Ο πρώτος αγώνας Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) που διεξήχθη στην Παραγουάη, ενδεχομένως άνοιξε τους «ασκούς του Αιόλου» για Toyota Gazoo Racing, καθώς οι τρεις από τους πέντε οδηγούς της έχουν σχεδόν τις ίδιες πιθανότητες για το τίτλο του 2025.
Συγκεκριμένα οι Έλφιν Έβανς, Κάλε Ροβάνπερα και Σεμπαστιάν Οζιέ, οδηγοί των Toyota Yaris Rally1, τέσσερις αγώνες πριν την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, είναι στις τρεις πρώτες θέσεις της βαθμολογίας με 198, 191 και 189 βαθμούς αντίστοιχα. Αυτές οι μικρές βαθμολογικές διαφορές (καθώς το μέγιστο που μπορεί να πάρει ένας οδηγός από κάθε αγώνα είναι 35 βαθμοί), αυξάνουν περισσότερο την πίεση του ανταγωνισμού μεταξύ των και η κατάσταση μπορεί να γίνει εκρηκτική καθώς η ομάδα της Toyota έχει ουσιαστικά κατοχυρώσει τον τίτλο των κατασκευαστών, όντας 100 βαθμούς εμπρός από αυτήν της Hyundai.




Όλα αυτά προέκυψαν από το όψιμο ενδιαφέρον του 8 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Οζιέ, για ένα ακόμα τίτλο (παρά το ότι τα τελευταία τρία χρόνια συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες), σε συνδυασμό με τη νίκη του στην Παραγουάη. Μια νίκη που για τους έμπειρους παρατηρητές ήταν πιθανή, καθώς ο αγώνας ήταν άγνωστος για όλους τους συμμετέχοντες και σε αυτή την περίπτωση οι πιο έμπειροι έχουν προβάδισμα.
Βέβαια – για να τα γράφουμε όλα -, αυτή η νίκη δεν ήρθε εύκολα, αφού ένα κλατάρισμα έριξε τους Οζιέ – Λαντέ στην 8η θέση της κατάταξης, από όπου με πείσμα, ρίσκο (έπαιρναν μαζί τους μόνο μια ρεζέρβα) και πολλά κλαταρίσματα των ανταγωνιστών, κατάφεραν να βρεθούν επικεφαλής λίγο πριν τον τερματισμό. Ακόμα και εκεί όμως, μόλις στον τερματισμό της τελευταίας (από 19) ειδικής, εξασφάλισαν την νίκη, καθώς μια τοπική καταρρακτώδης βροχή τους καθυστέρησε σημαντικά.
Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Έβανς – Μάρτιν που παρά το ότι δείχνουν αδύναμοι να ακολουθήσουν τον ρυθμό των δυο ομόσταβλών τους, κατάφεραν να πλασαριστούν ψηλά και να παραμείνουν επικεφαλής της βαθμολογίας, έτσι ώστε και στον επόμενο αγώνα να «καθαρίζουν» τον δρόμο, γεγονός που κοστίζει σε χρόνο.





Στη 3η θέση τερμάτισαν οι Νεβίλ – Βίτανγκε με το Hyundai i20 Rally1, που κέρδισαν πολλούς βαθμούς, χάρη στο απόλυτο που πέτυχαν την Κυριακή με νίκες στην Super Sunday και στην Power Stage. Ο Βέλγος παραμένει θεωρητικά διεκδικητής του τίτλου, αλλά θα είναι πολύ δύσκολο (μάλλον αδύνατο) να επαναλάβει την περσινή του επιτυχία.
Ένα ακόμα Hyundai, αυτό των Τάνακ – Γιαρβαόγια τερμάτισε στην 4η θέση, διατηρώντας τις ελπίδες των Εσθονών για τίτλο, αφού βρίσκονται στην 4η θέση της κατάταξης με μόνο 18 βαθμούς διαφορά από τον πρώτο. Μάλιστα η κίνηση στρατηγικής της ομάδας να αποσύρει από τον τερματισμό το i20 των Φουρμό – Κόρια (για μεγάλο διάστημα πρωταγωνιστούσαν έως ότου κλαταρίσματα ελαστικών τους έριξαν στην 4η θέση), έδωσε 2 επιπλέον βαθμούς στον Τάνακ που ίσως στο τέλος παίξουν το ρόλο τους.
Όμως από την απόσυρση του Φουρμό επωφελήθηκαν και οι Ροβάνπερα – Χάλτουνεν, οι μεγάλοι άτυχοι του αγώνα καθώς προηγούνταν στο μεγαλύτερο μέρος του, έως το κλατάρισμα που τους έριξε στην 6η θέση, για να βρεθούν τελικά 5οι χάρη στην ενέργεια της Hyundai.
Κάπως έτσι το πρωτάθλημα παίρνει φωτιά και η στάση του Οζιέ που στον τερματισμό δεν βγήκε από το Yaris για τον καθιερωμένο πανηγυρισμό πάνω στην οροφή του (θυμωμένος από την έντονη …βροχόπτωση), δείχνουν ότι εκεί στην Toyota Gazoo racing οι Γιάρι Μάτι Λάτβαλα και Γιούχα Κάνκουνεν έχουν δύσκολο έργο διαιτησίας μπροστά τους, καθώς ο Έβανς «δικαιούται» ένα τίτλο, ο Ροβάνπερα μετά την αφλογιστία των πρώτων αγώνων θέλει να δείξει ότι μπορεί και πάλι, ενώ ο πολύπειρος, ικανότατος και «δύσκολος» χαρακτήρας Οζιέ θα το παλέψει μέχρι τελευταίας ρανίδας για να κάνει (θεωρητικό) «Χ» με τον GOAT των ράλι, τον συμπατριώτη του Σεμπαστιάν Λεμπ.
Κατά τα λοιπά, οι Σάμι Παγιάρι – Μάρκο Σαλμίνεν (Yaris) κινήθηκαν σε μέτρια επίπεδα, όπως επίσης και οι Κατσούτα – Τζόνστον με ίδιο αυτοκίνητο, που κάποια στιγμή βγήκαν (το συνηθίζει ο Ιάπωνας) και εγκατέλειψαν, ενώ τα δυο Ford Puma Rally1 της M-Sport Ford απλά είναι σα να μην έχουν οδηγούς.





Μεγάλη μάχη προέκυψε και στην κατηγορία WRC2, όχι επειδή κάποιοι κατάφεραν να βάλουν δύσκολα στο πλήρωμα Σόλμπεργκ – Έντμοντσον (Toyota Yaris GR), αλλά επειδή η «έφεση» των ελαστικών της Hankook να κλατάρουν, έριξε πίσω το πλήρωμα, που στη συνέχεια με κορυφαίους χρόνους κατάφερε να κερδίσει, γεγονός που τους διατήρησε στην κορυφή της ανάλογης βαθμολογίας με 11 βαθμούς διαφορά από τους Γιοχάν Ροσέλ – Ντινάν (Citroen C3) που τερμάτισαν 2οι στην Παραγουάη, ενώ οι τρίτοι WRC2 του αγώνα Κριάζιν – Αλεξαντρόφ (Skoda Fabia RS), έχουν μείνει εκτός στην διεκδίκηση του φετινού τίτλου.
Ο αγώνας στην Παραγουάη είχε και ελληνική συμμετοχή, αυτή των Γιώργου Βασιλάκη – Άλαν Χάριμαν που οδήγησαν ένα Ford Fiesta Rally3 τερματίζοντας στην 25η θέση (από 40) της γενικής και 4οι στην κατηγορία τους.

Περισσότερα θα μάθουμε μετά το γειτονικό ράλι της Χιλής, που θα γίνει το μεθεπόμενο Σαββατοκύριακο (11-14/9), με τη συμμετοχή όλων των διεκδικητών αλλά και του Έλληνα οδηγού.