Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος παραδόθηκε πλέον στο σύνολό του στην κυκλοφορία, καθώς η ΑΒΑΞ ολοκλήρωσε τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του έργου, στο τμήμα Μιντιλόγλι–Αλισσός. Με τη σύνδεση αυτού του σκέλους με τα 65 χλμ. που είχαν παραδοθεί από την 1η Αυγούστου, ο άξονας αποκτά από σήμερα τη λειτουργική του συνέχεια, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια και την προσβασιμότητα σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα.
Με ολόκληρο το μήκος των 277 χιλιομέτρων ανοιχτό, η Ολυμπία Οδός καθίσταται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, ενώ το νέο τμήμα Πάτρα–Πύργος φτάνει συνολικά τα 75 χιλιόμετρα.

Η παράδοση πραγματοποιήθηκε παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών –του υπουργού Χρίστου Δήμα, του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου και του γενικού γραμματέα Δημήτρη Αναγνώπουλου– καθώς και του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ Κωνσταντίνου Μιτζάλη και του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτη Παπανικόλα.
Με την ολοκλήρωση του έργου, επιτυγχάνεται ουσιαστική μείωση του χρόνου διαδρομής: 40 λεπτά για τη διαδρομή Πάτρα–Πύργος (50% μείωση) και 2 ώρες και 45 λεπτά για Αθήνα–Πύργος. Παράλληλα, η Πατρών–Πύργου γίνεται ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια, μέσω Αυτόματων Μηχανημάτων Πληρωμής.

Το πιο απαιτητικό σκέλος του έργου
Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα αποτέλεσαν το δυσκολότερο τμήμα του έργου, καθώς οι εργασίες έγιναν πάνω στην παλαιά χάραξη και με συνεχή κυκλοφορία, ενώ οι ακραίες καιρικές συνθήκες των τελευταίων μηνών –πυρκαγιές Αυγούστου και έντονες βροχοπτώσεις από τον Σεπτέμβριο– δυσχέραναν σημαντικά την πρόοδο των εργασιών. Παρ’ όλα αυτά, το έργο παραδόθηκε χωρίς καθυστέρηση.
Στο συγκεκριμένο κομμάτι εργάστηκαν συνολικά 500 άνθρωποι όλων των ειδικοτήτων, ενώ απαιτήθηκαν:
• 52 αλλαγές κυκλοφοριακών ρυθμίσεων
• 1 εκατ. κυβικά μέτρα χωματουργικών εργασιών
• 70.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος
• 7.500 τόνοι οπλισμού
• 28 χιλιόμετρα πασσάλων
• 25 χιλιόμετρα καλωδίων ηλεκτροφωτισμού και τηλεματικής
• 150 οχήματα μεταφοράς αδρανών υλικών

Σύνδεση με τον μεγάλο άξονα της Ολυμπίας Οδού
Με την ολοκλήρωση του Μιντιλόγλι–Αλισσός, ο δρόμος ενώνεται πλέον πλήρως με τον ενιαίο άξονα Αθήνα – Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Ο νέος αυτοκινητόδρομος διευκολύνει καθημερινές μετακινήσεις κατοίκων και επιχειρήσεων σε Κορινθία, Αχαΐα και Ηλεία, ενώ βελτιώνει σημαντικά την πρόσβαση προς Ζάκυνθο και Κεφαλονιά.
Η νέα υποδομή διαθέτει σύγχρονη χάραξη, πλήρη διαχωρισμό κατευθύνσεων και αναβαθμισμένα έργα υποδομής: γέφυρες, ανισόπεδους κόμβους, χώρους στάθμευσης και παράπλευρες οδούς. Σε εξέλιξη βρίσκονται επίσης συμπληρωματικές παρεμβάσεις, όπως έργα αντιπλημμυρικής προστασίας.
Πέρα από τη μείωση του χρόνου ταξιδιού, ο νέος αυτοκινητόδρομος συνιστά σημαντικό άλμα στην οδική ασφάλεια. Τα σύγχρονα πρότυπα κατασκευής, η ενισχυμένη επιτήρηση, η διαχείριση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και η 24/7 οδική βοήθεια από τις επιχειρησιακές ομάδες της Ολυμπίας Οδού εξασφαλίζουν ασφαλέστερες και ομαλότερες μετακινήσεις.

Νέα εποχή στην ψηφιακή εξυπηρέτηση οδηγών
Η Πατρών–Πύργου γίνεται ο πρώτος αυτοκινητόδρομος με 100% ηλεκτρονικά διόδια, ενώ προετοιμάζονται επιπλέον καινοτομίες, όπως η χιλιομετρική χρέωση, οι προηγμένες ψηφιακές υπηρεσίες και οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα στοιχεία κυκλοφορίας δείχνουν ήδη υψηλή αποδοχή: 829.000 διελεύσεις στους πρώτους τέσσερις μήνες λειτουργίας και 6.800 διελεύσεις ημερησίως κατά μέσο όρο, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της νέας υποδομής για τη Δυτική Ελλάδα.