Οδηγούμε το Skoda Karoq 1.0 TSI

Eυρύχωρο, ψηλό και με καλή αισθητική


AUTO
8:30
15/03/2019
Οδηγούμε το Skoda Karoq 1.0 TSI
1
loading

Για το Skoda Karoq (Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2019 για την Ελλάδα) έχουμε αναφερθεί πολλές φορές.

Όμως, σε αυτήν εδώ την δοκιμή, έχουμε να κάνουμε με τον κινητήρα 1000 κυβικών εκατοστών (1000 TSI), που είναι επιφορτισμένος να κινήσει το μεγάλο, βάρους 1350 κιλών αμάξωμα. Ο συνδυασμός για πολλούς μοιάζει υποτονικός έως αδύνατος, αλλά ας δούμε ποιες είναι οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε, μετά από περίπου 800 χιλιόμετρα συμβίωσης σε κάθε είδους διαδρομή, με το Karoq 1.0 TSI.

Σε εμφάνιση, διαστάσεις, χώρους κ.λπ., το χιλιάρι Karoq δεν διαφέρει σε τίποτα με όσα σας έχουμε παρουσιάσει στο παρελθόν. Καλοκατασκευασμένο, ευρύχωρο, ψηλό και με καλή αισθητική, έχει τα προσόντα που του επέτρεψαν να διακριθεί τόσο με την ψήφο των ειδικών, όσο και με την εμπιστοσύνη της αγοράς. Σημαντικά ατού της κατασκευής, παραμένουν οι χώροι επιβατών – αποσκευών, οι έξυπνες λύσεις αποθήκευσης και στήριξης αντικειμένων, αλλά και η άνεση που προέρχεται τόσο από την ποιότητα κατασκευής, όσο και από την ποιότητα κύλισης.

Κάτω από το μεγάλο καπό, «φωλιάζει» ένας μικρός σε όγκο (που αφήνει και μεγάλο χώρο σε επεμβάσεις μηχανικών), 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης, μόλις 999 κ.εκ., που με την βοήθεια τούρμπο και άμεσο ψεκασμό, αποδίδει 116 ίππους στις 5000 – 5500 στροφές. Όμως, δεν είναι αυτό το μέγεθος που καταφέρνει να τα βγάλει πέρα με την ογκώδη και βαριά κατασκευή. Το προσόν αυτού του κινητήρα, βρίσκεται στην ροπή των 20,4 χγρμ. που αποδίδεται από τις μόλις 2000 στροφές και παραμένει σταθερή έως τις 3500 στροφές.

Στην επίλυση της εξίσωσης κυβισμός – όγκος - βάρος, τους τεχνικούς της Τσέχικης φίρμας βοήθησε και η σωστή κλιμάκωση των 6 σχέσεων του χειροκίνητου κιβωτίου, που αξιοποιεί με άριστο τρόπο την απόδοση του κινητήρα, παρά το ότι δείχνει «μακρύ» (η 3η φθάνει στον κόφτη σχεδόν στα 150 χλμ/ώρα).

Έτσι το βάρους 1350 κιλών όχημα, επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 10.6΄΄ και φθάνει την τελική των 187 χλμ/ώρα, επιδόσεις που δύσκολα πιστεύει όποιος δεν δει τα όργανα μέτρησης σε λειτουργία.

Εκεί όμως που εντυπωσιάζει ο 1000άρης κινητήρας, είναι στις μεσαίες στροφές, αυτές που βοηθούν και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ). Εκεί η απουσία 4ου κυλίνδρου δεν γίνεται αισθητή, καθώς η ανταπόκριση είναι σχεδόν άμεση, την ώρα που θόρυβος και κραδασμοί δεν προδίδουν 3κύλινδρο σύνολο. Τα τελευταία «συμπτώματα» εμφανίζονται μόνο κοντά στον κόφτη, αλλά δεν χρειάζεται να φτάσει μέχρι εκεί ο οδηγός, αφού ούτε η φύση του οχήματος προκαλεί για σπορ οδήγηση, ούτε και το κέρδος είναι αξιόλογο.

Αντίθετα, το μόνο που θα καταφέρει κάποιος με ανάλογο στυλ οδήγησης, είναι να εκτοξεύσει την κατανάλωση και μόνον. Η τελευταία, στην διάρκεια της δοκιμής μας (με ήπια οδήγηση), έδωσε μέση τιμή 7,1 λίτρα, αριθμός απόλυτα λογικός για το μέγεθος του Karoq, ενώ εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε και την υποδειγματική λειτουργία του συστήματος start/stop.

Κατά τα λοιπά, το Karoq στην έκδοση με τον 1000άρη κινητήρα, διατηρεί όλα τα προσόντα που το ανέδειξαν σαν ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας του, με επιπλέον πλεονέκτημα τον «βελούδινο» τρόπο με τον οποίο περνά τις ανωμαλίες των δρόμων, κάτι στο οποίο βοηθά εδώ και το μικρότερο βάρος (του κινητήρα) που πέφτει στον εμπρός άξονα.

Η «λεπτομέρεια» αυτή βοηθά και την καλύτερη απόδοση στο φρενάρισμα, ενώ η συνολική θετική εικόνα που βγάζει στον οδηγό/δοκιμαστή το 1000άρι karoq (την είχαμε διαπιστώσει λίγα χρόνια πριν και στο «αδελφό» Ateca), αγγίζει τα όρια του ...απιστεύτου, ειδικά για όσους δυσπιστούν στην αποτελεσματικότητα των μικρού κυβισμού κινητήρων.

Όσο για μειονεκτήματα, απλά δεν εντοπίσαμε κάτι που μας ενόχλησε και ελπίζουμε να μην είμαστε αδικαιολόγητα επιεικείς.

Όλα τα παραπάνω προσφέρονται στην τιμή των από 19.900 ευρώ, που δεν είναι καθόλου πολλά, αν αναλογιστούμε την κατηγορία που ανήκει το Karoq, αλλά και τον πλούσιο εξοπλισμό του, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

8 αερόσακους, ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα City Safety, σύστημα Driver Alert, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, κλιματισμό, σύστημα start/stop, cruise control, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, οθόνη αφής 8 ιντσών, Bluetooth, κ.α.

Υπέρ

- Άνεση-ποιότητα κύλισης

- Κινητήρας

- Χώροι

- Πρακτικότητα

- Εξοπλισμός

Kατά

- Τίποτα ενοχλητικό

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 3κύλινδρος, βενζίνης, με turbo & άμεσο ψεκασμό, 999 κ.εκ.       Ι

Ισχύς:    116 ίπποι/5.000-5.500 σαλ

Ροπή:     20,4 χγρμ/2.000-3.500 σαλ

Μετάδοση:  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο:      Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαστάσεις: 4.382x1.841x1.603 χλστ

Μεταξόνιο:  2638 χλστ

Χώρος αποσκευών:    521/1.630 λίτρα

Βάρος:        1340 κιλά

Επιτάχυνση 0-100:  10.6΄΄

Τελική ταχύτητα:   187 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής):  7,1 λτ/100χλμ

Ρεζερβουάρ:    50 λίτρα.

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

1
σχόλιο
  1. avatar Νικος1970

    Όλα καλά είναι οικονομικό σε αγορά και ταιριάζει στην Ελλάδα. Έχει πολλούς χώρους αλλά τετράγωνη σχεδίαση αδιάφορη συντηρητικη (γιαυτο λέγεται και Κάρο). Εάν φορτώσεις το κάρο με 3 η 4 άτομα κ αποσκευές δηλ 400 κιλά σύνολο 1740κιλα πάμε πάνω από 15 κιλά στον ίππο.. Κ αργό κ λαιμαργο λοιπον.. Εγώ θα κοίταζα το νέο toyota κορολα με 136 ίππους 1600κυβικα σεντάν και 2300 ευρώ φτηνότερο η εάν ήθελα SUV θα έδινα 1600ευρω παραπάνω για Mitsubishi Eclipse cross 1500 turbo 163 ίππους καλύπτουν πολύ καλύτερα τις ανάγκες μιας οικογένειας κατά τη γνώμη μου.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει