«Η Paramount Pictures κάποτε ήταν ένα “βουνό”. Τώρα είναι ένα μικρό λοφάκι». Έτσι χαρακτήρισε την κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει τα άλλοτε κραταιά στούντιο παραγωγής του Χόλιγουντ, ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας, Τζιμ Γιαννόπουλος που έβαλε στόχο να τα αναστήσει.

Έναν δύσκολο στόχο ωστόσο μετά τις σχεδόν δύο δεκαετίες κακοδιαχείρισης και (ουσιαστικής) κατάρρευσης αλλά και την επέλαση της ιντερνετικής λαίλαπας.

Το πλήγμα για τα παγκόσμια κινηματογραφικά δεδομένα, και σε επίπεδο περιεχομένου αλλά και σε επιχειρηματικό επίπεδο, μετά την αποτυχία της Paramount, ήταν σφοδρότατο. Ποιος δεν έχει δει άλλωστε δεκάδες ταινίες με την χαρακτηριστική εκκίνηση και το χιονισμένο πυραμιδοειδές βουνό Paramount με το στεφάνι από αστέρια.

Η εταιρεία είναι η δεύτερη παλαιότερη εν ενεργεία στο χώρο, στις Ηνωμένες Πολιτείες και το 5ο εν ζωή στον κόσμο στούντιο παραγωγής ταινιών. Μάλιστα το χαρακτηριστικότατο λογότυπο της Paramount Pictures είναι το μακροβιότερο σήμα εταιρείας στο Χόλιγουντ.

Βλέποντας μόνο αυτά τα δύο βασικά στατιστικά (από τα πολλά που υπάρχουν στον κατάλογο της εταιρείας) μπορεί να καταλάβει κάποιος το μέγεθος του πλήγματος για την παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία.

Η άνοδος και η πτώση

Μεταξύ των πάρα πολλών τίτλων που σίγουρα έχουμε παρακολουθήσει, ξεχωρίζουν τα «The Italian Job», «The Godfather», «Star Trek», «Indiana Jones», «Mission: Impossible», «Grease», «Transformers», «Tomb Raider», καθώς και οι πρώτες έξι από τις επτά ταινίες του φανταστικού κόσμου της Marvel.

Οι δουλειές που αναλάμβανε η Paramount γίνονταν άμεσα εισπρακτικές επιτυχίες αν σκεφτεί κανείς ότι υπάρχει από το 1912. Μέχρι και το 1994 τα στούντιο παραγωγής γνώριζαν μία θεαματική επιτυχία. Το γεγονός ότι η εταιρεία είχε περάσει κάποια χρόνια πριν στην Viacom ωστόσο δεν είχε το αποτέλεσμα που επιθυμούσαν άπαντες.

Η τελευταία πρωτιά σε box office ήταν ο «Τιτανικός» το 1997. Από εκεί και πέρα μία σειρά από κακές αποφάσεις και λάθος επιχειρηματικές κινήσεις οδήγησαν στην απαξίωση. Η Viacom διασπάστηκε σε δύο εταιρείες. Η μία κράτησε το όνομα Viacom και η άλλη ήταν η CBS Corporation. Από το 2006 η Viacom κράτησε την Paramount Pictures ενώ η CBS κατέχει την «Paramount Television Group».

Μέσα σε μία χαοτική διαδικασία διάσπασης εταιρειών με διαφορετικό αντικείμενο εργασιών σε μικρότερες εταιρείες που κατείχαν ένα ποσοστό της Paramount η διετία 2005-2006 βρήκε την εταιρεία σε πτώση. Πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων και αγορές οι οποίες δεν αποδείχτηκαν συμφέρουσες οδήγησαν στην ανυποληψία. Μαζί φυσικά με τον σημαντικό παράγοντα της επέλασης του ίντερνετ και πώς αυτός επηρέασε τη βιομηχανία του θεάματος.

Από το 2017 η εταιρεία που μεγαλούργησε στο Χόλιγουντ φαίνεται να αφήνει πίσω της τις μέρες των φτηνών τηλεοπτικών παραγωγών αμφιβόλου ποιότητας και προσπαθεί να ξαναμπεί στο χάρτη της κινηματογραφικής ελίτ.

Η εταιρεία υπέστη απώλειες ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διετία 2016-2018, χρονικό διάστημα στο οποίο για ένα μέρος του ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας Τζιμ Γιαννόπουλος ήταν επικεφαλής. Με πλάνο να ξαναπατήσει η εταιρεία στιβαρά στα πόδια της.

Σε μια περίοδο φυσικά προσαρμογής του στη νέα πραγματικότητα που ήθελε την «Viacom» να μετακομίζει τον τηλεοπτικό τομέα της «Paramount» στο «CBS», στερώντας έτσι μια σημαντική πηγή χρηματοδότησης.

O βετεράνος επιχειρηματίας της κινηματογραφικής βιομηχανίας

Ο γεννημένος στο Μπρούκλιν Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας, Τζιμ Γιαννόπουλος εδώ και δύο περίπου χρόνια επιχειρεί να «αναστήσει» την Paramount, η οποία παλεύει για την επιβίωσή της.

Σε μία μεγάλη του συνέντευξη στους New York Times ανέφερε ότι γνώριζε πως αποτελεί πρόκληση η ανάληψη της προεδρίας σε αυτό το χρονικό σημείο.

«Γνώριζα πως αποτελεί πρόκληση», ανέφερε πριν λίγες εβδομάδες στην «New York Times» ο βετεράνος κινηματογραφικός παραγωγός, ο οποίος ανέλαβε πρόεδρος της Paramount το 2017.

Ο «Χρυσοχέρης του Χόλιγουντ» όπως τον αποκαλούν πολλοί, έχει τριακονταετή πείρα σε όλα τα οπτικοακουστικά μέσα ενώ τα τελευταία χρόνια θεωρείται από τα κορυφαία στελέχη στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας, στον τομέα των μέσων και των νέων τεχνολογιών.

Διετέλεσε Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της σπουδαίας «Fox Filmed Εntertainment» μέχρι το 2016. Επέβλεπε όλες τις κινηματογραφικές ταινίες και την τηλεοπτική παραγωγή των στούντιο Fox καθώς επίσης την εμπορία και παγκόσμια διανομή της ευρείας σε ποικιλία παραγωγής της εταιρείας.

Η καριέρα του βετεράνου πλέον επιχειρηματία στην κινηματογραφική βιομηχανία ξεκίνησε στην Paramount και την Lorimar και στη συνέχεια εργάστηκε στο Τμήμα Διανομών της Fox Filmed Entertainment.

Από το 2000 έως το 2012 προέδρευε μαζί με τον Tom Rothman, ενώ μετά το 2012 παρέμεινε μόνο ο Τζιμ στην προεδρία της εταιρείας, γεγονός που σημαίνει πως είναι στη δικαιοδοσία του οι: 20th Century Fox, Fox Searchlight, Fox 2000, Fox Animation/Blue Sky Studios, Fox International Productions και Fox Home Entertainment.

Το όραμα του Τζιμ Γιαννόπουλος για την Paramount

Η Viacom Inc. ανακοίνωσε ότι ο Τζιμ Γιαννόπουλος αναλαμβάνει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Paramount Pictures από τις 3 Απριλίου 2017. Ο Γιαννόπουλος αναφέρεται απευθείας στον Bob Bakish, τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Viacom.

Στο ρόλο του ως Πρόεδρος και CEO της Paramount, ο Γιαννόπουλος θα διαχειρίζεται τη λειτουργία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης του στούντιο σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής, εμπορίας, διανομής και όλες τις άλλες πτυχές.

Επίσης στους ώμους του θα πέσει και ο καθορισμός μιας νέας στρατηγικής για την εταιρεία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης νέου περιεχομένου, ενισχύοντάς την με την επέκταση της παγκόσμιας παρουσίας του στούντιο.

Τα αστέρια του Χόλιγουντ απέφευγαν να εμφανίζονται στη μικρή οθόνη. Η πτώση γενικά στις πολυδάπανες παραγωγές και η πτώση των εισιτηρίων έχουν αναγκάσει τεράστια ονόματα του παγκόσμιου κινηματογράφου να αλλάξουν τακτική και να στραφούν στη μικρή οθόνη.

Όπως ανέφερε Εθνικός Κήρυκας, αυτός ίσως να είναι και ο δρόμος που θα ακολουθήσει ο Γιαννόπουλος στην προσπάθεια που καταβάλλει να σώσει την Paramount.

Ο Τζιμ Γιαννόπουλος ευελπιστεί να χρησιμοποιήσει πρωτότυπες τηλεοπτικές σειρές, όπως οι «Jack Ryan» και «Alienist», σε υπηρεσίες streaming όπως της «Amazon» και της «TNT», ώστε να εξασφαλίσει τα απαραίτητα κεφάλαια για τη χρηματοδότηση μεγάλων κινηματογραφικών παραγωγών.

Φυσικά έχει να αντιμετωπίσει το Netflix που έχει μπει εξαιρετικά δυνατά στην τηλεοπτική ψυχαγωγία μαζί με το Hulu και τα δύο στοιχήματα της τηλεόρασης της Apple και του Facebook που αναμένεται να μπει στο παιχνίδι.

Ο Γιαννόπουλος ξέρει ότι για να πετύχει σε αυτή τη νέα εποχή του ίντερνετ, του streaming και των social media χρειάζεται τηλεοπτικές παραγωγές που θα φέρουν πίσω τα απαραίτητα χρήματα για τις μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές που θέλει διακαώς η Paramount.

Πάνω από 495 προγράμματα πρωτότυπου σεναρίου προβλήθηκαν το 2018, τη στιγμή που το 2012 ήταν μόλις 288 και αυτό ήταν αποτέλεσμα νέων αγοραστών όπως το Netflix και το Hulu, οδηγώντας τον Γιαννόπουλο και την σημαντική συνεργάτιδά του, την Νικόλ Κλέμενς, να αναδομήσουν τις τηλεοπτικές λειτουργίες της εταιρείας, ευελπιστώντας πως θα αποδώσουν το απαραίτητο κεφάλαιο για την χρηματοδότηση ταινιών που θα μπορούσαν να προβληθούν σε μεγάλο κοινό, όπως αυτό της Κίνας ή της Ινδίας.

Στα άμεσα μελλοντικά πλάνα του υπάρχει η παραγωγή 20 σειρών μέχρι το τέλος του 2019 που θα αποφέρουν τα διπλά από τα περσινά έσοδα των 400 εκατομμυρίων.

Ο Ελληνοαμερικανός βετεράνος επιχειρηματίας έχει στελεχώσει την ομάδα του με έμπειρους συνεργάτες «Όλοι οι άνθρωποι που έφερε σε θέσεις-κλειδιά είναι πετυχημένα και έμπειρα στελέχη», τόνισε ο ίδιος. «Δεν θα ακούσεις κανέναν να ωρύεται. Κανένας τους δεν είναι υπερβολικός. Είναι όλοι ώριμοι», πρόσθεσε ο Γιαννόπουλος ευελπιστώντας ότι θα φέρει τον απαιτούμενο αέρα ανανέωσης στον χτυπημένο «γίγαντα».