδικής μονάδας είναι καθοριστικοί παράγοντες.

Από το 2023 έχει αφαιρεθεί το τελευταίο σικέιν πριν την ευθεία εκκίνησης–τερματισμού, μειώνοντας τις στροφές σε 14. Το σικέιν είχε προστεθεί το 2007 ώστε να επιβραδυνθούν τα μονοθέσια και να διευκολυνθεί το προσπέρασμα, αλλά πλέον, με το DRS και τη μείωση των στροβιλισμών, δεν είναι απαραίτητο. Στη διάθεση των ομάδων βρίσκονται οι τρεις πιο σκληρές γόμες ελαστικών, καθώς η τραχύτητα του οδοστρώματος και η φύση της χάραξης προκαλούν έντονη φθορά. Οι γρήγορες καμπές καθιστούν την αεροδυναμική κυρίαρχη και όλες οι ομάδες έχουν προετοιμάσει σχετικές βελτιώσεις στα μονοθέσιά τους, με ενδιαφέρον να δούμε ποια θα αποδειχθεί η πιο αποδοτική υπό το νέο τεχνικό πλαίσιο.

Το φετινό Grand Prix Ισπανίας είναι το  55ο  στην ιστορία. Πριν από την καθιέρωση της Βαρκελώνης ως μόνιμης έδρας, τέσσερις άλλες πίστες είχαν φιλοξενήσει τον αγώνα, ανάμεσά τους και δύο αστικές διαδρομές εντός της Βαρκελώνης: το Πεδράλμπες το 1951 και το 1954, και το Πάρκο Μοντζουίκ τις μονές χρονιές από το 1969 έως το 1975. Το Χαράμα, στα περίχωρα της Μαδρίτης, φιλοξένησε το Ισπανικό GP το 1968, 1970, 1972 και από το 1976 έως το 1979, καθώς και το 1981. Στη συνέχεια, η Χερέθ ντε λα Φροντέρα ανέλαβε από το 1986 έως το 1990.

Η Ισπανία έχει φιλοξενήσει επίσης επτά Ευρωπαϊκά GP: δύο στη Χερέθ (1994 και 1997) και πέντε στο λιμάνι της Βαλένθια από το 2008 έως το 2012. Ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο Λιούις Χάμιλτον έχουν από έξι νίκες στο GP Ισπανίας, με τον Γερμανό να έχει και μία επιπλέον νίκη στο Ευρωπαϊκό GP στη Χερέθ το 1994, γεγονός που του δίνει τις περισσότερες νίκες επί ισπανικού εδάφους. Ο Σουμάχερ έχει τις περισσότερες pole positions (7), ακολουθούμενος από τον Χάμιλτον με 6, ενώ και οι δύο έχουν από 12 παρουσίες στο βάθρο. Η Ferrari προηγείται στις κατακτήσεις με 12 νίκες στο GP Ισπανίας και δύο ακόμα στη Βαλένθια, έχει επίσης τις περισσότερες pole positions (14) και τους περισσότερους τερματισμούς στο βάθρο (38).

Στην εκπομπή «Formula 1 Show» στο ΑΝΤ1+, που ξεκινά, μία ώρα πριν την εκκίνηση του Grand Prix, μεταξύ άλλων, μπορείτε να παρακολουθήσετε μία αποκλειστική συνέντευξη του επικεφαλής της FIA στη F1, Νικόλα Τομπάζη, σχετικά με την τεχνική οδηγία για την ελαστικότητα των εμπρός αεροτομών, καθώς και ανάλυση με τις πιο σημαντικές καινοτομίες των φετινών μονοθεσίων. Ο Πάνος Σεϊτανίδης θα μεταφέρει το κλίμα από την έδρα της Ferrari λίγο πριν την εκκίνηση στις 24 Ώρες του Μαν, ενώ θα προβληθούν και οι καλύτερες στιγμές από το Red Bull Showrun, μαζί με όλο το παρασκήνιο. Η κάμερα του ΑΝΤ1 και του ΑΝΤ1+, κατέγραψε στο Μονακό μοναδικές στιγμές και δηλώσεις VIP προσώπων που βρέθηκαν εκεί, οι οποίες θα προβληθούν αποκλειστικά στην εκπομπή. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης και στην παρουσίαση οι Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης και Μαρία Θωμά.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ 9ου GRAND PRIX ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΣΕ ΑΝΤ1+ ΚΑΙ ΑΝΤ1:

F1 FP1 30/5 14:30 ANT1+
F2 Qualifying 30/5 16:55 ANT1+
F1 FP2 30/5 18:00 ANT1+
F3 Sprint race 31/5 11:05 ANT1+
F1 FP3 31/5 13:30 ANT1+
F2 Sprint race 31/5 15:15 ANT1+
F1 Qualifying 31/5 17:00 ANT1+
F3 Feature race 1/6 09:30 ANT1+
F2 Feature race 1/6 11:00 ANT1+
Formula 1 Show 1/6 15:00 ANT1+
F1 Race 1/6 16:00 ANT1+
F1 Race delay 1/6 16:30 ANT1
Formula 1 Show 1/6 Με τη λήξη του αγώνα ΑΝΤ1+

Θα καταφέρει η McLaren να συνεχίσει το σερί στις νίκες και να βγει και πάλι πρώτη; Η απάντηση θα δοθεί, την Κυριακή 1η Ιουνίου, στις 16:00, στο 9ο Grand Prix της Formula 1, όπου έρχεται ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα στις 16:30 στον ΑΝΤ1. Λάβετε θέσεις!

Παράλληλα, μέσα από την ιστοσελίδα antenna.gr/f1 οι φίλοι της Formula 1 μπορούν να ακούσουν το podcast «Καρό Σημαία» με τον Κώστα Ψάρρα, να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους για να διεκδικήσουν πλούσια δώρα στο «Formula 1 Trivia» και, φυσικά, να ενημερώνονται καθημερινά για όλα τα νέα της Formula 1, με ειδήσεις, βίντεο και έγκυρη αρθρογραφία.