Ο Firefox στις ρυθμίσεις ασφαλείας του δίνει την επιλογή «Do Not Track» (DNT) στους χρήστες του, με σχεδόν ένα ποσοστό της τάξης του 8% να την χρησιμοποιεί, ενώ σε συσκευές Android το ποσοστό ανεβαίνει στο 19%.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρότυπο που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να μπλοκάρουν τα cookies που στέλνουν οι εταιρείες και αποθηκεύονται στον υπολογιστή των χρηστών για διαφημιστικούς λόγους.

Ο τρόπος, άλλωστε, που εφαρμόζεται κάτι τέτοιο έχει δημιουργήσει μεγάλες αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε αυτούς που υποστηρίζουν τη διαφύλαξη του απορρήτου και στους εκπροσώπους των ηλεκτρονικών διαφημίσεων.

Οι πρώτοι αναφέρουν πως η λειτουργία της επιλογής θα πρέπει να υπηρετεί τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε, ενώ οι δεύτεροι ισχυρίζονται, από τη μεριά τους, πως οι τακτικές μάρκετινγκ εξυπηρετούν τους χρήστες και δε θα πρέπει να μπλοκαριστούν.

Πριν λίγες ημέρες ο μηχανικός της Mozilla, Johnathan Nightingale, σε άρθρο που δημοσίευσε στο επίσημο blog της εταιρείας επισήμανε τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία, τονίζοντας πως η μεγάλη διαφορά στα ποσοστά χρήσης μεταξύ των χρηστών του Firefox σε desktop και Android, δείχνει ξεκάθαρα πως το κοινό θέλει να έχει τη δυνατότητα επιλογής των ρυθμίσεων απορρήτου.

Ο Firefox είναι αυτή τη στιγμή ο δεύτερος πιο δημοφιλής browser της αγοράς, σύμφωνα με το marketshare με την τελευταία έκδοση του να κυκλοφορεί τον προηγούμενο μήνα.