Ο Chris Williams είναι ο πρώην αντιπρόεδρος του τμήματος HR στη Microsoft. Στα περισσότερα από 40 χρόνια καριέρας έχει δει υπαλλήλους και managers να λαμβάνουν ξανά και ξανά τις ίδιες άστοχες αποφάσεις, ανεξάρτητα από την εμπειρία τους.

Σε άρθρο του Business Insider, σημειώνει τα τέσσερα λάθη σταδιοδρομίας που κάποιος πρέπει να αποφύγει:

► Λάθος Πρώτο: Απειλή για έξοδο από την εταιρεία

Από απογοήτευση, πολλοί εργαζόμενοι θέτουν ένα τελεσίγραφο και απειλούν να εγκαταλείψουν μια εταιρεία σε μια προσπάθεια να πάρουν υψηλότερο μισθό ή πιο σημαντικό ρόλο. Ο Chris Williams σημειώνει πως αυτή η στρατηγική σπάνια έχει τα αποτελέσματα που επιθυμεί ο υπάλληλος.

Το να είσαι απογοητευμένος στη δουλειά σου δεν είναι ασυνήθιστο. Υπάρχουν πάντα εντάσεις ή δυσκολίες, αλλά και μακροπρόθεσμες απογοητεύσεις που περιορίζουν την καριέρα. Ίσως πάλι λαμβάνετε τις χειρότερες «αποστολές» ή δεν παίρνετε ποτέ την προαγωγή που πιστεύτε πως σας αξίζει ή δεν πληρώνεστε όσο θέλετε. Η απογοήτευση είναι συχνά μέρος πολλών θέσεων εργασίας.

Όταν το ποτήρι της απογοήτευσης ξεχειλίσει, αισθάνεστε πως πρέπει να υποβάλετε ένα τελεσίγραφο απειλώντας να φύγετε εάν δεν γίνουν αλλαγές. Αλλά το «κάνε αυτό αλλιώς…» μάλλον δεν θα σας βοηθήσει. Το να εκπλήξετε τον διευθυντή σας με μια τέτοια κίνηση μπορεί να σας κάνει να φαίνεστε βιαστικός και παράλογος και είναι μάλλον απίθανο να λειτουργήσει προς όφελός σας.

Εάν πάλι έχετε παραπονεθεί στο παρελθόν, φαίνεται πως απλά εκτοξεύετε μια μακρά, εκτεταμένη οργή. Έχετε ήδη κάνει γνωστά τα παράπονά σας και για οποιοδήποτε λόγο δεν έχουν ικανοποιηθεί τα αιτήματά σας. Ο διευθυντής σκέφτεται «ωχ όχι, όχι πάλι εσύ». Μπορεί επίσης να το δει ως «καμουφλαρισμένη» παραίτηση και να υποθέσει ότι ούτως ή άλλως είστε στο δρόμο προς την έξοδο — ανεξάρτητα από το τι θα κάνει. Ο Williams καταλήγει στο συμπέρασμα ότι μόλις κάποιος προχωρήσει στην απειλή, έχει ήδη χάσει.

► Λάθος Δεύτερο: Ζητώντας αύξηση

Εάν ζητάτε αύξηση, ξεκινάτε ήδη από μια θέση αδυναμίας. Η αύξηση δεν πρέπει να είναι χάρη. Μην αναφερθεί στην αγοραία αξία, στο τι πληρώνονται οι υπόλοιποι ή ότι έχετε μια οικογένεια να στηρίξετε. Αντιμετωπίστε την κατάσταση ως μια ανταλλαγή αξίας, υπογραμμίζει ο Williams και προσθέτει: «Παρέχετε στην εταιρεία αυτήν την αξία και η εταιρεία θα πρέπει να ανταποδώσει. Έτσι το σκέφτεται για σένα. Έτσι πρέπει να το παρουσιάσεις».

► Λάθος Τρίτο: Δεν κάνετε σύμμαχο τον υπεύθυνό σας

Ο Williams σημειώνει πως ο υπεύθυνός σας είναι ο καλύτερος σύμμαχος στη δουλειά. Θέλετε κάποιον στο πλευρό σας που θα είναι στην αίθουσα όταν λαμβάνονται αποφάσεις για απολύσεις, προαγωγές και αυξήσεις.

Δεν χρειάζεται να είστε οι καλύτεροι φίλοι για να κερδίσετε την εύνοιά τους. Υπάρχουν όμως πολλοί τρόποι για να τον κερδίσει. Ο Williams συμβουλεύει τους υπαλλήλους να μιλούν για τα επιτεύγματά τους σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις, να αναζητούν καθήκοντα που θα ελαφρύνουν τον υπεύθυνό τους και να υποστηρίζουν τον ίδιο και την ομάδα τους.

► Λάθος 4: Μένετε σε μια εταιρεία αφού έχετε τοποθετηθεί σε «σχέδιο βελτίωσης απόδοσης» (PIP)

Εάν η εταιρεία σας τοποθετήσει σε ένα PIP θα πρέπει να σκεφτείτε αμέσως την αποχώρησή σας από την εταιρεία σας. Η σκιά ενός PIP θα είναι πάντα ένα βάρος για την επιτυχία σας εάν μείνετε στην ίδια εταιρεία.

Σπάνια ένα PIP είναι ένα σχέδιο που τελικά θα σας βοηθήσει να ανακάμψετε και να βελτιώσετε την απόδοση της εργασίας σας, υπογραμμίζει ο Williams. Αυτά τα σχέδια είναι στην πραγματικότητα ένα σύνολο μετρήσεων που πρέπει να πληροίτε σε μια δεδομένη χρονική περίοδο. Η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων δεν πληρούν αυτές τις μετρήσεις. Αν και μερικές φορές βελτιώνονται οριακά, τα ζητήματα που προκάλεσαν το χάσμα απόδοσης παραμένουν, όπως και η απόκλιση από τα αποτελέσματα της εταιρείας.

Σπάνια ένα PIP είναι ένα σχέδιο που θα σας βοηθήσει να ανακάμψετε και να βελτιώσετε την απόδοση της εργασίας σας, γράφει η Williams. Είναι καλύτερο να φύγετε και να ξεκινήσετε με καθαρό πλάνο κάπου αλλού, ένα νέο ξεκίνημα και ένα πιο θετικό αποτέλεσμα. Βρείτε νέες θέσεις όπου αισθάνεστε σίγουροι ότι μπορείτε να αποδώσετε και κάντε αίτηση για αυτές. Κοιτάχτε το μέλλον και αφήστε το παρελθόν του PIP πίσω σας.