Το Peugeot 9X8 – το πιο πρόσφατο δημιούργημα της μάρκας για συμμετοχή στο πρωτάθλημα αντοχής – είναι ο άμεσος διάδοχος του 905, του νικητή στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans το 1992 και 1993, και του 908, που κέρδισε το French classic το 2009. Το νέο πρωτότυπο είναι ο συνεχιστής της επιτυχημένης εμπλοκής της μάρκας στις κορυφαίες παγκοσμίως διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπου έχει διακριθεί χάρη στα ανταγωνιστικά της αυτοκίνητα με την άμεσα αναγνωρίσιμη εταιρική τους ταυτότητα.

Το Peugeot 9X8 είναι ένα project της μάρκας που ενσαρκώνει το όραμα της «Neo-Performance» και βασίζεται στο στιλ, την αποδοτικότητα και την τεχνογνωσία, σε βαθμό που αυτά τα στοιχεία να μπορούν να μεταφερθούν στα καθημερινά αυτοκίνητα. Η συνεργασία των τμημάτων Design και των μηχανολόγων της του αγωνιστικού τμήματος της μάρκας,κάνει την αποφασιστική διαφορά σε ότι αφορά την εξερεύνηση νέων αεροδυναμικών λύσεων και στιλιστικών επιλογών, με στόχο τη δημιουργία μιας εντελώς πρωτότυπης σειράς προϊόντων.

Οι γραμμές και τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του 9X8 είναι αποτέλεσμα λεπτομερούς εξέλιξης που πραγματοποιήθηκε από τους μηχανικούς υπό την επίβλεψη του Τεχνικού Διευθυντή της Peugeot Sport και του τμήματος design. Η προσέγγισή τους οδηγήθηκε από τους κανονισμούς της FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) και την ACO (Automobile Club de l’Ouest) για τη νέα κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH), η οποία διαδέχεται την προηγούμενη κατηγορία πρωτοτύπων LMP1.

Η μεγαλύτερη ευελιξία που αφήνουν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, σε ότι αφορά την αεροδυναμική, επιτρέπει νέες ριζοσπαστικές προσεγγίσεις και ευνοεί τη δημιουργία πιο καινοτόμων αυτοκινήτων, αφήνοντας το περιθώριο για ακόμα μεγαλύτερη συμβολή των σχεδιαστικών τμημάτων. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Peugeot εκμεταλλεύτηκαν αποτελεσματικά αυτήν την ευκαιρία για να εφεύρουν νέες δημιουργικές διαδικασίες, ξεφεύγοντας από τα στερεότυπα, και δημιούργησαν ένα εντελώς νέο είδος Hypercar.

Το όνομα

Το όνομα του νέου Hypercar της Peugeot, είναι 9X8. Το “9” είναι η συνέχεια της σειράς που χρησιμοποίησε η μάρκα στα τελευταία αγωνιστικά αυτοκίνητα που έλαβαν μέρος στα πρωταθλήματα αντοχής, δηλαδή το 905 (το οποίο αγωνίστηκε από το 1990 έως το 1993) και το 908 (από το 2007 έως 2011), όπου και τα δύο έγιναν σύμβολα της μάρκας.

Το «Χ» συμβολίζει την τεχνολογία κίνησης και στους 4 τροχούς που διαθέτει το Hypercar και το Υβριδικό σύστημα κίνησης που ενσωματώνει τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της μάρκας, ακόμα και στον κόσμο των αγώνων αυτοκινήτου.

Τέλος, το «8» είναι το πρόθεμα που χρησιμοποιείται σε όλα τα ονόματα των σημερινών μοντέλων της μάρκας, από το 208 και 2008, μέχρι το 308, 3008, 5008 και φυσικά, το 508 που πρόσφατα υπέστη τις περιποιήσεις των μηχανικών και των σχεδιαστών που έφτιαξαν το Hypercar, και έγινε το πρώτο σπορ μοντέλο της μάρκας με την επιγραφή Peugeot Sport Engineered.

Δύο 9X8 θα λάβουν μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αντοχής της FIA για το 2022.

Η φωτιστική υπογραφή τόσο των εμπρός όσο και των πίσω φωτιστικών σωμάτων του 9X8, που έχει τη μορφή των τριών ονύχων, αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της Peugeot, ενώ το νέο σήμα με το κεφάλι του λέοντα με τον οπίσθιο φωτισμό, βρίσκεται στο εμπρός και τα πλαϊνά μέρη του αυτοκινήτου.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης από τους σχεδιαστές και στο εσωτερικό του 9X8. «Υιοθετήσαμε μια διαφορετική προσέγγιση στο cockpit που, μέχρι σήμερα, είχε την τάση να είναι ένας καθαρά λειτουργικός και διακριτικός χώρος εργασίας του πιλότου, χωρίς καμία ταυτότητα της μάρκας», υπογραμμίζει ο Matthias Hossann. «Ο συνδυασμός των χρωμάτων και της εσωτερικής αισθητικής στο i-Cockpit, έχουν δώσει στο cockpit του 9X8 μια ξεχωριστή αίσθηση, γεγονός που το καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο».

Εξωτερικά, οι μεγάλοι τροχοί συμβάλλουν στην ισορροπία των γραμμών των ακάλυπτων πλευρών του αυτοκινήτου, οι αεραγωγοί αποκαλύπτουν το πάνω μέρος των ελαστικών και οι τέλεια ενσωματωμένοι καθρέφτες, δημιουργούν την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο κινείται με σχεδόν μηδενική αεροδυναμική αντίσταση.

Οι μικρές λεπτομέρειες στο σχεδιασμό του 9X8 περιλαμβάνουν την φωτιστική υπογραφή των «ονύχων» της μάρκας, ενώ τα ίδια τα φώτα πλαισιώνουν έναν μεγάλο διαχύτη πάνω από τον οποίο υπάρχει η φράση «Δεν έχουμε ανάγκη μίας πίσω αεροτομής (πτέρυγας)».

Οι πίσω αεροτομές (κοινώς… «φτερούγες»), εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στις 24 ώρες του Le Mans, στο Chaparral 2F που έλαβε μέρος στον αγώνα το 1967, οπότε είναι η πρώτη φορά που η χρήση τους αμφισβητήθηκε μετά από περισσότερο από μισό αιώνα. Το πρωτοποριακό πίσω μέρος του 9X8 προέρχεται από έρευνα που διεξήγαγε η ομάδα μηχανικών του αγωνιστικού τμήματος της εταιρίας.Οι κανονισμοί ορίζουν ότι, επιτρέπεται μόνο ένα ρυθμιζόμενο αεροδυναμικό βοήθημα, χωρίς να προσδιορίζεται η πίσω αεροτομή. Τα υπολογιστικά μοντέλα και οι προσομοιώσεις αποκάλυψαν ότι, η υψηλή απόδοση μπορούσε να επιτευχθεί ακόμα και χωρίς την πίσω αεροτομή.

Η κατάργηση της πίσω αεροτομής μας έδωσε την ελευθερία να σχεδιαστεί ένα κοντό αμάξωμα που κανείς δεν έχει δει εδώ και δεκαετίες. Οι σχεδιαστές εκμεταλλεύθηκαν στο μέγιστο δυνατό βαθμό την ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα αποτέλεσμα που συνδυάζει αρμονικά το δυναμισμό, με τις ρευστές επιφάνειες ειδικά στα τμήματα μεταξύ των φτερών των τροχών.

Υπέρ-οικονομικό Υβριδικό σύστημα κίνησης

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ο τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου bi-turbo V6, με περιεχόμενη γωνία 900, κινητήρας των 2.6λίτρων, απόδοσης 680 ίππων, «γράφει» χιλιόμετρα δοκιμών στον πάγκο, από τον Απρίλιο. Εν τω μεταξύ, η εμπρός τοποθετημένη μονάδα του ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας των 200kW, το 7τάχυτο σειριακό κιβώτιο και η μπαταρία, βρίσκονται στη διαδικασία συναρμολόγησης σύμφωνα με το πρόγραμμα πιστοποίησης των δοκιμών στον πάγκο.

Παράλληλα, η πανίσχυρη, τεχνολογικά εξελιγμένη, υψηλής τάσεως (900 Volt), υψηλής χωρητικότητας, μπαταρία εξελίσσεται από την Peugeot Sport και τη Saft, θυγατρική της Total Energies.

To 9X8 Hypercar στοχεύει κυρίως τη νίκη στο θρυλικό αγώνα «24 ώρες του Le Mans», ένα δύσκολο αγώνα 5.400 χιλιόμετρα που καλύπτουν τα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του, οπότε η αποδοτικότητα και η αξιοπιστία είναι και οι δύο παράγοντες ζωτικής σημασίας.

Peugeot 9X8: Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία : Le Mans Hypercar (LMH)
  • Μήκος: 5,000χλστ.
  • Πλάτος: 2,080χλστ.
  • Ύψος: 1,180χλστ.
  • Μεταξόνιο: 3,045χλστ.
  • Κινητήρας: Peugeot Hybrid4 680 ίππων (με σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς)
  • Πίσω κινητήρας: 680 ίππων, 2.6λ.,twin-turbo, V6 με περιεχόμενη γωνία 900, βενζινοκινητήρας εσωτερικής καύσεως + σειριακό κιβώτιο 7 ταχυτήτων
  • Εμπρός κινητήρας : ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια ισχύος 272 ίππων + μειωτήρας μίας σχέσης
  • Μπαταρία: Υψηλής τάσεως 900-volt,μπαταρία σχεδιασμένη από την Peugeot Sport, από κοινού με την Total Energies/Saft
  • Καύσιμο και λιπαντικά: Total Energies

Νίκος Τσάδαρης