Το «εθνικό μας φαγητό» έχει αποκτήσει εξαιρετική φήμη σε κάθε γωνιά της γης. Μπορεί το σουβλάκι να αποτελέσει γαστρονομικό «προορισμό» για τους τουρίστες; Με όραμα να δημιουργήσει νέα στάνταρ στο χώρο της εστίασης, ο ιδρυτής του Cook & Grill Βαγγέλης Αλμπάνης μιλάει στο newsbeast.gr για τη νέα πραγματικότητα στο χώρο του street food. Αποκαλύπτει τον… νικητή στη γαστρονομική κούρσα και μας καλεί στην έκθεση της Horeca που θα διαρκέσει έως τις 12 Φεβρουαρίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. – Το street food εστιάζει πια σε μια «ανανεωμένη» προσέγγιση του γρήγορου φαγητού. Πώς διαμορφώνεται η νέα πραγματικότητα στο χώρο; Όλο και περισσότερα εστιατόρια αυτού του είδους συμμορφώνονται με τις επιταγές της εποχής που μπορούν να συνοψιστούν σε μία φράση «γρήγορα και ποιοτικά». Ο πελάτης που επιλέγει το street food δεν σημαίνει ότι κάνει έκπτωση στις απαιτήσεις του, θέλει να τρώει και γρήγορα και ποιοτικά ενώ ταυτόχρονα να του παρέχονται υψηλές υπηρεσίες. albanis_new – Πώς επηρέασε ο αυξανόμενος τουρισμός τη σύγχρονη εικόνα του ελληνικού street food; Η γιγάντωση του αλλοίωσε τη γεύση του; Αφαιρώντας από την «εξίσωση» υλικά ιδιαίτερα λιπαρά και αντικαθιστώντας τα με άλλα, δεν θα έλεγα ότι αλλοιώθηκε η γεύση του, σίγουρα όμως άλλαξε. Ήθελα όμως να τονίσω ότι τα τελευταία χρόνια με την ραγδαία εξέλιξη του τουρισμού παρατηρείται μία έκπτωση στην ποιότητα  που γεύεται η πλειονότητα των τουριστών, καθώς και στις υπηρεσίες που προσφέρονται σε αυτούς. Εμείς προστατεύουμε την εικόνα του ελληνικού γαστρονομικού κλάδου επιλέγοντας αυστηρά τους προμηθευτές μας, χωρίς να κάνουμε καμία έκπτωση στις απαιτήσεις μας. Όλα μας τα υλικά προέρχονται από αναγνωρισμένους παραγωγούς και προμηθευτές. – Μπορεί το σουβλάκι να σταθεί επάξια στις αγορές Street Food του εξωτερικού; Το έχει ήδη κάνει και αυτό αποδεικνύεται με την προτίμηση των τουριστών σε αυτό, όποτε επισκέπτονται τη χώρα μας. Άλλωστε το σουβλάκι αποτελεί ένα ολοκληρωμένο γρήγορο γεύμα που είναι κατάλληλο για όλες τις ώρες της ημέρας, αυτή δεν είναι η έννοια του street food; – Είναι τα μοντέρνα σουβλατζίδικα, η σύγχρονη εκδοχή του εθνικού μας street food; Τζατζίκι και σουβλάκι… από τα πρώτα πράγματα που δοκιμάζει ένας τουρίστας με το που πατήσει το πόδι του στην Ελλάδα. Το «εθνικό μας φαγητό» έχει φήμη εξαιρετική σε κάθε γωνιά της γης. souvlaki2 – Ποια θέση πιστεύετε ότι κατέχει το σουβλάκι στον τουριστικό κλάδο; Το σουβλάκι αποτελεί την βάση αλλά ταυτόχρονα και την κορυφή της ελληνικής κουζίνας. Είναι ίσως η πρώτη γευστική εμπειρία που αναζητά ένας τουρίστας επισκεπτόμενος τα ελληνικά εδάφη. Θεωρούμε χρέος μας να παρέχουμε στον επισκέπτη μας την παράδοση, την αυθεντική γεύση αυτού αλλά και την καλόγουστη γευστική εξέλιξή του. – Πώς μπορεί το σουβλάκι να αγκαλιάσει την παράδοση αλλά ταυτόχρονα να εξελιχθεί δημιουργικά; Τι το διαφορετικό έχει να επιδείξει στο χώρο το Cook&Grill; Η νέα τάξη πραγμάτων στο χώρο του γρήγορου φαγητού είναι το τρίπτυχο, ποιότητα, εξυπηρέτηση, καλή σχέση ποιότητας – τιμής, συνδυασμένα σε ένα καλαίσθητο χώρο. Αυτό το κομμάτι της ελληνικής κουζίνας που παρουσιάζουμε εμείς θεωρείτε πρότυπο από τους πελάτες μας και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εξέλιξη και την ανάπτυξη της επιχείρησης μας. Άποψη και θέση των πελατών μας που μας στηρίζουν χρόνια είναι πως θα έπρεπε όλες οι επιχειρήσεις να διατηρήσουν την παράδοση αλλά ταυτόχρονα να αναβαθμίσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες στους πελάτες. – Ποιες αλλαγές επέφερε στο χώρο και στις γαστρονομικές προτιμήσεις των Ελλήνων η οικονομική κρίση; Η οικονομική κρίση οδήγησε τα καταναλωτικό κοινό σε οικονομικότερες επιλογές με αποτέλεσμα να εξαλειφθεί σχεδόν το gourmet φαγητό. Τα εστιατόρια με πυρήνα το σουβλάκι ήρθαν σε πρώτη επιλογή καθώς πληρούν τις επιταγές της εποχής. Νόστιμο, γρήγορο οικονομικό, αυτός που θα  προσθέσει υψηλές υπηρεσίες και θα σεβαστεί τον πελάτη θα είναι και ο νικητής σε αυτή την γαστρονομική κούρσα – Τι παρουσιάσατε στην έκθεση Horeca; Η Λέσχη αρχιμαγείρων έκανε αφιέρωμα στο street food. Μας κάλεσε να κάνουμε μία παρουσίαση για το πώς το σουβλάκι μπορεί να λειτουργήσει ως πόλος έλξης τουριστών. Είναι φανερό πλέον ότι το σουβλάκι κατέχει μεγάλο κομμάτι προτίμησης των Ελλήνων αλλά και των τουριστών, αναγνωρίζεται ακόμη και από τους πιο καταξιωμένους Σεφ ως εθνικό προϊόν.