Διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και των θυγατρικών του προς το Δημόσιο, το οποίο αναλαμβάνει τα χρέη του Οργανισμού προς τρίτους, και 3.600 εργαζόμενους- από 6.050 σήμερα- προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο που αναμένεται εντός των ημερών να κατατεθεί στη Βουλή.

Έναντι των χρεών που αναλαμβάνει το Δημόσιο θα πάρει από τον ΟΣΕ το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του.

Οι εργαζόμενοι που θα παραμείνουν στις τρεις εταιρείες του νέου ΟΣΕ θα κληθούν πέντε μέρες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου να υπογράψουν νέες συλλογικές συμβάσεις από μηδενική βάση καθώς το νομοσχέδιο προβλέπει την κατάργηση όλων των κανονισμών προσωπικού και των πάσης φύσεως συλλογικών συμβάσεων.

Βάσει του σχεδίου, στη μητρική εταιρεία του ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ θα παραμείνουν συνολικά 2.800 εργαζόμενοι, ενώ προβλέπεται να απομακρυνθούν περίπου 1.600 εργαζόμενοι. Επίσης, στην εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα ιδιωτικοποιηθεί, θα παραμείνουν μόνο 800 εργαζόμενοι. Από τη συγκεκριμένη εταιρεία προβλέπεται να απομακρυνθούν συνολικά 738 εργαζόμενοι.

Οι περίπου 2.340 εργαζόμενοι του ΟΣΕ που έχουν κριθεί πλεονάζοντες, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα ενταχθούν σε ειδικό φορέα υποδοχής ο οποίος θα εξετάσει τη μετάταξή τους.

Η κυβέρνηση επιχειρεί να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» του ΟΣΕ, παραχωρώντας σε ιδιώτες τα κυριότερα φιλέτα του Οργανισμού, με «κράχτες» τη μεγάλη ακίνητη περιουσία του, τα προαστιακά σιδηροδρομικά δίκτυα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και τους μεγάλους κεντρικούς σταθμούς και τα εμπορευματικά κέντρα. Η αρχή θα γίνει με τον Σταθμό της Λάρισας, ενώ θα ακολουθήσουν αυτοί της Θεσσαλονίκης, της Αθήνας και του Πειραιά. Οι σταθμοί θα αποτελούν ξεχωριστές εταιρείες και θα φιλοξενούν μεγάλα εμπορικά κέντρα, στα πρότυπα των «villages». 

Το νομοσχέδιο προβλέπει την πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές- εμπορευματικές μεταφορές) με ταυτόχρονη εκχώρηση του μάνατζμεντ της εταιρείας. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πωληθεί καθαρή, απαλλαγμένη από χρέη και πλεονάζον προσωπικό, με σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον κυρίως σιδηροδρομικών εταιρειών από την Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία).

Επίσης, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, τερματίζεται η κοινωνική πολιτική του ΟΣΕ καθώς από 31.12.2010 καταργούνται τα μειωμένα εισιτήρια, οι ατέλειες, οι απαλλαγές και οι κάθε είδους υφιστάμενες τιμολογιακές υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σε ο,τι αφορά τα δρομολόγια τίθενται όλα υπό επανεξέταση με εξαίρεση τις γραμμές του άξονα Πατρών- Αθηνών- Θεσσαλονίκης- Ευζώνων.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ