Σύμφωνα με όλα τα δεδομένα, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors, η Volkswagen, η Toyota, αλλά και ο όμιλος των Renault-Nissan στρέφονται όλο και περισσότερο στη δημιουργία ενιαίων πλατφορμών για τα περισσότερα μοντέλα τους.

Πιο αναλυτικά, οι megaplatforms -όπως είναι η κωδική ονομασία των κοινών αυτών πατωμάτων- προσφέρουν στις εταιρείες χαμηλότερα κόστη, σε σχέση με τις παλιότερες πλατφόρμες οι οποίες κατασκευάζονταν χωριστά για κάθε μοντέλο, ενώ ταυτόχρονα συντομεύουν τους χρόνους παραγωγής των αυτοκινήτων.

Επίσης χάρη στην ευελιξία τους, οι megaplatforms μπορούν να προσαρμοστούν σε διάφορα μεγέθη μοντέλων και να μειώσουν έτσι σημαντικά το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων και παράλληλα να αυξήσουν τα κέρδη για τις εταιρείες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η MQB πλατφόρμα του ομίλου VW που χρησιμοποιείται σε μοντέλα όπως το VW Golf, SEAT Leon, Audi A3 και Skoda Octavia.

Επίσης, η CMF των Renault-Nissan που τοποθετείται στα Renault Clio, Nissan Juke, Nissan Micra και Dacia Sandero.

Επιπλέον, οι πηγές μας αναφέρουν ότι την πιο μεγάλη πλατφόρμα τέτοιου τύπου ετοιμάζει και η GM, η οποία θα είναι κατάλληλη -με την ανάλογη προσαρμογή- για όλα τα μοντέλα του ομίλου και θα είναι διαθέσιμη από το 2025.

Πηγή: autotriti.gr