Το χειρόφρενο εσφαλμένα έχει περάσει στη συνείδηση του κόσμου πως χρησιμοποιείται μόνο για εντυπωσιακές οδηγικές φιγούρες, καθώς μπορεί να μας δώσει μία χείρα βοηθείας στα δύσκολα.

Το χειρόφρενο, εκτός από το να ακινητοποιεί το όχημα κατά τη στάθμευση, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στιγμιαία και κατά την οδήγηση.

Εκείνο ωφελεί στη διατάραξη της πρόσφυσης του πίσω μέρους (εφόσον επεμβαίνει, βέβαια, στους πίσω τροχούς), με γνώμονα τη θεαματική τροχιά ή ακόμη και την αποφυγή εμποδίου. Ανασταλτικά, δηλαδή, μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό σε μια δύσκολη περίπτωση, όπου για παράδειγμα τα φρένα δεν αρκούν.

Κάντε το όπως πρέπει

Κίνηση 1η: Κινείστε με 40 χλμ./ώρα. Tραβήξτε με το δεξί σας χέρι στιγμιαία και δυνατά το χειρόφρενο, πιέζοντας το κουμπί απασφάλισής του. Αν θελήσετε να κάνετε πλήρη περιστροφή (U-Turn) με το χειρόφρενο, τραβήξτε δυνατά, έχοντας πατημένο το συμπλέκτη.

Κίνηση 2η: Στρίψτε το τιμόνι προς την κατεύθυνση που θέλετε να γυρίσει το πίσω μέρος. Μια μικρή αλλά βίαιη περιστροφή του τιμονιού προς εκείνη την κατεύθυνση αρκεί.

Κίνηση 3η: Οι μπλοκαρισμένοι τροχοί, σε συνδυασμό με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επιτρέπουν στη φυγόκεντρο να γυρίσει το πίσω μέρος. Όταν κάτι τέτοιο επιτευχθεί, αφήστε το χειρόφρενο.

Κίνηση 4η: Ανοίγετε σταδιακά την τροχιά με ανάποδο τιμόνι και κάνετε τις όποιες διορθώσεις με βάση αυτή την τακτική, αφού το αυτοκίνητο υπερστρέφει.

Συμβουλές

– Κάντε την πρακτική σας σε πίστα ή σε απόλυτα ασφαλές σημείο.

– Όσο πιο κακή η ποιότητα του οδοστρώματος, τόσο πιο μικρή ταχύτητα χρειάζεστε.

– Μην τραβάτε χειρόφρενο όταν κινείστε γρήγορα, αφού ένα απλό τσίμπημα είναι αρκετό για να σας φέρει σε δυσάρεστη θέση.

– Το χειρόφρενο είναι η τελευταία προσπάθεια του οδηγού για να διορθώσει υποστροφικά φαινόμενα. Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι και χειρότερα.

Πηγή: autotriti.gr