Η αναλογία μεταξύ ελλείμματος και ΑΕΠ στην Ιταλία συρρικνώθηκε, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Istat, Εθνικού Ινστιτούτου Στατιστικής της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα, σε ότι αφορά τους πρώτους εννέα μήνες του 2011, η σχέση ελλείμματος-ΑΕΠ ήταν της τάξης του 4,3%, με μείωση κατά 0,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2010.

Το τρίτο τρίμηνο του 2011 η μείωση ήταν αισθητά μεγαλύτερη: στην περίπτωση αυτή, η σχέση ελλείμματος-ΑΕΠ περιορίζεται στο 2,7%, ενώ τις αντίστοιχες ενενήντα ημέρες του 2010 ήταν 3,5%.

Οι σχολιαστές της ιταλικής δημόσιας τηλεόρασης Rai ευελπιστούν ότι φέτος, χάρη στην εντατικότερη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στην μείωση των δαπανών των διαφόρων υπουργείων, η θετική αυτή πορεία θα μπορέσει να συνεχισθεί, με σεβασμό στον ευρωπαϊκό όρο που καθορίζει ότι η σχέση ελλείμματος-ΑΕΠ δεν πρέπει να ξεπερνά το 3%

Σε ότι αφορά το πρόγραμμα που στοχεύσει στην απελευθέρωση της αγοράς, ο ιταλικός τύπος αναφέρει ότι η χώρα μπορεί να αποκτήσει, σύντομα, επτά χιλιάδες νέα φαρμακεία.

Αυτό ζητούν οι ιδιοκτήτες των λεγόμενων «παραφαρμακείων»: πρόκειται για φαρμακοποιούς που δεν μπορούν να αγοράσουν νέα φαρμακεία και αποφάσισαν να ανοίξουν εμπορικές επιχειρήσεις στις οποίες πωλούνται μόνο σκευάσματα που δεν απαιτούν την προσκόμιση ιατρικής συνταγής.

Η ιταλική κυβέρνηση στοχεύει, επίσης, στην αύξηση του αριθμού των συμβολαιογράφων και σε μέτρα που θα ενισχύσουν τον ανταγωνισμό στον τομέα της πώλησης των καυσίμων, ώστε να μπορέσει να μειωθεί η τιμή της βενζίνης, που στην Ιταλία αγγίζει, πλέον, το ένα ευρώ και ογδόντα λεπτά.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα αντιδράσεις και δηλώσεις, η ιταλική κεντροαριστερά, με το Δημοκρατικό Κόμμα, στηρίζει τις συγκεκριμένες κινήσεις της κυβέρνησης Μόντι, ενώ μέλη της μπερλουσκονικής κεντροδεξιάς έκαναν λόγω για «σταλινικές παρεμβάσεις που στοχεύουν στην απάλειψη ολόκληρων επαγγελματικών κατηγοριών».

Οι οδηγοί ταξί, παράλληλα, ετοιμάζονται να ξεκινήσουν απεργιακές κινητοποιήσεις για να αποθαρρύνουν την κυβέρνηση, που επιθυμεί να αυξήσει των συνολικό αριθμό των αδειών.

Σε συνεντεύξεις τους στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, οι οδηγοί ταξί τονίζουν ότι «υπάρχουν επαγγελματίες που ξόδεψαν μέχρι και 145.000 για να αποκτήσουν μια άδεια ταξί και αν απελευθερωθεί η αγορά θα καταστραφούν».

Συνδικαλιστές της οργάνωσης Cgil προσθέτουν ότι τα καθαρά κέρδη δεν ξεπερνούν τα δεκαεπτά ευρώ την ώρα και υπάρχουν ακόμη και ταξιτζήδες ογδόντα ετών που αναγκάζονται να δουλεύουν διότι δεν μπορούν να ζήσουν μόνο με την σύνταξη.

Τα μεγαλύτερα συνδικάτα του τομέα συζητούν το ενδεχόμενο να οργανώσουν πανιταλική διαδήλωση, το ερχόμενο Σάββατο, σε κεντρικό σημείο της Ρώμης.

Τέλος, η κυβέρνηση μελετά το ενδεχόμενο καταβολής χρηματικής αποζημίωσης στους ταξιτζήδες που αγόρασαν, στο παρελθόν, τις άδειές τους και θα μπορούσαν να ζημιωθούν από το «άνοιγμα» της αγοράς.