«Τα προηγούμενα χρόνια ξεκινήσαμε από ένα δίλημμα ανιστόρητο και διχαστικό. Μας έλεγαν ή αρχαία ή μετρό. Έλεγαν πως δεν μπορεί να τα έχει και τα δύο η Θεσσαλονίκη. ‘Η θα κάνουμε μετρό και θα πετάξουμε τα αρχαία ή θα κρατήσουμε τα αρχαία και δεν θα έχουμε μετρό. Καταλαβαίνω τη στεναχώρια κάποιων που έχασαν το στοίχημα ότι μπορούμε να κάνουμε μετρό και να αναδείξουμε τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Θεσσαλονίκης».

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του Γιάννης Μυλόπουλος μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM».

«Τα προηγούμενα χρόνια ξεκινήσαμε από ένα δίλημμα ανιστόρητο και διχαστικό. Μας έλεγαν ή αρχαία ή μετρό. Έλεγαν πως δεν μπορεί να τα έχει και τα δύο η Θεσσαλονίκη. ‘Η θα κάνουμε μετρό και θα πετάξουμε τα αρχαία ή θα κρατήσουμε τα αρχαία και δεν θα έχουμε μετρό. Καταλαβαίνω τη στεναχώρια κάποιων που έχασαν το στοίχημα ότι μπορούμε να κάνουμε μετρό και να αναδείξουμε τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Θεσσαλονίκης» θύμισε ο κ.Μυλόπουλος.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ έθεσε τρία ερωτήματα για τη μέχρι πρότινος πορεία του έργου:

«Είναι δυνατόν να έχουμε ένα έργο με εγκεκριμένη χρηματοδότηση 1,5 δισ. ευρώ και να μην αξιοποιούμε τα κονδύλια αυτά; Είναι δυνατόν στον δρόμο για την οικονομική ανάπτυξη, μια πόλη, όπως η Θεσσαλονίκη, με πληθυσμό πάνω από 1 εκατ. κατοίκους να μην έχει μέσο σταθερής τροχιάς; Είναι δυνατόν μια πόλη με τόσο ισχυρή ιστορία να μην αξιοποιεί αυτόν τον πολιτιστικό πλούτο;».

Ο κ.Μυλόπουλος μίλησε για πολύ καλή συνεργασία των πολιτικών μηχανικών με τους αρχαιολόγους και στάθηκε στα 300.000 ευρήματα που εντοπίστηκαν στις ανασκαφές του μετρό, εκ των οποίων κάποια κερδίζουν τις εντυπώσεις όπως είναι το ακέφαλο αγαλματίδιο της θεάς Αφροδίτης, το οποίο βρέθηκε στον σταθμό Αγίας Σοφίας.

«Συγκινήθηκα από την ομορφιά του αγάλματος. Μέσα στα 300.000 ευρήματα ξεχώρισα το μικρό αυτό αγαλματάκι. Κάποια ακόμη είναι εξίσου σημαντικά και όμορφα με το αγαλματίδιο της Αφροδίτης. Η Αφροδίτη πάντα σκανδάλιζε και σήμερα σκανδαλίζει κάποιους. Το μετρό από το 2020 θα αλλάξει τη ζωή όλων. Θα την αλλάξει για συγκοινωνιακούς και οικονομικούς λόγους, για περιβαλλοντικούς λόγους, καθώς θα μειωθεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας, ενώ η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει και πολιτιστικά» είπε χαρακτηριστικά.