Η Beyoncé και η Taylor Swift έχουν αποδείξει την ικανότητά τους να αυξάνουν τις πωλήσεις εισιτηρίων, εμπορευμάτων και ξενοδοχείων αυτό το καλοκαίρι με τις περιοδείες τους Renaissance και Eras. Η πρώτη θα μπορούσε να δημιουργήσει εκτιμώμενο οικονομικό αντίκτυπο 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η δεύτερη 5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών QuestionPro.

Τώρα, οι καλλιτέχνες πρόκειται να αποδείξουν τη δύναμή τους στη μεγάλη οθόνη. Τον Αύγουστο, η Swift ανακοίνωσε ότι μια ταινία για τη συναυλία του The Eras Tour θα κυκλοφορήσει στις 13 Οκτωβρίου. Η προπώληση της ταινίας κατέρριψε κάθε ρεκόρ, πουλώντας εισιτήρια αξίας 26 εκατομμυρίων δολαρίων τις πρώτες 24 ώρες. Μετά από πολλές εικασίες, το βράδυ της Κυριακής η Beyoncé ανακοίνωσε τη δική της ταινία. Η ταινία της περιοδείας Renaissance θα κάνει πρεμιέρα την 1η Δεκεμβρίου.

Είναι κάτι που μόνο οι μεγαλύτεροι των μεγάλων τραγουδιστών μπορούν να κάνουν – και γι’ αυτό είναι τόσο εντυπωσιακό. «Δεν μπορεί κάθε μουσικός σταρ να το καταφέρει αυτό», δήλωσε στο businessinsider.com ο Paul Dergarabedian, ανώτερος αναλυτής μέσων ενημέρωσης. «Η Taylor Swift έκανε την αρχή. Αν υπάρχει κάποιος που έχει θαυμαστές σε όλο τον κόσμο σε αυτή την τάξη μεγέθους, αυτή είναι η Beyoncé».

Η Swift και η Beyoncé έχουν σίγουρα εδραιωθεί ως κυρίαρχες στον τομέα τους. Στο παρελθόν, τόσο η Swift όσο και η Beyoncé έχουν πουλήσει ταινίες συναυλιών στο Netflix. Το 2018, ο streamer πρόβαλε το «Reputation» της Swift και φέρεται να πλήρωσε 20 εκατομμύρια δολάρια για το «Homecoming» της Beyoncé το 2019.

Αν και είναι άγνωστο αν ο streamer θα εξακολουθήσει να πληρώνει τόσα χρήματα για συναυλίες, καθώς το Netflix έχει περιορίσει τις δαπάνες του για περιεχόμενο, οι ποπ σταρ θα βγάλουν πολύ περισσότερα χρήματα αυτή τη φορά. «Είναι μια μοναδική στιγμή και πρόκειται για μοναδικούς καλλιτέχνες που αναγνωρίζουν τη δύναμη του κινηματογράφου για να δημιουργήσουν ‘’σούσουρο’’ και έσοδα», δήλωσε ο Dergarabedian.

Ο Μάθιου Μπελόνι του Puck ανέφερε πως η Swift χρηματοδοτεί η ίδια την παραγωγή του «Taylor Swift: The Eras Tour» και θα το βγάλει απευθείας στις αίθουσες, χωρίς να υπάρχει μεσάζων στούντιο που να τρώει το κόστος παραγωγής και διανομής. Με 273 εκατομμύρια followers στο Instagram, δεν χρειάζεται ιδιαίτερο μάρκετινγκ. «Η ίδια είναι το νούμερο ένα εργαλείο μάρκετινγκ που έχουν», δήλωσε στο Insider ο Shawn Robbins, επικεφαλής αναλυτής του Box Office Pro.

Οι κινηματογράφοι θα λαμβάνουν το 43% των ακαθάριστων εσόδων από τα εισιτήρια, ενώ το 57% θα πηγαίνει στην οικογένεια των Swifts και στην εταιρεία AMC, η οποία θα λειτουργεί ως διανομέας, ανέφερε ο Belloni.

Σύμφωνα με το Box Office Pro, με την πιθανότητα να βγάλει 100 εκατομμύρια δολάρια το Σαββατοκύριακο της πρεμιέρας, αυτό σημαίνει πως οι Swifts και η AMC θα μοιραστούν 57 εκατομμύρια δολάρια. Ακόμα και αν τα μοιραστούν στη μέση – πράγμα εξαιρετικά απίθανο – η Swift θα πάει σπίτι της με σχεδόν 30 εκατομμύρια δολάρια από ένα μόνο Σαββατοκύριακο. Αφού πληρωθεί ο σκηνοθέτης Sam Wrench και τα τυχόν έξοδα παραγωγής – ο Belloni ανέφερε ότι αυτά θα ανέλθουν σε 10 έως 20 εκατομμύρια δολάρια – το κέρδος είναι σχεδόν εγγυημένο.

Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας της Beyoncé δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές, αλλά είναι σίγουρο ότι διαπραγματεύτηκε μια παρόμοια συμφωνία με αυτή της Swift, καθώς πρόκειται επίσης για συνεργασία με το AMC.

Περισσότερα χρήματα θα έρθουν στην Beyoncé και τη Swift στη συνέχεια, όταν θα προσφέρουν τις ταινίες τους σε πλατφόρμες και θα τις πουλήσουν σε streamers. Αυτά τα χρήματα θα πάνε πιθανότατα απευθείας στις τσέπες τους. «Αυτές οι ταινίες μεταφέρονται θαυμάσια στη μικρή οθόνη, αφού έχουν κάνει τις κινηματογραφικές τους προβολές. Είναι σπουδαίο για τις κινηματογραφικές αίθουσες – είναι σπουδαίο για τον καλλιτέχνη», δήλωσε ο Dergarabedian, προσθέτοντας ότι αυτές οι ταινίες ωθούν επίσης και τα downloads.

Τι κάνει τις ταινίες Eras and Renaissance τόσο μοναδικές

Τα στοιχήματα δείχνουν ότι η Swift και η Beyoncé μπορούν να σπάσουν τα ρεκόρ των προηγούμενων συναυλιών που έγιναν ταινίες. «Δεν είναι οι πρώτες ταινίες συναυλιών που κυκλοφορούν στους κινηματογράφους, αλλά ο τρόπος με τον οποίο τις κυκλοφορούν και το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι αυτό που είναι πρωτοποριακό», δήλωσε ο Robbins.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι και οι δύο ταινίες θα φέρουν κέρδη. Πολλοί θαυμαστές αναγκάστηκαν να παραλείψουν τις συναυλίες λόγω των ουρανοκατέβατων τιμών ή της απλής έλλειψης εισιτηρίων. «Όλοι γνωρίζουν ότι οι θαυμαστές της Swift θα εμφανιστούν. Ίσως θελήσουν να δουν την ταινία και οι άνθρωποι που δεν είναι θαυμαστές της».