Τα επιστημονικά πεδία που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της ερευνητικής κοινότητας έρχεται να αποκαλύψει η καθιερωμένη μελέτη του Thomson Reuters για την έρευνα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στην κορυφή της λίστας για το 2012 βρίσκονται η γενετική και η σωματιδιακή φυσική, που προσφέρουν διαφορετικές προοπτικές για τη θεμελιώδη φύση της ζωής και του σύμπαντος. Μάλιστα, η επιστήμη των γονιδίων βρίσκεται στην κορυφή για τρίτη συνεχή χρονιά.

Οι λίστες καταρτίζονται με βάση το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας για τις σχετικές έρευνες, δηλαδή των αναφορών που κάνουν για αυτές άλλοι επιστήμονες.

Από τους 21 επιστήμονες που προκάλεσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον με τις δημοσιεύσεις τους για το 2012, οι 8 μελετούσαν τα γονίδια και τις λειτουργίες τους. Ωστόσο, η δημοσίευση που κέρδισε την πρώτη θέση ήταν η εργασία-ορόσημο που αφορούσε την ανακάλυψη του σωματιδίου Χιγκς στο CERN.

Από την άλλη, ο ερευνητής που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ήταν ο Ρίτσαρντ Γουίλσον του πανεπιστημίου Ουάσιγκτον των ΗΠΑ, το εργαστήριο του οποίου ήταν το πρώτο που «διάβασε» το γονιδίωμα ενός καρκινοπαθούς και ανακάλυψε γονιδιακές «υπογραφές» του καρκίνου.

Οι επιστημονικές εργασίες το 2012 που αφορούσαν το σωματίδιο Χιγκς, αποτελούσαν περίπου το 1/5 των δημοσιεύσεων που βρέθηκαν στη λίστα για τον ενδιαφέρον που συγκέντρωσαν. Όμως, αντίθετα με τα γονίδια, στο πεδίο της σωματιδιακής φυσικής δεν μπορεί να ξεχωρίσει κανείς κάποιον επιστήμονα, επειδή από τη φύση της η σχετική έρευνα είναι μια άκρως συλλογική υπόθεση. Σε μερικές επιστημονικές μελέτες, μάλιστα, οι συγγραφείς ξεπερνούν τους 3.000!

Η έρευνα Thomson Reuters αναδεικνύει επίσης το αυξανόμενο ειδικό βάρος της έρευνας των κινέζων επιστημόνων σε αρκετά επιστημονικά πεδία. Στη σχετική λίστα με τους επιστήμονες, 4 από τους 21 προέρχονται από κινεζικά ιδρύματα.

«Όταν κανείς δει τον αριθμό των δημοσιεύσεων που κάνουν τα διάφορα κράτη, η Κίνα έχει εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια. Προς το παρόν, αυτό δεν έχει φανεί στις ετεροαναφορές που λαμβάνουν οι κινέζοι επιστήμονες από συναδέλφους τους, αλλά και αυτό φαίνεται πως αρχίζει να αλλάζει», σημείωσε ο Κρίστοφερ Κινγκ της ομάδας του Reuters.