Τα ελαστικά μπορούν πλέον να φορτίζουν τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Νέα προοπτική στη διαδικασία


AUTO
14:35
18/10/2019
Τα ελαστικά μπορούν πλέον να φορτίζουν τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
3
loading

Τα ελαστικά, πλέον, μπορούν να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια και να φορτίζουν τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δίνοντας λύση στο πρόβλημα της φόρτισής τους, αλλά και της αυτονομίας που σήμερα κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.

Αυτό σημειώνει το αποτέλεσμα μίας έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Sumitomo Rubber σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Kansai, όπου ουσιαστικά οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν ότι έχουν αναπτύξει μία τεχνολογία, η οποία μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια από την περιστροφή ενός ελαστικού, αρκεί μέσα σε αυτό να εγκατασταθεί μία συσκευή παραγωγής ενέργειας που θα μετατρέπει τον στατικό ηλεκτρισμό σε καθαρή ενέργεια.

Αυτή η νέα συσκευή εκμεταλλεύεται έναν τύπο στατικού ηλεκτρισμού που ονομάζεται «φόρτιση τριβής» και δημιουργείται με την κίνηση του ελαστικού κάθε φορά που αυτό παραμορφώνεται κατά τη διάρκεια της πρόσφυσής του με την άσφαλτο.

Στην πράξη, το αποτέλεσμα ικανοποίησε τις δύο πλευρές που μετέχουν στην έρευνα. Μάλιστα ανέφεραν ότι η τελειοποίηση της έρευνας θα δώσει νέα προοπτική στη διαδικασία φόρτισης των αυτοκινήτων, αλλά και της αυτονομίας τους, αφού σήμερα αυτή δεν ξεπερνάει τα 250 πραγματικά χιλιόμετρα. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα αποτελέσουν και βασικό στοιχείο εκμετάλλευσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που τα τελευταία χρόνια αναζητούν τρόπους να εξελίξουν την ηλεκτροκίνηση.

Το σίγουρο είναι ότι τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα οδηγήσουν σε νέες πρακτικές, με την αντίστοιχη ανάπτυξη των ελαστικών και των ειδικών συσκευών που υπάρχουν μέσα σε αυτά. Υπάρχει η σκέψη να χρησιμοποιηθούν ειδικοί αισθητήρες που θα παρακολουθούν την πίεση των ελαστικών και θα την κρατούν σταθερή ώστε να υπάρχουν οι ιδανικές συνθήκες για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Το ερευνητικό πρόγραμμα επιλέχθηκε από την Ιαπωνική Υπηρεσία Επιστήμης και Τεχνολογίας (Εθνική Υπηρεσία Έρευνας και Ανάπτυξης), ώστε μέσα στα επόμενα χρόνια να τελειοποιηθεί και να εφαρμοστεί στην μαζική παραγωγή των «ειδικών» ελαστικών σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Η περισσότερη ενέγεια χάνεται από την αεροδυναμική αντίσταση. Είναι πολύ λίγη η ενέργεια που χάνεται λόγω της τριβής κύλισης, οπότε η ανάκτηση ενός ποσοστού δεν θα προσφέρει κάτι ουσιαστικό. Θα ήταν βέβαια καλοδεχούμενο αν ήταν δωρεάν για τον καταναλωτή, αλλά υποπτεύομαι ότι θα κοστίζει πολύ ακριβά γι ατό που θα προσφέρει.

    1. avatar

      Δεν είναι ανάκτηση ενέργειας που χάνεται λόγω τριβής. Είναι μετατροπή στατικού ηλεκτρισμού που παράγεται από τις παραμορφωσεις του ελαστικού κατά την κίνηση του σε ηλεκτρισμό φορτησης των μπαταριών του αυτοκινήτου.

      1. avatar Giorgis

        Η τριβή κύλισης δεν προέρχεται από την παραμόρφωση των ελαστικών εξαιτίας της φύσης τους αλλά και της φύσης του οδοστρώματος? Ένα τρένο πάνω σε ράγες έχει πολύ μικρότερη τριβή κύλισης. Υποθέτω λοιπόν ότι είναι ισοδύναμες. Αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς και να μη ρισκάρουμε με υποθέσεις χωρίς απόδειξη, έχεις δίκιο. Η ενέργεια πιθανόν να είναι ακόμη μικρότερη. Το ερώτημα όμως παραμένει. Πόση είναι αυτή η ενέργεια που μπορεί να παραχθεί και πόσο κοστίζει η "συλλογή" της?

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει