Είναι χρήσιμα σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά οι μοτοσυκλετιστές τα φοβούνται και τα απεχθάνονται. Εξαίρεση αποτελούν ίσως όσοι οδηγούν μοτοσυκλέτες motocross ή enduro. Τα σαμαράκια είναι πλέον απαραίτητο συστατικό των δρόμων στις πόλεις και ειδικά στην Ευρώπη είναι πανταχού παρόντα, καθώς θεωρούνται αποτελεσματικός τρόπος ελέγχου και περιορισμού της ταχύτητας των οχημάτων σε περιοχές χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου.

Στη Γαλλία τα συναντά κανείς όχι μόνον στις πόλεις αλλά σχεδόν σε κάθε χωριό. Παραμονεύουν όλη μέρα, να πιάσουν τον απρόσεκτο στον ύπνο, καταστρέφοντας αναρτήσεις, ποδιές, κάποιες φορές μεσοσπονδύλιους χόνδρους, κι άλλοτε ολόκληρες μοτοσυκλέτες, δείτε το συνημμένο βίντεο και θα αντιληφθείτε πόσο σκληρή τιμωρία περιμένει όποιον τα παραβλέπει.

Ένας ρηξικέλευθος δημοσιογράφος του γαλλικού περιοδικού Auto Plus αναρωτήθηκε το βασικό. Είναι νόμιμα όλα αυτά τα σαμαράκια; Αλλά αντί να περιμένει από άλλους, βγήκε στους δρόμους για να απαντήσει μόνος του στο δικό του ερώτημα. Με ένα δείκτη λέιζερ, ένα αλφάδι, χάρακες και κανόνες μέτρησε διεξοδικά τα σαμαράκια σε 23 κοινότητες της Γαλλίας. Προς μεγάλη του έκπληξη ανακάλυψε ότι το ένα τρίτο τους ήταν με τον έναν τρόπο ή τον άλλο, παράνομα!

Άλλα βρήκε πως ήταν πολύ ψηλά, άλλα είχαν πολύ απότομη γωνία πρόσβασης, άλλα δεν διέθεταν επαρκή ή κατάλληλη σήμανση, και άλλα απλά ήταν τοποθετημένα όχι σε δρόμους με όριο μόνον τα 30 χαω. Μάλιστα σε ένα χωριό υπήρχε σαμάρι σε δρόμο με όριο 70 χαω!

Ένα χωριό 2.800 κατοίκων είχε τοποθετημένα στους δρόμους του 50 σαμάρια! Απίστευτος αριθμός.

Τι μπορεί να κάνει κανείς για να αντιδράσει και να διορθώσει τα κακώς κείμενα; Μόνον να σύρει τα δημοτικά ή κοινοτικά συμβούλια στα δικαστήρια. Πράγμα που σημαίνει το ξόδεμα χρόνου και χρήματος. Είναι ένα έργο που δεν ενδείκνυται για τους ιδιώτες, γι’ αυτό χρειάζονται οι λέσχες ή τα ινστιτούτα καταναλωτών.