Ο τρίτος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) ολοκληρώθηκε την Κυριακή (25/4) στη γειτονική Κροατία που για πρώτη φορά στην ιστορία της φιλοξένησε αγώνα του WRC.

Ο αγώνας κινήθηκε εξ ολοκλήρου σε ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, που μάλιστα είχαν συνολικό μήκος 300+ χιλιόμετρα, κάτι που σπανίζει στην covid εποχή.

Η πρώτη θέση του αγώνα ήταν εξ αρχής αντικείμενο διαμάχης μεταξύ Hyundai και Toyota, αλλά από την Κορεάτικη ομάδα μόνο ο Νεβίλ ήταν σε ρυθμό νίκης, ενώ η Ιαπωνική ομάδα, παρά το ότι έχασε από τα πρώτα χιλιόμετρα τον Κάλε Ροβάνπερα (έβγαλε άσχημα το Yaris WRC από τον δρόμο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει χρήση ούτε του super rally), είχε μέσα στο παιχνίδι της πρωτιάς, τόσο τον Οζιέ, όσο και τον Έβανς.

Στις δύσκολες αλλά μέσα σε πολύ όμορφα τοπία διαδρομές πέριξ του Ζάγκρεμπ, ο Νεβίλ άντεξε στην επίθεση των Toyota μόνο την πρώτη ημέρα, την ώρα που ο Όϊτ Τάνακ δεν μπορούσε να ανεβάσει το i20 WRC πάνω από την 4η θέση, ενώ οι Οζιέ και Έβανς ανέβαζαν συνεχώς ρυθμό μέχρι που στην αρχή της 2ης ημέρας μια καταστροφική επιλογή ελαστικών εκ μέρους του Νεβίλ τους έφερε στις θέσεις 1-2 της γενικής κατάταξης, όπου και τελικά τερμάτισαν μετά από 20 ειδικές διαδρομές.

Όμως, η πρώτη θέση δεν κατακτήθηκε εύκολα από τον 7άκις Γάλλο πρωταθλητή, καθώς ουσιαστικά κρίθηκε στην τελευταία στροφή της τελευταίας ειδικής (που δίνει και τους έξτρα βαθμούς). Είχε προηγηθεί μια σύγκρουση σε απλή διαδρομή, από την οποία το Yaris των τελικών νικητών τραυματίστηκε στην δεξιά πλευρά, όχι καθοριστικά όσον αφορά το αξιόμαχο, αλλά έβγαλε εκτός ρυθμού το πλήρωμα που τρεις ειδικές πριν το τέλος έπεσαν στην δεύτερη θέση πίσω από τον ομόσταβλό τους Έβανς. Έτσι η τελευταία (πολύ δύσκολη και γεμάτη θεατές) ειδική ξεκίνησε με τους 3 πρώτους (Έβανς, Οζιέ, Νεβίλ) σε απόσταση μόλις 8΄΄ και τις θέσεις του βάθρου ανοικτές σε κάθε περίπτωση. Οι τρεις μονομάχοι τα έδωσαν όλα και τελικά μίλησε η πείρα σε συνδυασμό με το ταλέντο, αφού ο Νεβίλ έχασε μια διασταύρωση και όποια ελπίδα για καλύτερη θέση, ο Οζιέ έχασε προς στιγμή τον έλεγχο του Yaris αλλά κατάφερε να το κρατήσει στον δρόμο και να μην χάσει τον ρυθμό του και ο Έβανς μόλις στην τελευταία στροφή έκανε το λάθος (κάτι αντίστοιχο είχε κάνει πέρσι στο τελευταίο ράλι της χρονιάς χάνοντας τον παγκόσμιο τίτλο) που τελικά του κόστισε για 6 δέκατα του δευτερολέπτου την νίκη.

Το ράλι της Κορατίας λοιπόν είχε στο βάθρο τους Οζιέ, Έβανς και Νεβίλ, με τέταρτο τον Τάνακ που έπαιξε ρόλο «κομπάρσου» και πέμπτο την αποκάλυψη του αγώνα, τον Αντρέ Φουρμό. Ο 26χρονος Γάλλος που για πρώτη φορά οδήγησε αυτοκίνητο WRC (Ford Fiesta) έδειξε προσόντα και ωριμότητα δικαιώνοντας την επιλογή του Μάλκομ Γουίλσον (αφεντικό της M-Sort Ford) που τον εμπιστεύτηκε.


Τον νεαρό Γάλλο ακολούθησε ο 28χρονος Ιάπωνας Τακαμότο Κατσούτα που βάλθηκε να μας… τρελάνει, καθώς αγώνα με τον αγώνα γίνεται καλύτερος, κερδίζοντας δυο ειδικές διαδρομές και βάζοντας πλώρη για να γίνει ο πλέον πετυχημένος ράλιμαν της Άπω Ανατολής ever. Ο σύγχρονος «Σαμουράϊ» είναι κατά τα φαινόμενα ένα «στοίχημα» τους Akio Toyoda (αφεντικού της τεράστιας εταιρίας) που δείχνει να βγαίνει, παρά το ότι πολλοί αμφισβήτησαν έντονα την επιλογή.

Την δεκάδα της κατάταξης συμπληρώνουν ο πλούσιος πελάτης της M-Sport Γκας Γκρίνσμιθ που ελάχιστα βελτιώνεται, ο 3ος οδηγός της Hyundai Γκρέγκ Μπριν που κινήθηκε εξαιρετικά αργά για τις δυνατότητές του, ο Νορβηγός Ματς Όστμπεργκ που ήταν αδιαφιλονίκητος νικητής της κατηγορίας WRC2 με το Citroen C3 και ο Τιέμου Σούνινεν που χαραμίστηκε στο τιμόνι του Fiesta R5 αλλά είναι ευτυχής καθώς η ομάδα του έχει εξασφαλίσει συμμετοχή για όλους τους υπόλοιπους αγώνες της χρονιάς (είναι με WRC Fiesta, είτε με WRC2).


Τέλος την κατηγορία WRC3 κέρδισε ο γνωστός στους Έλληνες από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι Πολωνός Καγιετάν Καγιετάνοβιτς που επωφελήθηκε από μια καθυστέρηση του Γάλλου Ροσέλ (Citroen C3) στην 11η ειδική και δεν απειλήθηκε στην συνέχεια από κανένα αντίπαλο.



Σαν παραλειπόμενο του αγώνα αναφέρεται η συμπεριφορά των 7άκις Παγκόσμιων Πρωταθλητών Οζιέ – Ινγράσια που στο συμβάν της σύγκρουσης με ένα εκτός αγώνα αυτοκίνητο, έφυγαν από το σημείο «παρασύροντας» αστυνομικό που προσπάθησε να τους εμποδίσει, γεγονός που έχει καταγραφεί σε βίντεο και μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε αν θα επιφέρει συνέπειες στο πλήρωμα.

Ελληνική αποστολή

Στο κέντρο του αγώνα της Κροατίας και ενόψει του Ράλι Ακρόπολις (9-12/9/21) βρέθηκε ολιγομελής Ελληνική αποστολή υπό τον Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Λευτέρη Αυγενάκη, ο οποίος συναντήθηκε με τον 75χρονο πρόεδρο της FIA (για 3 συνεχόμενες θητείες) Ζαν Τοντ. Ο Γάλλος πρόεδρος είναι λάτρης της Ελλάδος και γνωρίζει τις προσπάθειες που έγιναν το προηγούμενο διάστημα από την κυβέρνηση για την αναβίωση του ιστορικού αγώνα. Έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μεγάλη χαρά, που η κυβέρνηση στηρίζει το μηχανοκίνητο και την επιστροφή της χώρας στο WRC. Θυμήθηκε τις πολύ όμορφες αναμνήσεις και ξεχωριστές εμπειρίες που έχει από την Ελλάδα και ως συνοδηγός και ως team manager της Peugeot.



Ο ίδιος ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την οδική ασφάλεια και έχει να επιδείξει έργο στο τομέα του mobility της FIA. Γνωρίζει από πρώτο χέρι τα χρόνια προβλήματα οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Ο υφυπουργός τόνισε ότι από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει ευαισθησία στο θέμα της οδικής ασφάλειας και γίνονται δράσεις προς τη σωστή κατεύθυνση. Συμφώνησαν να προγραμματίσουν κάποιες δράσεις από κοινού με τη συμμετοχή της FΙΑ αλλά και του ιδίου του προέδρου της, για την προώθηση της οδικής ασφάλειας.

Τέλος, ο κ. Αυγενάκης απεύθυνε πρόσκληση εκ μέρους του πρωθυπουργού προς τον κ. Ζαν Τοντ να έρθει στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του Ράλι Ακρόπολις και του ζήτησε τη μέγιστη δυνατή συμβολή, στις δράσεις για την οδική ασφάλεια.

Το WRC θα συνεχιστεί στην Πορτογαλία (20-23/5), όπου και ο 4ος γύρος από τους 12 αγώνες που έχουν προγραμματιστεί για το 2021. Φυσικά το πρωτάθλημα έχει «πάρει φωτιά» καθώς για τον τίτλο των οδηγών έχουν σχεδόν τις ίδιες πιθανότητες τρεις οδηγοί (Οζιέ-61β., Νεβίλ-53β. & Έβανς-51β.), ενώ για τους κατασκευαστές η Toyota πέρασε πρώτη με 138β. και η Hyundai υποχώρησε 2η με 111β. κάτι που ήδη κάνει τον team manager Andrea Adamo να χάνει τον ύπνο του.

Στη δεύτερη θέση έμεινε ο Ουαλός Έλφιν Έβανς (Toyota), ενώ ως τρίτος ανέβηκε στο πόντιουμ ο Βέλγος Τιερί Νέβιλ με Hyundai.

Νίκος Τσάδαρης