Σε ένα μεγάλο βήμα αναφορικά με την ανάλυση και την επεξεργασία δεδομένων, με τη δημιουργία ενός εξελιγμένου chatbot ρομπότ, ικανό να συνομιλεί, προχώρησε η εταιρεία Baresquare, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και η οποία συνεργάζεται με την Euroleague.

Η ιδέα που ήρθε σε ένα τάπας – μπαρ και σχεδιάστηκε σε χαρτοπετσέτα του καταστήματος, έφτασε μέχρι το Final 4 της κορυφαίας διοργάνωσης μπάσκετ στην Ευρώπη. Αυτή μετατράπηκε στον Dr Hoops, έναν χαρακτήρα τεχνητής νοημοσύνης, που απαντούσε στο messenger της Euroleague, σε ιδιαίτερες σύνθετες ερωτήσεις, κάνοντας και ολοκληρωμένο διάλογο.

«Το δικό μας chatbot εμφανίστηκε μόλις έναν χρόνο μετά την πρώτη εμφάνιση chatbot σε αθλητική διοργάνωση και συγκεκριμένα στο ΝΒΑ που έγινε το 2016. “Βγήκαμε” επίσημα, λοιπόν, στο περασμένο Final 4 της Εuroleague, στην Κωνσταντινούπολη», ανέφερε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Γιώργος Γρηγοριάδης.

Οι δηλώσεις πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την παρουσίαση του chatbot στην ημερίδα που διοργάνωσε σήμερα το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), στο πλαίσιο του 4ου Διεθνούς Συνεδρίου στην Επιστήμη του Διαδικτύου.

Σύμφωνα με τον Γρηγοριάδη, το chatbot της εταιρείας του είχε περισσότερο… βάθος, μπορούσε δηλαδή να απαντήσει σε πιο σύνθετες ερωτήσεις και να κάνει διάλογο. «Για παράδειγμα, όταν ο χρήστης ρωτούσε “πότε παίζει η τάδε ομάδα” και απαντούσε και στη συνέχεια ο χρήστης ξαναρωτούσε για την ώρα του παιχνιδιού ή κάτι άλλο σχετικό, το chatbot “κρατούσε” το περιεχόμενο της συζήτησης και μπορούσε να κάνει διάλογο», εξήγησε.

«Παράλληλα, μπορούσε να κάνει σύνθετους υπολογισμούς και να απαντήσει μετά σε μια ερώτηση που αφορούσε, ας πούμε, τον αριθμό των ριμπάουντ που έκανε ένας παίκτης», συμπλήρωσε ο ιδιοκτήτης της Baresquare.

Ο Dr Hoops, που αναπτύχθηκε γραφιστικά από τη Euroleague και βασίστηκε στην τεχνολογία και το λογισμικό της ελληνικής εταιρείας, φαίνεται ότι κέρδισε με την αμεσότητά του τους χρήστες, αφού σύμφωνα με τον κ. Γρηγοριάδη, «όταν τους “ρωτούσε” αν θέλουν να τους κρατά σε επαφή με πράγματα που έχουν σχέση με την αναζήτησή τους στην κουβέντα που έκαναν, οι δύο στους τρεις απαντούσαν καταφατικά.

«Πρόκειται για ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό που δεν συναντάται εύκολα, ενώ υψηλό -ένας στους 3- είναι και το ποσοστό αυτών που κατά τη διάρκεια του chat, απαντούσαν σε ερωτήσεις για τα ενδιαφέροντά τους», δήλωσε καταληκτικά.