Το μακρόπνοο επενδυτικό πρόγραμμα των Ελλήνων εφοπλιστών για την αγορά νεότευκτων πλοίων και για την ανανέωση του υπάρχοντος στόλου, έχει για μια ακόμα φορά προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ασιατικών κρατών που πρωτοστατούν στον ναυπηγοκατασκευαστικό τομέα παγκοσμίως.

Η Ιαπωνία προέβαλε σήμερα τις δυνατότητες των ναυπηγείων της στον τομέα κατασκευής πλοίων περιβαλλοντικού σχεδιασμού (eco design), ενώ, σε ειδικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε σήμερα, η «Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου» έδειξε τις προθέσεις που έχει για να επανακτήσει μέρος από το χαμένο έδαφος στον αγώνα που δίνει με την Κίνα και τη Νότια Κορέα για την πρωτοκαθεδρία στον χώρο.

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό διευθυντή των Ποσειδωνίων Θ. Βώκο, «το 2013 η Ιαπωνία ήταν παραλήπτης του 14,8% των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία, σε αρκετή απόσταση από τις Νότια Κορέα και Κίνα, οι οποίες έλαβαν αντίστοιχα το 33,1% και το 40,8%». Πρόσθεσε επίσης ότι «σε αντίθεση με αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα, η Ευρώπη συνολικά ήταν αποδέκτης μόλις 4,1% νέων παραγγελιών».

Σύμφωνα με τον διευθυντή του τομέα ναυπήγησης του ιαπωνικού υπουργείου Υποδομών Σινιχίρο Οτσούμπο, ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ιαπωνία έχει χάσει σημαντικό έδαφος έναντι των κύριων ανταγωνιστών της είναι η ισοτιμία μεταξύ του γεν και του δολαρίου ΗΠΑ. «Ευτυχώς το γεν ξεκίνησε μια καθοδική πορεία σε σχέση με το δολάριο από τα τέλη του 2013 με αποτέλεσμα σήμερα η ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία να καθίσταται ιδιαιτέρως ανταγωνιστική, ειδικά στους τομείς του eco-design- εξοικονόμησης ενέργειας» επισήμανε ο κ. Οτσούμπο και υπογράμμισε ότι η Ιαπωνία είναι σε θέση να προσφέρει παγκοσμίως τα πιο ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά προγράμματα με το πιο χαμηλό επιτόκιο της διεθνούς ναυτιλιακής αγοράς. Τόνισε επίσης ότι η χρησιμοποίηση γιαπωνέζικων οικολογικών πλοίων και εξοπλισμού μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στους πλοιοκτήτες, ειδικότερα υπό την πίεση νέων ρυθμιστικών περιβαλλοντικών κανόνων σε συνδυασμό με την αύξηση στην τιμή του πετρελαίου.

Ο τομέας των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων και πλοίων είναι φέτος και στο επίκεντρο της κορεατικής συμμετοχής καθώς πέρυσι, η νοτιοκορεατική κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αναθεωρήσει το πλαίσιο του υπάρχοντος κανονισμού θαλάσσιου περιβαλλοντικού σχεδιασμού και διαχείρισης, επεκτείνοντάς το στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι και τα έξι νοτιοκορεατικά μεγαθήρια- μέλη της KOSHIPA (Korean Offshore & Shipbuilding Association), προβάλλουν τις δυνατότητες που έχουν στον τομέα της «πράσινης» θάλασσας, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν οι κινητήρες νέας γενιάς που προσφέρουν υψηλή περιβαλλοντική προστασία σε συνδυασμό με οικονομία καυσίμων.