Μέχρι το τέλος του 2016 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα υπό τη γερμανική Fraport και τον Όμιλο Κοπελούζου μέσω της Slentel.

Η συμφωνία φέρνει σημαντικό όφελος για την Ελλάδα βελτιώνοντας σημαντικά, τόσο τις υποδομές των αεροδρομίων, όσο και την εξυπηρέτηση των επιβατών, ενώ αναμένεται η δημιουργία 20.000 θέσεων εργασίας.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια συνάντησης γνωριμίας με δημοσιογράφους, οι επικεφαλής της κοινοπραξίας Fraport-Slentel, παρουσιάζοντας το επιχειρησιακό πλάνο για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, για τα οποία το τίμημα θα ανέλθει σε 1,234 δισ. ευρώ για το σύνολο των 40 ετών, τόνισαν πως πρόκειται για μια επένδυση που θα φέρει όφελος στην ελληνική οικονομία, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς και νέες θέσεις εργασίας.

Η κοινοπραξία προχωρά με το σημερινό χρονοδιάγραμμα που προβλέπει πως θα αποκτήσει τη διαχείριση των αεροδρομίων περί τα τέλη του έτους. Μάλιστα ακόμα και μετά την παρέλευση της πρώτης τριετίας όταν θα ολοκληρωθούν οι επενδύσεις των 330 εκατ. ευρώ που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης στα αεροδρόμια, τα τέλη που θα πληρώνουν οι επιβάτες (18 ευρώ) θα είναι χαμηλότερα από τα αντίστοιχα σε ανταγωνιστικές τουριστικές αγορές της Ελλάδας.

Η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport-Slentel θα καταβάλει τον Δεκέμβριο στο Δημόσιο το εφάπαξ τίμημα ύψους 1,23 δισ. ευρώ που αντιστοιχεί στην 40ετή παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων.

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Fraport με στόχο την εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης, σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις μεταξύ του γερμανικού ομίλου και τραπεζών, με τα μηνύματα να είναι θετικά.

«Εξάλλου, εάν εξετάσετε τον ισολογισμό της Fraport θα διαπιστώσετε ότι διαθέτουμε ρευστότητα ύψους 1,1 δισ. ευρώ» σημείωσε.

Στέφαν Σούλτε: Δεν είμαστε εδώ για ένα γρήγορο κέρδος

Ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Στέφαν Σούλτε, τόνισε ότι η ετήσια αύξηση που αναμένεται στην επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, θα είναι της τάξεως του 3% ετησίως και πρόσθεσε πως «δεν είμαστε εδώ για ένα γρήγορο κέρδος. Έχουμε μακροπρόθεσμες συνεργασίες και πιστεύουμε στην προοπτική της χώρας και στο μέλλον της Ελλάδας» σημειώνοντας πως ήδη βρίσκονται σε συνομιλίες με αεροπορικές εταιρίες και μεγάλους tour operators.

Η κοινοπραξία, όπως ανέφερε ο Στέφαν Σούλτε, έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση που απαιτείται για την υλοποίηση του σχεδίου, και στα ταμεία της εταιρείας υπάρχουν 1,1 δισ. ευρώ μετρητά. Ο κ. Σούλτε επανέλαβε, ότι με την παραχώρηση των αεροδρομίων, η κοινοπραξία θα προβεί σε επενδύσεις ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ στα αεροδρόμια έως το 2020, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για μεγαλύτερες επενδύσεις.

Δημήτρης Κοπελούζος: Ελάτε να επενδύσετε στην Ελλάδα

Ο πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος, πρόσθεσε πως το μήνυμα είναι «ελάτε να επενδύσετε στην Ελλάδα. Εμείς την εμπιστευτήκαμε». «Είναι μήνυμα αισιοδοξίας στην Ελλάδα και ειδικά στην περιφέρεια, ότι κάτι καινούργιο έρχεται» είπε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Κοπελούζος.

Ο ίδιος προσέθεσε πως η ψήφος εμπιστοσύνης της Fraport προς την ελληνική οικονομία στέλνει θετικό σήμα στις αγορές σε μια περίοδο που το έχει ανάγκη η χώρα μας. Άλλωστε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων θα τονώσει τις τοπικές οικονομίες και θα αυξήσει την απασχόληση.

Κυρίως, όμως, θα ενισχύσει την εικόνα της χώρας ως τουριστικού προορισμού γιατί «τα αεροδρόμια είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που βλέπει ένας τουρίστας», όπως ανέφερε.

Σε ότι αφορά τις θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τους επικεφαλής της κοινοπραξίας, αναμένεται να απασχοληθούν περίπου 20.000 εργαζόμενοι. «Στην κοινότητα του αεροδρομίου της Αθήνας, μέσω του οποίου διακινήθηκαν 18 εκατομμύρια επιβάτες το 2015, απασχολούνται 17.000 άτομα. Δείτε πόσοι θα δουλέψουν στα αεροδρόμια που διακίνησαν 23 εκατομμύρια επιβάτες» ανέφερε ο Δημήτρης Κοπελούζος, ενώ ο Στέφαν Σούλτε απαντώντας σε σχετική ερώτηση, δήλωσε πως δεν προβλέπεται να γίνουν απολύσεις στο προσωπικό που απασχολείται τώρα: «Είμαστε υποχρεωμένοι να τους κάνουμε μια προσφορά για να μείνουν. Μας ενδιαφέρει να μείνουν να δουλέψουν, γιατί γνωρίζουν το αντικείμενο».