Τα σημεία συμφωνίας με τους πρυτάνεις επισήμανε η υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία παρέστη και μίλησε στη Σύνοδο πρυτάνεων, που έγινε στο Ναύπλιο.

«Ο ευρύς διάλογος για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση», είπε η υπουργός, «έχει αναδείξει πολλά σημεία συμφωνίας μεταξύ του υπουργείου και της πανεπιστημιακής κοινότητας. Τα σημεία αυτά αφορούν στη βελτίωση των ακαδημαϊκών και διδακτικών διαδικασιών στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Αφορούν δηλαδή σε πτυχία με αξία. Αυτό είναι το κύριο ζητούμενο της ελληνικής κοινωνίας».

Οι πρυτάνεις μετέφεραν στην υπουργό, την αγωνία τους για την ελλιπή, όπως είπαν, χρηματοδότηση των ιδρυμάτων, η οποία έχει περικοπεί κατά 35%, ενώ τόνισαν ότι και ο τομέας της έρευνας κινδυνεύει, παρά το γεγονός ότι σε ολόκληρη τη χώρα, το 70% του ερευνητικού έργου εκπονείται από τα Πανεπιστήμια.

Στη συνεδρίαση συζητήθηκε και το θέμα του ασύλου, με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα με την κατάληψη της Νομικής από μετανάστες. Συμφωνήθηκε από όλους τους πρυτάνεις, η θεσμοθέτηση επιτροπής, στην οποία θα συμμετέχουν όλα τα Πανεπιστήμια και θα διαχειρίζεται κρίσεις σχετικές με το πανεπιστημιακό άσυλο.

Τα σημεία στα οποία υπάρχει μερική η ολική συμφωνία είναι δεκατρία και συγκεκριμένα αφορούν :

*Τη λειτουργία του Πανεπιστημίου με όρους διαφάνειας, λογοδοσίας, και αξιολόγησης (εσωτερικής και εξωτερικής). Θέσπιση θεσμικών αντίβαρων για έλεγχο και λογοδοσία

*Την ανάδειξη της αριστείας και της καινοτομίας

*Την ενεργό συμμετοχή στη διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας

*Τη θεσμοθέτηση περιφερειακών οργάνων για την εκπόνηση σχεδίου στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης της Ανώτατης Εκπαίδευσης

*Τα Πανεπιστήμια να έχουν την πλήρη ευθύνη για τις σπουδές (δομή, τίτλοι, οργάνωση, περιεχόμενο, κλπ) με βασική μονάδα τη Σχολή

*Την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών, τη δημιουργία περισσότερων διατμηματικών προγραμμάτων και την ίδρυση μεταπτυχιακών σχολών

*Την πλήρη εφαρμογή του συστήματος πιστωτικών μονάδων (ECTS)

*Τη χρήση δεικτών ποιότητας και αποτελεσματικότητας για ένα ποσοστό της χρηματοδότησης

*Την πλήρη οικονομική διαχείριση από τα ίδια τα ιδρύματα

*Τη θεσμοθέτηση δυνατότητας για την οικονομική αξιοποίηση των κληροδοτημάτων των ΑΕΙ

*Την εξειδίκευση λειτουργικών ιδιαιτεροτήτων μέσω των εσωτερικών κανονισμών

*Μεταβατική περίοδο μέχρι το 2013 για την πλήρη εφαρμογή.

Ειδικότερα η υπουργός , κλείνοντας την ομιλία της επισήμανε: «Σταθερή συνιστώσα όλων των έως τώρα προτάσεων του υπουργείου είναι η προσήλωση στο “πρώτα ο μαθητής”. Για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση, σήμερα λέμε “πρώτα ο φοιτητής”. Αυτό είναι ιδιαίτερης σημασίας καθώς είναι από τα βασικά αιτούμενα της κοινωνίας που απαιτεί άμεση και σημαντική βελτίωση της ποιότητας των σπουδών και της δυναμικής των πτυχίων, ώστε οι απόφοιτοι των ελληνικών Πανεπιστημίων να βγαίνουν προετοιμασμένοι για τις δύσκολες και ανταγωνιστικές συνθήκες που τους περιμένουν».